Tokia autosporto šventė Uoginiuose – kasmetinė „Kupiškio auto-moto sporto klubo“ ir visureigių klubo „35 coliai“ tradicija. Kaip teigė varžybų organizatorius Saulius Valiukas, visuomet masiškas renginys šiemet pritraukė rekordinį dalyvių būrį. Uoginių autosporto komplekse iki šiol vienu metu lenktyniavęs didžiausias dalyvių skaičius buvo 124, tačiau šiemet susirinko 10 dalyvių daugiau. Prie tokio rezultato smarkiai prisidėjo latviai, kurie į Kupiškį delegavo beveik 20 sportininkų.
Rekordinis šiam trasų kompleksui dalyvių skaičius neleido abejoti, kad sau įdomią discipliną čia atras kiekvienas žiūrovas. Per dieną trasoje lenktyniavo autokroso, bekelės, „Baja“ bei keturračių kategorijų dalyviai, todėl kiekvienos sporto šakos gerbėjai turėjo kur paganyti akis. Taip pat visą dieną veikė ir greta trasos esantis Adomo Petrausko muziejus, į kurį užsukti galėjo visi pavargę nuo variklių gaudesio.
Autokroso varžybos sezono uždarymo metu būna kiek kitokios. Čia nevyksta nei treniruotės, nei chronometruojami važiavimai. Dalyviai iškart rikiuojasi prie starto kvalifikacijai, o starto pozicijas čia lemia burtai. Be to, kartą metuose vykstančiame renginyje organizuojama ir Mechanikų klasė, kurioje galima startuoti bet kurios kitos klasės automobiliais. Visuomet ši klasė yra pati gausiausia ir mechanikai lenktyniauti prie starto stoja jau pačioje varžybų pabaigoje.
Sezono uždarymo renginys Uoginiuose buvo išties masiškas, tačiau dienos eigoje komandos vis pranešdavo apie lenktynininkų pasitraukimus. Kai kurie dalyviai dar iki finalo susidūrė su variklio gedimais, kai kam neatlaikė kiti agregatai. Per visą dieną užfiksuota ir keletas virtimų.
Vieną smarkiausių incidentų patyrė „SuperCars“ klasėje startavęs Andrius Luščiauskas. Greitoje trasos vietoje dėl purvino stiklo kiek praradęs gerą matomumą jis rėžėsi į trasos atitvarus ir keletą kartų vertėsi. Po šio incidento trasoje buvo iškeltos geltonos, o po kelių akimirkų ir raudonos vėliavos, reiškiančios važiavimo stabdymą. Lenktynininkas buvo išvežtas apžiūrai į ligoninę, o varžybos buvo pratęstos tik tuomet, kai į trasą sugrįžo medikų ekipažas.
Visgi dienos pabaigoje Andrius Luščiauskas sugrįžo į trasą, tačiau jau kaip žiūrovas. Jis tvirtino, kad medikai jokių lūžių nenustatė, tad sportininkas atsipirko sumušimais ir sezono pabaigoje sudaužytu savo „Volkswagen Golf“. Šioje klasėje nugalėtoju tapo kupiškėnas Dalius Valiukas, lenktyniavęs „Audi TT“ automobiliu. Antras finišą pasiekė latvis Maris Mardoks su trečiosios serijos „Volkswagen Golf“. Trečioje pozicijoje su „Ford Puma“ įsitvirtino dar vienas Latvijos atstovas Toms Edušs.
Klasėje „Junior 1600“ šįkart nesulaikomas buvo dar vienas svečias iš Latvijos Edvards Lajevskis su „Peugoet 206“. Antroje vietoje pasirodymą baigė pirmą sezoną lenktyniaujantis jaunasis sportininkas Matas Rimkus, vairavęs „Mitsubishi Colt“. Ant trečiojo laiptelio prasibrovė Gytis Zabiela su „Volkswagen Golf“. Už prizininkų trejeto ribų liko Gustas Jurevičius ir Lėja Vareikaitė. Įdomu tai, kad kiekvieno važiavimo metu šie du sportininkai vis įsiveldavo į tarpusavio incidentus.
