Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baigiamasis autokroso sezono akordas Plungėje: žūtbūtinė kova ir sudužusios viltys

Praėjusį šeštadienį Plungės pašonėje esančiame autosporto komplekse „Žemaitija“ surengtas ketvirtasis Lietuvos automobilių kroso čempionato bei penktasis taurės etapas. Tai buvo paskutinės varžybos šiemet, į kurias dalyvius pakvietė čia etapą surengęs „Tornada Racing“ klubas.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Dalyvių skaičius paskutiniame etape buvo išties solidus – prie starto stoti panoro daugiau nei 60 dalyvių. Dalis jų – šių metų sezone tik epizodiškai pasirodydavę sportininkai. Tai reiškė vieną – dėl metinės įskaitos taškų ir prizinių pozicijų sezone kovojantiems nuolatiniams dalyviams teks gerokai pavargti, kadangi trasoje vietos bus dar mažiau, o norinčių susižerti brangius taškus – daugiau.

Į Plungės trasą dauguma komandų rinkosi jau išvakarėse. Čia jų laukė techninė komisija, kuri principingai vertino dalyvių technikos atitikimą techniniams reikalavimams. Tokia patikra kai kurių ekipų mechanikams reiškė ir mažiau miego valandų prieš šeštadienio lenktynes, kadangi techniniai komisarai žalią šviesą iškart uždegė ne visiems.

Šeštadienį dalyvius pasitiko puikiai paruošta Plungės trasa. „Tornada Racing“ klubas, čia surengęs varžybas, pasirūpino maksimaliu kiekiu sunkiosios technikos, skirtos tvarkyti bei laistyti trasą, valyti starto takelį. Taigi, sąlygos sportininkams čia buvo išties tokio lygio, kokio tikimasi dalyvaujant aukščiausioje šalies autokroso lygoje – Lietuvos čempionate.

Plungės trasa savo reljefu, danga, posūkiais ir visa infrastruktūra drąsiai gali pretenduoti į vienos geriausių trasų mūsų šalyje statusą. Ne veltui čia praeityje net du kartus vyko Europos automobilių kroso čempionato etapai. Laikai pasikeitė, bet trasa išliko, išlaikydama visa savo žavesį vertinant tiek iš žiūrovo, tiek iš dalyvio perspektyvos.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Šeštadienį čempionato ir taurės klasėse dalyvavusių sportininkų laukė išties ilga diena. Iš ryto čia buvo surengtos laisvosios treniruotės, vėliau – chonometruojami važiavimai. Galiausiai veiksmas persikėlė į kvalifikacinius važiavimus, po kurių dalyviai kėbulus surėmė finale. Per visą dieną čia buvo išties daug dramos, permainingų momentų, skaudžių avarijų ir įspūdingų virtimų. Bene įspūdingiausi iš jų vyko charakteringiausioje Plungės trasos vietoje – kreivoje įkalnėje su kairiuoju posūkių ties finišo bokšteliu.

Čia savo automobilius ant stogo paguldė net du dalyviai, o vienas bagis nusileido ant ratų per plauką nuo rimto kūlvirsčio. Analogiškų incidentų pasitaikė ir kitose trasos vietose, tad publika išvydo visą autokroso grožį – nuo preciziškų lenkimų paskutiniuose metruose prieš finišą iki šonas į šoną suglaustų bagių ar automobilių bandant nė per nago juodymą nenusileisti oponentui.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Lietuvos automobilių kroso taurės klasėje „1600“ startavo 9 dalyviai. Čia ir vėl niekas nerado tinkamo ginklo kovoti su vienvaldžiu šio sezono lyderiu Vismantu Griciumi. Šis sportininkas, panašu, yra atradęs sėkmės receptą. Ilgametė patirtis automobilių sporte ir kaip šveicariškas laikrodis tiksintis jo „Honda Civic“ leido ir vėl atitrūkti nuo oponentų solidžia persvara bei laimėti paskutinį sezono mūšį į vienus vartus.

