Organizatoriai ir šios klasės lyderiai papasakojo, kur leistų savo biudžetą, jei norėtų kuo daugiau išpešti iš šių lenktynių.
„Time Attack Street“ važiavimuose gali dalyvauti visiškai standartinės komplektacijos ir techniškai tvarkingi automobiliai. Ši klasė labai populiari pradedančiųjų arba mėgėjų tarpe, tačiau reikia žinoti tam tikrų gudrybių, kurios padėtų ne tik smagiai praleisti savaitgalį lenktynių trasoje, tačiau ir kokybiškai ją įveikti.
Smulkmeniškas biudžetas
Justas Gudavičius šiuo klausimu buvo labai smulkmeniškas ir apie būtinus pokyčius pradėjo kalbėti nuo pakabos elementų. Nenuostabu, mat lenktynininkas kiekvieną dieną važinėja su ta pačia „Mazda MX-5”, su kuria skina pergales „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse. Į užduotį jis sureagavo su lygiai tokiu pačiu atsidavimu, todėl ilgokai pamąstęs, išsitraukė skaičiuotuvą ir pradėjo dėstyti savo strategiją.
„Jei automobilyje jau yra geri amortizatoriai, pirmiausiai pirkčiau 300 eurų kainuojančias žeminančias spyruokles. Jei vis dėlto su amortizatoriai nėra
labai geri, rinkčiausi reguliuojamus už 1000 eurų. Reikia nepamiršti alyvos temperatūros ir slėgio bei vandens temperatūros indikatorių. Jie atsieis apie 200 eurų. Storesnis radiatorius geresniam aušinimui kainuos dar 200 eurų ir gal dar būtų pravartu įsigyti alyvos radiatorių, kuris kainuoja tiek pat. Galiausiai reikia investuoti apie 400 eurų į „semi-slick“ tipo padangas“, – itin susikaupęs patarimus žarstė pašnekovas.
Tada jis pašoko, nes prisiminė svarbią detalę. J. Gudavičius atsiprašė, kad pamiršo paskaičiuoti stabdžių tobulinimo kainą ir labai greitai pakeitė biudžeto planą.
„Tiesa, dar reikėtų 80 eurų stabdžių aušinimui ir 150 eurų stabdžių trinkelėms. Čia jau biudžeto perviršis, bet galima atsisakyti alyvos aušinimo“, – atsidavimo nestokojo visuomet gerai nusiteikęs lenktynininkas.
Paklaustas, kokį automobilį rinktųsi pirmosioms lenktynėms, J. Gudavičius jau ruošėsi paplekšnoti savo „Daily Miata“ per masyvų galini oro aptaką. Visgi jis buvo perspėtas, kad reikėtų rekomenduoti viską, išskyrus savo automobilį.
„Tokiu atveju tikrai rinkčiausi „Honda S2000” arba „Honda Civic Type-R“. Jei žmogus nesiekia labai aukštų rezultatų, o tiesiog nori gerai praleisti laiką lenktynėse ir numalšinti adrenaliną – puikiausiai tiks nebrangus BMW 325. Turbininių variklių mėgėjai turėtų rinktis iš „Mitsubish Evo“ arba „Subaru Impreza“, – nepasimeta „Street“ klasės lyderis.
Jei tik galėtų laiką atsukti atgal
Būtent tarp „Mitsubishi Evo“ ir „Subaru Impreza“ rinkosi kylanti „Autoplius Fast Lap“ žvaigždė Simonas Urbonas. 22 metų studentas lenktynėse debiutavo pernai, tačiau yra nuolatinis apdovanojimų podiumų svečias. Šiuo metu jis lenktyniauja su „Subaru Impreza“, tačiau pasakoja, kad dabar rinktųsi kitą automobilį.
„Turėjau silpnesnę „Subaru Impreza WRX“ versiją, todėl norėjosi tobulėti ir įsigijau galingesnę STI komplektaciją. Žinoma, galvojau ir apie „Mitsubishi Evo“. Jos yra brangesnės, tačiau patvaresnės ir nereikėtų iš pradžių tiek investuoti, kiek į „Impreza“. Jei galėčiau viską pakartoti iš naujo, šįkart pirkčiau „Evo“, – apie svarbiausius savo pasirinkimus gyvenime kalba optimizmo neprarandantis S. Urbonas.
Paklaustas, kam skirtų daugiau pinigų – treniruotėms ar modifikacijoms – jis pateisino savo kaip vieno greičiausių pilotų titulą ir patikino, kad patirties jau turi sukaupęs.
„Na, treniruotėms biudžeto neskirčiau, nes jau kažkiek patirties turiu. Visų pirma, nusipirkčiau geras „semi-slick” tipo padangas. Tada reguliuojamus amortizatorius ir stengčiausi išmesti viską, kas mašinoje nereikalinga ir sunku. Arba visa tai pakeisčiau lengvesnėmis detalėmis, tačiau, kad jos atitiktų “Street” klasės reikalavimus“, – pasakoja jaunasis lenktynininkas ir pataria pradedantiesiems susimontuoti lengvesnius buferius.
Jo teigimu, tokiems pakeitimams 2000 eurų neprireiktų, todėl likusį biudžetą galima skirti treniruotėms. Tuo tarpu debiutantams jis pataria rinktis pigiųjų BMW 325, kuris kuo puikiausiai atitinka silpnesnės „STR2500” klasės reikalavimus.
Stabdžiai ir padangos – būtinybė
Vienas iš „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatorių Giedrius Čenkus, paklaustas, kaip investuotų 1000-2000 eurų biudžetą į standartinį automobilį, rimtu žvilgsniu atsakė, kad treniruotėms. Vis dėlto greitai jis nusijuokė ir pareiškė, kad didžiąją dalį investuotų į automobilį.
„Viskas labai priklauso nuo to, kiek automobilis gamykliškai pritaikytas sportiniui važiavimui. Yra modelių, kurie ir standartinėje komplektacijoje gali kuo puikiausiai startuoti. Vis dėlto būtina nusipirkti geras padangas, nes tik tada pajusi tikrą sportinio vairavimo malonumą ir mažiau rizikuosi lėkdamas tam nepritaikytomis padangomis. Ir žinoma, reikia nepamiršti stabdžių. Labai nesmagu, kai nekokybiški stabdžiai paveda jau treniruočių pradžioje“, – svarsto G. Čenkus.
Jis prisipažįsta, kad kažkada pats buvo vienas iš tokių, kurie neskyrė pakankamo dėmesio esminėms detalėms.
„Pats pamenu, kaip su savo „Honda Integra Type-R“ atvažiavau į Pernu trasą. Iš vakaro buvau susimontavęs visiškai naujus, bet prasto gamintojo stabdžių diskus. Jau po 5 ratų diskai susikraipė ir buvo nebeįmanoma važiuoti. To niekada nebūtų įvykę gatvėje – trasoje tiesiog kitos perkrovos“, – perspėja G. Čenkus.
Jis priduria, kad norintys važiuoti tik „Nemuno žiedo“ trasoje, standartinėje automobilio pakaboje gali pradžioje nieko ir nekeisti – trasa nėra labai lygi, o stabdžiai ir padangos yra laipteliu aukščiau pagal prioritetą.