Klasėje „1600“ tarsi iš pasalų finaliniame važiavime iššovė Vytautas Tumasas, vairavęs „Opel Corsa“. Lemiamoje šešių ratų kovoje jam už savęs pavyko išlaikyti tiek Robertą Steniulį su „Honda Civic“, tiek trečią vietą užėmusį Kęstutį Gedvilą, vairavusi „Honda CRX“.
Klasėje „2000“ startavo devyni dalyviai ir finale čia geriausiai pasirodė Deividas Kusas su „Seat Ibiza“. Antrąją vietą po išties sunkios kovos išplėšė Mantas Bėlskis, vairavęs „Volkswagen Golf“, o po klaidos į rikiuotės galą nusiritęs Modestas Banelis su „Opel Astra“ per šešis ratus sugebėjo pakilti iki trečiosios vietos.
Itin gausi šįkart susibūrė „Open 2500“ klasė. Čia registruota 18 dalyvių, tad jie buvo atskirti į du pogrupius, taip pat prireikė ir B finalo. Pagrindiniame finale užtikrintą pergalę išplėšė visą dieną puikų tempą demonstravęs Almontas Grigaliūnas su „Volkswagen Golf“. Jis už savęs antroje ir trečioje vietoje paliko du Latvijos atstovus – atitinkamai Artūrą Mūrnieką ir Marį Mardoksą.
„2500 RWD“ ir „Moterų“ klasės buvo sujungtos į vieną grupę, tačiau trasoje virė kovos dėl prizinių pozicijų atskirose įskaitose. Galine ašimi varomų automobilių klasėje užtikrintą pergalę iškovojo Mantas Snukiškis su BMW. Jis aplenkė galine ašimi varomą „Subaru“ vairavusį Mantą Gurkšnį ir trečiosios vietos prizininką Rolandą Vaupšą, vairavusį BMW.
Moterų įskaitoje nugalėtoja tapo Pauliaus Šniuko „Volkswagen Golf“ šiai kovai pasikinkiusi Rasa Kanapeckienė. Vilmantė Zinkevičiūtė, važiavusi Deivido Kuso „Seat Ibiza“ automobiliu finišavo antra, o trečioje vietoje finišavo prie „Honda CRX“ vairo sėdusi Lėja Vareikaitė.
Mechanikų įskaitoje buvo registruota 20 dalyvių, tačiau iki jų klasės važiavimo keletas automobilių jau buvo sugedę. Galutinėje rikiuotėje prie starto stojo 17 šios klasės dalyvių. Visi jie į starto pozicijas taip pat buvo surikiuoti pagal burtus ir vienu metu išrikiuoti į starto pozicijas. Šiame važiavime žiūrovai galėjo išvysti aibę incidentų ir net virtimą. Jau iškart po starto Raimundas Kukenys kliudė lėčiau startavusį Justiną Kakanį ir vos nesivertė.
Pirmame posūkyje susidūrė net keletas dalyvių ir čia pasirodymą ant stogo baigė Edvinas Skripkus. Toje pačioje vietoje sustojo ir Justino Kakanio „Opel“, o į pastarąjį vėliau dar trenkėsi ir Egidijus Česnelis. Galiausiai šią išlikimo kovą laimėjo Arnas Kanapeckas. Antroje vietoje finišą pasiekė Peteris Gustans. Paskutiniame rate į trečiąją vietą pakilo ir ant prizininkų pakylos lipo Antanas Liubinas.
Autokroso varžybos buvo tik viena ketvirtoji viso renginio dalis. Bekelės sporto gerbėjai galėjo stebėti Uoginių autosporto komplekso balomis ir brastomis lenktyniaujančius visureigių kategorijų dalyvius. Jiems organizatoriai čia parengė bekelės žiedo trasą, kurioje rezultatą lėmė kuo didesnis įveiktų ratų skaičius per nustatytą laiko normą.
Standartinių visureigių kategorijoje su ratais iki 33 colių nugalėtojais tapo Aurimo ir Gedimino Valiukų duetas. Jie bekelės ruože įveikė septynis ratus. Dviem ratais mažiau „įsuko“ Nerijus ir Vilmantas Palubinskai. Trečiąją vietą laimėjo pusantros minutės nuo antrosios vietos atsilikęs Alfonso Narkevičiaus ir Vaido Radzevičiaus duetas.
