Svarbu: Kas Dakare startuos, o kurie lietuviai jį praleis
Dabar, galutinai susidėliojus lietuviškam 2025 m. Dakaro ralio paveikslui, aiškėja, kad T1+ kategorijoje startuos Benediktas Vanagas (šturmanas dar nežinomas), Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu (X-raid, MINI) ir Rokas Baciuška su Orioliu Mena. Benediktas Vanagas ir Rokas Baciuška Dakare varžysis iš esmės vienodais automobiliais Toyota Hilux T1+ Ultimate Evo. Tiesa, Roko visureigis pagamintas šiais metais, o Benediktas savuoju jau vieną Dakarą yra startavęs.
Priminsime, kad geriausią visų laikų Lietuvos ir Baltijos šalių rezultatą ir bendroje Dakaro įskaitoje, ir T1+ iki šiol yra užfiksavęs „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas. Ar jį labiau džiugina, ar gąsdina Roko Baciuškos atėjimas į T1+?
„Pirmiausia, gaila, kad T1+ kategorijoje netekome Vaidoto Žalos. Pastaruosius beveik dešimtį metų kova tarp lietuvių buvo įdomi. Dėl to Dakaro populiarumas Lietuvoje tik didėjo, nes ralis buvo nenuspėjamas. Todėl tikiuosi, kad Vaidotas dar sugrįš į „doros kelią“. O Roko laukiu „tikrų vyrų žaidimų aikštelėje“.
Niekam nekyla abejonių, kad R.Baciuška yra talentingas vairuotojas. Tą jis įrodė savo puikiais rezultatais net keliose skirtingose autosporto disciplinose. Tačiau esu tikras, kad nebus taip paprasta, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio, nes pilotų, gamintojų konkurenciją, investuojamus resursus ir daugybę kitų niuansų šioje kategorijoje sunku apibūdinti“, – komentavo Benediktas Vanagas.
Ar B.Vanagas turi omeny „Misterio Dakaro“ Stephane'o Peterhanselio frazę, kad Dakarą gali laimėti tik vyresnio amžiaus pilotas? Nes vien greičio nepakanka, reikia ir geros strategijos, patirties?
Susiję: Benediktas Vanagas: Praleidome gerą progą patylėti apie Dakarą
„Yra kitas posakis: išmintis ateina su metais, bet kartais amžius ateina vienas. Jei rimtai, Dakare jaunas žmogus turi truputį daugiau trūkumų, nei privalumų. Nes raumenų nepakanka, reikia ir suvokimo, kur ir kaip tuos raumenis panaudoti. Nes Dakaras yra ultramaratonas. Ir rezultatą reikia pasiekti ne kuriame nors greičio ruože, o skaičiuojamas jis tik galutiniame finiše.
Dakare jaunas žmogus turi truputį daugiau trūkumų, nei privalumų.
5000 km trunkantį žaidimą turi žaisti taip, kad laimėtum karą, o ne mūšį. Greičio ruožo laimėjimas tikrai labai paglosto EGO, bet po to nubloškia į kitą pasaulį. Tai S.Peterhanselis iki šiol yra laimėjęs daugiausiai Dakarų, nelaimėdamas greičio ruožų. Taigi, jei nori laimėti lenktynes, pakeliui turi kažką ir paaukoti.
Tai yra sudėtingas strateginis ir taktinis žaidimas, kuriame reikia žiūrėti gerokai toliau nei žingsnis į priekį. Žinoma, galima ir atakuoti. Tai - kita strategija. Bet tuomet turi valdyti didelius techninius ir inžinerinius resursus, ko mūsų komandos dar neturi.
Gamyklos-gamintojos atakavimui naudoja daugelio pilotų strategiją, kai trys ar keturi ekipažai kaunasi ir vėliau yra žiūrima „ant ko statyti kortas“. Ši teorija siekiant dar vieno rekordo ateinančiame Dakare galėtų suveikti žiūrint į tai, kad net trys lietuvių ekipažai valdo gerą, šiuolaikišką, techniką. Kažkuriam gali tiesiog labiau pasisekti“, – komentavo „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas.