Varžybos Joniškio trasoje sutraukė kiek daugiau nei 30 dalyvių. Tačiau dalyvių skaičius klasėse buvo gana skirtingas. Jei D-2000 įskaitoje visus sportininkus dėl didelio jų skaičiaus teko skirti į du pogrupius, tai D-2000 Super ir Open klases prireikė sujungti, nes čia dalyvių sąrašas gausa nepasižymėjo.
Varžybų rytas žadėjo karštą dieną. Tai reiškė, kad trasoje bus apstu dulkių. Nors organizatoriai keletą kartų vandeniu liejo trasą, tačiau vanduo kaip mat išdžiūdavo. Tiesa, situaciją gelbėjo tik vėjas. Priešingu atveju, grėsė lenktynės dulkėse. Tačiau autokrose lenktyniaujančių dalyvių dulkėmis neišgąsdinsi.
D-1600
Šioje įskaitoje užsiregistravo aštuoni dalyviai, tačiau jų sąrašas sutrumpėjo dar nesibaigus apšilimo važiavimams. Įveikęs pusantro rato ginklus buvo priverstas sudėti Erikas Narbutas. Sportininko „Honda Civic“ bolidui vėl sugedo pavarų dėžė. Tiesa, analogišką gedimą biržietis buvo patyręs pirmame etape Rokiškyje ir tuomet spėjo problemą išspręsti.
Šįkart sportininkas nuleido rankas ir, užkėlęs automobilį ant platformos, liko stebėti klasės konkurentų kovų. Kaip atskleidė pats Erikas Narbutas, veikiausiai šiose pirmenybėse 2017-aisiais jis nebedalyvaus. Savaime suprantama, kad prieš kiekvienas varžybas perrinkti pavarų dėžę naujomis dalimis – prabanga.
Tačiau šių metų sezone ir po Eriko Narbuto pasitraukimo intrigos nesumažėtų, kadangi dėl prizinių pozicijų šiemet, panašu, kovos ne tik Egidijus Nevulis bei Justinas Mikalauskas, bet ir Lukas Kovera, Vytautas Tumasas, Mantas Palionis, Sigitas Augustinas ir Audrius Kliminskas.
Nors įskaitinių važiavimų metu kiek mažiau žibėjo Egidijus Nevulis, tačiau sportininkas atskleidė, kad jo strategija nukreipta į finalinius važiavimus, todėl „plėšytis maikės“ pusfinaliuose nėra didelio reikalo.
Tačiau Egidijaus Nevulio strategijos visiškai nedomino Justino Mikalausko, kuris visą dieną rodė puikų tempą ir nusipelnė pirmosios vietos. Žinoma, darbą jam palengvino iš kovos pasitraukęs, tačiau iki tol tiksliai ir greitai važiavęs Lukas Kovera bei pirmame posūkyje kilęs susistumdymas, kurio jis išvengė.
Beje, Egidijus Nevulis, likus porai ratų iki finišo, galėjo aplenkti klaidą padariusį Justiną Mikalauską, tačiau pastarojo atotrūkis buvo per didelis ir Egidijus Nevulis atakuoti nespėjo.
Dar įdomesnė kova virė dėl trečiosios vietos. Trečias kurį laiką važiavo panevėžietis Mantas Palionis. Tačiau netrukus jį aplenkė Pakruojo ASK atstovas Audrius Kliminskas.
Mantas Palionis negalėjo susitaikyti su tuo, kad prarado trečiąją vietą, todėl nusprendė eiti „Va Bank“ ir atakavo. Tačiau ataka baigėsi pačiam Mantui Palioniui aukštyn ratais. Įtampai atslūgus Audrius Kliminskas finišavo trečioje vietoje.