Antrąją poziciją iškovojo Gražvydas Kiela, tačiau jam, priešingai nei lyderiui, dėl šios pozicijos teko smarkiai paprakaituoti. Sportininkui diena klostėsi permainingai, tačiau jaunatviškas maksimalizmas ir laiku atlikti strateginiai sprendimai trasoje jį užkėlė ant antrosios vietos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Trečiąją vietą iškovojo Robertas Steniulis. Gana stabilų tempą visą dieną demonstravęs ir lyderius iš nugaros atakavęs sportininkas disciplinuotą važiavimą finale parodė iki pat paskutinio rato. Tai jam garantavo trečiosios vietos taurę ir 13 taškų į metinės įskaitos kraitį klasėje.

Tiesa, į finalą šioje klasėje išvažiavo ne visi dalyviai. Štai Deividas Vasalauskas savo „Rover“ ant stogo paguldė dar dienai tik įpusėjus.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „OPEN 2500“ startavo dešimties dalyvių rikiuotė. Čia greičiausias buvo Jonas Ramanauskas su „Subaru“, tačiau jis lenktyniavo ne įskaitoje, mat jo automobilis neatitinka šios klasės reikalavimų. Sportininko startui šioje klasėje neprieštaravo kiti dalyviai, tad Jonas Ramanauskas, net ir žinodamas kad į prizus nepretenduoja, tiesiog mėgavosi važiavimu ir rinko jam svarbius sportinius kilometrus.

Tuo metu jam už nugaros virė tikra kova. Čia nugalėtoju tapo Valerijs Tolopilo. Svečias iš Latvijos turėjo įdėti labai daug pastangų dėl šio titulo, mat jam į nugarą kvėpavo itin greiti lietuviai. Antrąją vietą iškovojo BMW vairavęs Tomas Batys. Beje, jis daugiau nei vieną trasos ratą važiavo garais besiverčiančiu automobiliu. Tačiau net ir tokiomis sąlygomis „Tornada Racing“ klubo narys ėjo „Va Bank“ ir ši rizika pasiteisino.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Sportininkui pavyko už savęs išlaikyti biržietį Almontą Grigaliūną, nors finiše juos teskyrė pusė sekundės. Beje, pastarasis taip pat vertas papildomų pagyrų – sportininkas pastaraisiais metais parodė išties didelį progresą ir investavo į techniką, todėl tai jau duoda vaisių.

Diena šioje klasėje nesusiklostė Edvinui Skripkui su „Volkswagen Corrado“. Jis savo automobilį, taip pat kaip ir Deividas Vasalauskas, apvertė po finišo posto tramplino.

Komandinėje Lietuvos automobilių kroso taurės įskaitoje šiame etape triumfavo ASK „Extempas“ komanda. Antroje vietoje įsitvirtino „Ekroso“ lenktynininkai, o trečioje pozicijoje lenktynes baigė Biržų ASK ekipos nariai.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Ne itin gausi šįkart Plungėje buvo Lietuvos automobilių kroso čempionato „Junior 1000“ klasė. Čia startavo keturi dalyviai, bet intrigos prieš startą įnešė vienas naujas, Lietuvoje dar niekada nestartavęs dalyvis iš Estijos Ruudi Reinumagi.

Tačiau jis intrigą išlaikė itin trumpai. Jau pirmame važiavime jaunasis estas į trasos atitvarus savo „Toyota Yaris“ „išardė“ taip, kad mechanikai jo automobilio jau nebesutvarkė ir dalyvis iš kovos pasitraukė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Trasoje santykius aiškintis liko trys lietuviai – Matas Zavarskis, Rytis Gurklys ir Skaistė Prašukaitė. Kova dėl pirmosios vietos virė tarp abiejų vaikinų. Jie nuolat keitėsi pozicijomis, atliko gausybę lenkimų, bet galiausiai finale savo pranašumą įrodė Rytis Gurklys.

Jam įkandin finišavo vos viena sekunde atsilikęs Matas Zavarskis, o du ratus finale apsukusi Skaistė Prašukaitė sustojo dėl techninių problemų, tačiau nusipelnė trečiosios pozicijos.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Mini Buggy“ įskaitoje, kur lenktyniauja vos kelių metų amžiaus vaikai, vairuojantys mažuosius, žoliapjovių varikliais aprūpintus bagius, susirungė septyni sportininkai.