Klasėje, kur leidžiama naudoti didesnius nei 33 coliai ratus, nugalėjo Tomo Gužausko ir Svajūno Bedalio duetas. Jie vienu ratu čia įveikė Kęstutį Mažeiką su Rimu Lokiu. Tris ratus bekelės žiede įveikė ir trečiąją vietą išplėšė Dovydas Sirbikė ir Modesta Kulbytė.
TR1 kategorijoje kova buvo itin artima ir čia nugalėtojais tapo kiek mažiau nei minute greičiau dešimt ratų įveikę Rimantas Rupšlaukis ir Artūras Jakas. Jiems įkandin finišavo Šarūnas Bernatonis ir Agnius Abraškevičius. Aštuonis ratus įveikė ir treti varžybas baigė Mantas Beržinis su Sauliumi Detkausku.
TR2 įskaitoje vieninteliai Vygantas ir Laurynas Ališauskai spėjo įveikti aštuonis ratus ir užsitikrinti nugalėtojų vardus. Donatas Mockus su Remigijumi Aukštuoliu finišavo antri, o trečioje vietoje liko vos vieną ratą įveikę Martynas Vrublevski ir Titas Kavalnis.
TR3 – rimčiausiai bekelei paruoštų visureigių kategorijoje nugalėtojais tapo legendinį „Volvo America“ monstrą vairavę Ramūnas Skurdelis ir Emilis Garunkštis. Renatas Žilys ir Vitalijus Plotnikovas parodė antrą rezultatą, įveikę taip pat aštuonis ratus ir lyderiams nusileidę kiek daugiau nei penkias minutes. Trečiosios vietos taurės įteiktos Vidui Čiūtai ir Vidui Karanauskui.
ATV klasės dalyviai taip pat varžėsi analogišku principu kaip ir visureigių ekipažai – per nustatytą laiko normą jiems reikėjo įveikti kuo daugiau ratų bekelės žiede. Keturratininkai buvo skirstomi į dvi klases pagal jų vairuojamos technikos variklius – iki 750 kub.cm. ir virš šios ribos. Klasėje iki 750 kub.cm. nugalėtoju tapo Tomas Mikulėnas. Jam keliomis minutėmis nusileido Mantas Goda, o Arnoldas Bernotas parodė trečią rezultatą.
Kur kas daugiau dalyvių buvo klasėje virš 750 kub.cm., tačiau čia dalyvių gretas kiek praretino technikos gedimai. Galiausiai čia pergalę šventė Deividas Petrulis, už savęs antroje vietoje palikęs Valdą Viliušį ir trečią poziciją iškovojusį Gedą Krasauską.
Uoginiuose savo sezoną baigė ir Lietuvos „Baja“ taurės „Adventure“ klasės dalyviai. Šeštame sezono etape startavo aštuoni ekipažai. Čia jų laukė prologo greičio ruožas ir orientacinė rungtis važiuojant pagal kelio knygą.
Nors per dieną dalyviai Kupiškio ir kitų rajonų apylinkėse įveikė kelis šimtus kilometrų, finiše lyderius teskyrė sekundės. 19 sekundžių greitesni už varžovus buvo ir etapo nugalėtojais tapo Darius Bereika, Juozapas Preikša bei Laurynas Dielininkaitis. Antroje vietoje finišavo Mindaugo Aškelėno ir Ramintos Grigaitytės duetas. Trečioje vietoje įsitvirtino Rimvydas ir Rimantas Diliai.
Po visų disciplinų finišo įvykę apdovanojimai buvo išties iškilmingi. Čia nugalėtojams taures įteikė Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, o papildomus prizus – padangas bei kuponus joms įsigyti įsteigė „Melga“ bei P.Jonuškos įmonė. Šampano purslus ant podiumo čia pakeitė „Spark Energy“ gėrimai.
Taip pat varžybų organizatorius Saulius Valiukas visiems šiais metais prie varžybų organizavimo prisidėjusiems asmenims ir įmonių atstovams įteikė padėkas.