D-2000
Panašu, kad kuo toliau, tuo daugiau sportininkų startuoja šioje įskaitoje, kur automobiliai varomi viena ašimi ir turi dviejų litrų darbo tūrio atmosferinį variklį. Čia šįkart užsiregistravo septyniolika automobilių. Šioje gausioje rikiuotėje buvo galima rasti ir keturis latvius. Du iš jų vairavo antrosios kartos „golfus“, dar du – BMW.
Šioje įskaitoje nugalėtojo taurę iškovojo Paulius Baltrukėnas, kuris išvengė ne tik susistumdymų po starto, bet ir šaltakraujiškai lenkė savo oponentus. Antrą poziciją po atkaklios kovos laimėjo šių metų Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybių atradimo vardo nusipelnęs Šarūnas Budrys. Ne pats išvaizdžiausias „Nissan“ trasoje jau ne pirmą kartą skina taures.
Trečią vietą iškovojo Latvis Didzis Vyksne. Tiesa, įdomi detalė yra ta, jog latvis į pagrindinį finalą pateko iš paguodos važiavimo ir lemiamose lenktynėse startavo iš rikiuotės pabaigos.
Žinoma, sportininkui palankiai susiklostė aplinkybės, mat finalinio važiavimo nebaigė mažiausiai penki sportininkai.
Automobiliai gedo, perkaisdavo, nusisukdavo pusašiai, tad po važiavimo prireikė nemažai laiko, kol visi nelaimėliai buvo evakuoti iš trasos. Dėl gedimų sustojo Arūnas Matulis, Gintaras Bėlskis, Arnas Grabauskas. Lenktynių nebaigė ir greitasis Marius Varnas. Itin apmaudžiai finalas susiklostė ir iki tol greičiu stebinusiam Egidijui Gužauskui. Jis taip pat liko stovėti pirmame posūkyje po starto.
Trasoje visur plėvesavo geltonos vėliavos. Taigi, laimi ne tie, kurie važiuoja greit, bet tie, kurie tokį tempą sugeba rodyti iki paskutinio šachmatinės vėliavos mosto.
OPEN ir D-2000 Super
Open ir D-2000 Super jungtinėje klasėje išaiškinti nugalėtoją netgi prireikė juodų vėliavų, reiškiančių diskvalifikaciją. Čia kova virė išties įnirtinga ir buvo panašu, kad pergalę čia švęs kupiškėnas Dovydas Kasmauskas.
Jam įkandin sekė Gediminas Poška su „Honda Civic“, kurį teisėjai nusprendė diskvalifikuoti už neleistiną smūgį į Dovydo Kasmausko „Toyota Celica“. Taigi, vienas – diskvalifikuotas, kitas – sugedo.
Po tokių rokiruočių finalo lyderio vardą iškovojo iki tol trečioje vietoje važiavęs Vidmantas Paulauskas. Laipteliu aukščiau pakilo ir antrąją vietą iškovojo Latvijos atstovas Normunds Akmentinš.
Trečiosios vietos taurę laimėjo diskvalifikuoto Gedimino Poškos tėvas Vytautas Poška, vairavęs „Mitsubishi Colt“.
Po šių varžybų ilgam į garažą gali tekti užsidaryti Žilvinui Lingei. Sportininko „Volkswagen Golf MK II VR6” variklis pradėjo leisti gero nežadančius garsus. Sportininkas surizikavo ir į finalą išvažiavo su „veliančiais“ indėklais.
Rokiškėnas akivaizdžiai sumažino tempą ir, važiuodamas žemomis apsukomis, finišavo tik dėl to, kad gautų taškų metinėje įskaitoje.
Nesėkmingai varžybos susiklostė ir Žagarės atstovui Edvinui Skripkui. Pirmame važiavimę jis virto, o trečiame važiavime dalyvio „Audi“ bolidas sugedo ir sportininkas finale nebepasirodė.
Kitos Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių varžybos įvyks Latvijoje.
Trečiasis etapas Aknystos miesto trasoje įvyks jau birželio 18-ą dieną. Čia turėtų startuoti gerokai daugiau Latvijos sportininkų.