„Galima sakyti, kad pirmi du šimtai kilometrų buvo vairuotojo, automobilio ir šturmano sinergija. Laikėm aukštą tempą, bet visiškai stabiliai ir be jokių „kriminalų“. Manau, kad tokiu tempu galėtumėme važiuoti viso Dakaro metu“, – iš karto po finišo kalbėjo Benediktas Vanagas.
Ekipažas didžiąją šios dienos greičio ruožo dalį važiavo arti greičiausiųjų dešimtuko, o dviejuose kelio taškuose buvo dešimti, rašoma komandos pranešime spaudai.
B.Vanagas pasakojo, kad sunkumai prasidėjo likus maždaug 130 kilometrų iki finišo, po privalomos dvidešimties minučių pertraukos. Dar šeštadienio vakare Benediktas vaizdo įraše kalbėjo apie tai, kad sekmadienį laukia itin painus greičio ruožas šturmanams. Ralio organizatoriai apie tai iš anksto įspėjo dalyvius ir perspėjo, kad navigacijos užduotis sukurpta sudėtinga.
„Likus 130 km atrodė, kad jau greitai finišas, bet sugebėjom labai stipriai pasiklysti. Virš valandos laiko klaidžiojom ir labai dėl to esu nelaimingas, bet matau, kad iš esmės daug lyderių klaidžiojo, tai dvejopi jausmai.
Nieko dabar su tuo negalime padaryti – diena tokia ir džiaugiuosi, kad ji baigėsi“, – apie nuklydimus nuo trasos ir dėl to prarastas pozicijas pasakojo legendos statusą šiame Dakare pelnęs B.Vanagas.
Pagal preliminarius rezultatus ekipažas sekmadienio greičio ruože užėmė septynioliktą poziciją.
Gausus lietus sujaukė situaciją trasose
Daugeliui dalyvių važiavimą apsunkino ne tik paini navigacija, bet ir visą naktį pliaupęs lietus, dėl kurio trasoje atsirado kelio knygose nežymėtų duobių bei properšų. Dėl dalyvių saugumo susirūpinę organizatoriai su vadovu Davidu Castera priešakyje nuo ankstaus ryto inspektavo trasas ir tiesė STOP linijas ten, kur atsirado sportininkams pavojingos duobės.
Nors duobės dažnu atveju pavojingesnės motociklininkams, automobilių vairuotojai galėjo susidurti su klampesniu nei įprastai smėliu. Buvo tokių, kurie ne vieną dešimtį minučių sugaišo bandydami išvažiuoti iš atrodytų nedidelės smėlio duobės, kuri dėl lietaus tapo sunkiai įveikiama.
B.Vanagas pasakojo, kad jam dėl to sunkumų nekilo, o „Toyota GR DKR Hilux“ su šiandienos trasa tvarkėsi puikiai: „Aš smėlį suprantu, matau, automobilis leidžia per jį važiuoti. Mums nebuvo sudėtinga.“
Didesni T1+ kategorijos automobilio ratai leidžia ne tik saugiau įveikti akmenuotas vietoves, bet ir lengviau pravažiuoti sudėtingesnes ar klampesnes vietas.
Pirmadienį dalyvių laukia 568 kilometrai, iš kurių 338 km bus įskaitiniai (greičio ruožo). Organizatoriai žada, kad tai bus pirma diena, kai dalyviams teks važiuoti per kopų masyvus.
Taip pat pirmadienį prasideda pirmoji maratono diena. Jos metu sportininkams svarbu saugoti techniką, nes naktį dalyviai leis atskirame nuo komandų bivake ir negalės pasinaudoti technikų pagalba.