„Nors daug kas gali manyti, jog atsisveikinimas su sezonu – pernelyg ankstyvas, tačiau su šį ralį mums padedančio rengti Biržų „Ekipažo“ senovinės technikos klubo atstovais nusprendėme, jog tai bene tinkamiausias laikas, – sako vienas šių ralių sumanytojų ir organizatorių, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Nepamirškime, jog istorinių automobilių savininkai techniką neretai saugo labiau nei savo akį, o dažnas išvis neturi žieminių padangų, todėl spalį išblizgintus savo kūdikius žiemos miegui uždaro į garažus. Tad rugsėjo pabaiga –tam tinkamas metas, o, beje, ir sinoptikai žada gerą orą“.
Nors apie sezono palydas kalbėta dar pernai Zarasuose, surengti pirmąjį atsisveikinimą su vasara, pavadintą „Transeksta : istorinių automobilių ir motociklų ralis Radvilų keliais“, jo organizatorius įkvėpė birželį Kėdainiuose vykusio analogiško žygio dalyviai. Ne tik jiems, bet ir didžiulei miniai žiūrovų, atėjusių pasigrožėti senovine, nagingų meistrų išpuoselėta technika į Senosios rinkos aikštę, didžiulį įspūdį paliko 1932 m. pagamintas, nepriekaištingai važiuojantis NSU 501TS, kurį vairavo 44 metais už savo motociklą jaunesnis kėdainiškis Vaidas Klimavičius, iškart po Antrojo pasaulinio karo, 1948 m. gamybos jo brolis BMW R35 ar keliais metais jaunesnis, 1952 laidos sovietinis M72 motociklas, kuris buvo gaminamas fronto reikmėms, vienais metais jaunesnė, tačiau seniausia antikvarinių automobilių kolekcijoje, 1953 m. GAZ M-20 „Pobeda“, ar ralyje debiutavę du reti Švedijos automobilių gamintojų atstovai – 1966 m. laidos „Volvo 13134“ ir kiek jaunėlesnis „Volvo 242L“.
„Saugaus rato“ rengiami istorinės technikos raliai, ne išimtis ir atsisveikinimas su sezonu, nuo kitų skiriasi tuo, kad rengėjai siūlo ne gražiai išrikiuotų mašinų apžiūrą, o tikras varžybas su visais būtinais jų atributais ir nesunkiais išbandymais nei geroką amžiaus naštą turinčiai istorinei technikai, nei ją vairuojantiems.
Šįkart organizatoriai žada trumpesnį, iki 100 km žygį, tačiau dar daugiau įspūdžių ir pažinties su Biržų kraštu.
„Besigėrint rūpestingų ir nagingų meistrų išpuoselėta bei kruopščiai prižiūrima, lyg vakar nuo konvejerio nuriedėjusia technika, dažnai užplūsta mintys, jog jei taip kasdien važinėjamais automobiliais rūpintųsi ir taip juos tausotų ir kiti vairuotojai, mūsų keliuose būtų daug mažiau avarijų ir daug daugiau pagarbos vienas kitam“, – sako Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, siūlančios istorinių automobilių ir motociklų ralį Radvilų keliais, prezidentas ir valdybos pirmininkas Antanas Dadurka.
Istorinių automobilių ralio dalyviai sugrįš kupini ne tik sportinių kovų įspūdžių, bet ir praturtėję žiniomis apie Biržų kraštą ir jo žmones.
„Stengsimės parodyti bent dalį tų įžymybių, kuriomis garsėja ir yra unikalus mūsų kraštas, – sako Biržų „Ekipažo“ senovinės technikos klubo prezidentas Voldemaras Aišporas. – Užsuksime į Astravą, kur pasižvalgysime po grafų Tiškevičių rūmus, išbandysime ilgiausią Lietuvoje, 525 metrų ilgio ir 2,45 metro pločio medinį pėsčiųjų lieptą per Širvenos ežerą, apžiūrėsime Biržų pilį, regioninio parko muziejų, įžymiąją Karvės olą ir smegduobių parką, gėrėsimės karstiniais Kirkilų ežerėliais ir kitais objektais, o pažintį su Biržų kraštu ketiname užbaigti susipažinę su regioną garsinančio alaus gyvybės procesu“.
Norinčių dalyvauti istorinės technikos sezono palydose paraiškas priima VšĮ „Saugus ratas“.