Jų važiavimai taip pat pažymėti itin atkaklia kova ir net virtimais. O būtent virtimai važiuojant šiais bagiais nėra labai dažnas reiškinys.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Nugalėtoju čia tapo šių metų atradimas Agnius Pilipavičius. Tik šiemet į mažąjį bagį sėdęs sportininkas sugebėjo už savęs išlaikyti gerokai labiau patyrusį Ąžuolą Dungveckį, o trečioje vietoje finišavo visą dieną stabilumą demonstravęs Adrijus Lugauskas.

Tiesa, jam gyvenimą palengvino Kristupas Pilipavičius, kuris važiuodamas prizininkų gretose patyrė virtimą įveikęs vieną trasos ratą. Tačiau organizatoriai medaliais ir dovanomis apdovanojo visus šioje klasėje startavusius sportininkus.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Super 1600“ klasėje diena buvo itin permaininga. Čia aistros virė tiek trasoje, tiek už jos ribų. Vien ko vertos Edvino Mikniaus mechanikų pastangos. Varžyboms tik įsibėgėjant paskutinį atodūsį išleido sportininko „Honda Civic“ motoras, bet mechanikai sukūrė stebuklą – per kiek daugiau nei valandą jie persodino automobilio širdį ir Edvinas Miknius tęsė kovą trasoje.

Deja, bet sportininkas finale įveikė tik keturis ratus ir pasitraukė, tačiau ryžtas ir užsispyrimas byloja apie tai, kad šiai komandai neįveikiamų užduočių nėra.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Nugalėtoju šioje klasėje tapo Eligijus Abartis su „Lada Samara“. Pastarasis per dieną turėjo ir kontaktų su varžovais, ir nesėkmių, bet finale parodė visą savo potencialą ir tapo klasės nugalėtoju. Tiesa, tam prireikė ir šiek tiek sėkmės, mat visą dieną stabiliai lyderių gretose važiavęs ir finale pirmavęs Kęstutis Skiezgilas susidūrė su techninėmis problemomis.

Dar vienas įdomus faktas apie Eligijų Abartį yra tas, kad tądien sportininkas turėjo perlipti ir psichologinį barjerą. Praėjusiais metais šioje trasoje, vizitine Plungės komplekso kortele tapusiame finišo trampline sportininkas į šipulius sudaužė savo „Lada Samara“. Šįkart sportininkas buvo kiek atsargesnis šioje vietoje ir galiausiai jo pastangos buvo vainikuotos pirmosios vietos taure.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Antras čia buvo Kaspars Silenieks iš Latvijos. Patyręs autokroso vilkas rado būdų kaip prasibrauti iki antrosios vietos, bet lyderio aplenkti jau nebesugebėjo – finišo poste juos skyrė pusė sekundės.

Trečią vietą iki finišo išlaikė Irmantas Buivydas. Nors jis kurį laiką važiavo už savęs laikydamas Kasparą Silenieką, tačiau šįkart patirtis buvo pranašesnė už ambicijas ir jaunatvišką maksimalizmą ir Kaltinėnų AMSK atstovui teko garbė žengti ant trečiosios vietos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „Super 2000“ startavo aštuoni dalyviai ir čia pretendentų buvo daugiau nei galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Itin stipri dalyvių startinė sudėtis žadėjo permainingą kovą. Tiesa, jau nuo pirmųjų važiavimų savo tempą varžovams pasiūlė Tomas Skrodenis su „Honda Civic“.

Ne patį išvaizdžiausią, tačiau beprotiškai greitą automobilį vairavęs ASK „Žemsportas“ ekipos atstovas varžovams priminė apie tai, kad kitokia pozicija nei pirmoji jo netenkina. Tai Tomas Skrodenis ir įrodė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Dėl antrosios vietos čia kėbulus surėmė net keli dalyviai. Vienu realiausių pretendentų į prizininkus čia tapo latvis Raivis Grigorovičs su „Ford Puma“. Deja, bet likus vienam ratui iki finišo jo automobilis nusprendė, kad lenktynių šiandien pakaks ir „braliukui“ savo ambicijas teko laidoti. Pasinaudojęs varžovo sustojimu ir iš paskos latvio važiavusių lietuvių klaidomis bei gedimais, į antrąją vietą šoktelėjo ir joje finišavo Deividas Kusas su „Seat Ibiza“.

Vos dviem sekundėmis atsilikęs nuo pastarojo finišavo Mindaugas Kanapackis. Per žingsnį nuo prizininkų pjedestalo liko Laurynas Paulauskas, kuris publikos ovacijų ir aplodismentų sulaukė agresyviai keldamas į orą savo „civiką“ ties finišo įkalnės tramplinu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Viena iš labiausiai žiūrovų laukiamų klasių – „Open 4500“. Čia startuoja patys galingiausi kėbuliniai automobiliai. Jie visi aprūpinti tokiais žaisliukais kaip keturių varomųjų ratų sistema, po variklio gaubtais plaka galingi atmosferiniai arba turbinomis bei „Antilag“ sistemomis aprūpinti varikliai su papildomu oro pripūtimu.

Šįkart čia staigmeną pateikė kupiškėnas Dalius Valiukas su „Audi TT“ automobiliu. Jis lenktynes pradėjo dar serviso zonoje, kai mechanikams teko spręsti netikėtus jo automobilio gedimus. Galiausiai finale jis prasibrovė iki pat rikiuotės priekio ir šventė tikrai įsimintiną pergalę.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Antrąją vietą prieš pat finišą, ties įkalne ir tramplinu išplėšė „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ vairavęs Vytautas Valukonis, išorine trajektorija mažiau nei puse sekundės aplenkęs iki tol antroje vietoje važiavusį Ričardą Mockų, sėdusį prie laiko patikrinto, buvusio Dariaus Tamašausko „Volkswagen Golf“ vairo.

Tiesa, Vytautas Valukonis po finišo nesuvaldė savo „evoliucijos“ ir trenkėsi į trasoje stovintį Stepono Jančausko „Volkswagen Golf“, kuris ten sustojo nuvažiavęs kelias dešimtis metrų nuo starto nulūžus pusašiui. Šį incidentą nagrinėję komisarai permainingų sprendimų nepriėmė, tad finišo podiumas užsipildė tokia tvarka, kokia dalyviai ir finišavo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Itin nesėkmingai diena susiklostė Edgarui Urbai su BMW ir Edgarui Pauliukaičiui, vairavusiam po avarijos Kupiškyje atstatytą „Audi“. Abu lenktynininkai finale vertėsi.

Būtent Edgarui Pauliukaičiui tokia baigtis reiškė sudužusias viltis iškovoti šių metų čempiono titulą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Tikrą akmenų ir žvyro liūtį Plungėje inicijavo klasė „Buggy 1600“. Čia vaizdu ir garsu žiūrovai mėgavosi kiekviename trasos posūkyje. Nugalėtoju šioje klasėje tapo vienas tituluočiausių lietuvių Tautvydas Urba.

Jis už savęs paliko liepsnomis besispjaudantį bagį vairavusį molėtiškį Saulių Žundą, o į trečiąją vietą prasibrovė ir kartu su sūnumi Adrijumi ant trečiosios vietos laiptelio žengė Andrius Lugauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Beje, jam diena irgi nebuvo rožėmis klota. Viename iš važiavimų, ties finišo postu nuo jo bagio atitrūko galinis ratas, tad darbo turėjo ir mechanikai.

Per plauką nuo nuostolių buvo ir Aurimas Geležiūnas, kuris finišo trampline pastatė savo bagį ant dešinės pusės ratų, bet spėjo suvaldyti riziką ir viskas baigėsi tik lengvu stuktelėjimu šonu į trasos atitvarus.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato įskaitoje triumfavo „Motorsport LT“ ekipa. Jiems dviem taškais nusileido komanda ASK „Žemsportas“. Nuo pastarųjų vos 1,2 balo atsiliko „SMART Motorsport“ rinktinė.

Šio etapo rezultatus dar turės patvirtini Lietuvos automobilių sporto federacijos kroso komitetas, o tuomet jau bus galima ruoštis metinių apdovanojimų ceremonijai, kurioje paaiškės naujieji šio sezono nugalėtojai ir čempionai klasėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs