„Paplavy 2015“ bekelės varžybos yra bene didžiausias tokio pobūdžio renginys ne tik Baltarusijoje, bet ir tarp Baltijos šalių. Savaitgalį į varžybas susirinko per 140 ekipažų su visureigiais ir keturačiais. Didžiąją jų dalį sudarė turistinės klasės dalyviai lenktyniavę įprastais visureigiais miško keliukais.
Tuo tarpu lietuvių „Hansgroup Offroad Team“ komanda su sportiniu TR2 klasės reikalavimus atitinkančiu „Toyota Land Cruiser 70 EVO“ visureigiu brido ten, kur tikrai nėra kelio – į bedugnes Baltarusiškas pelkes. Sportininkams per dvi dienas reikėjo įveikti 81 kilometrą greičio ruožų. Pirmąją dieną 42 km per 7 valandas, antrą – 39 km per 10 valandų.
Vietoje civilizacijos – beribiai pelkynai
Nors bekelės varžybos „Paplavy 2015“ vyko vos keliasdešimt kilometrų atstumu nuo Lietuvos sienos ties Druskininkais, Grodno miesto regione, trasos savo specifika visiškai išsiskyrė nuo lietuviškų.
Teko važiuoti po 40 km visiška bekele, miškais, pelkėmis be jokių pervažiavimų. Lietuvoje apie tokius plotus galime tik pasvajoti, pas mus daug civilizacijos
„Nustebino tai, kad teko važiuoti po 40 km besitęsiančius greičio ruožus visiška bekele, miškais, pelkėmis be jokių pervažiavimų. Lietuvoje apie tokius plotus galime tik pasvajoti, pas mus daug civilizacijos.“ – pasakojo Vaidotas Paškevičius.
„Įsiminė ir plaukiojančios pelkės, kuriomis teko važiuoti. Jos apsamanojusios, niekada negali žinoti kada nepataikęs ant kietesnės samanos prasmegsi. Su 6 metrų ilgio pagaliu bandėme pamatuoti tų pelkių gylį, jo neužteko.“ – įspūdžiais dalinosi ir šturmanas Nerijus Gurklys.
Šiose varžybose jam teko kaip niekada daug darbo bėgiojant iki artimiausių medžių kad pririšti gervę, ištempsiančią pelkėje paskendusį automobilį. Bent jau antrąją dieną.
Priminė ralio reidą
Lietuvos lenktynininkai pripažįsta, kad pirmąją dieną drėgmės trūko. Visą Europą vasarą kankinusi sausra išsausino ir Baltarusijos purvynus. Pirmosios dienos greičio ruožas labiau atitiko ralio reido varžybų specifiką.
„Mūsų automobilis ruoštas bekelės varžyboms, taigi jis daug pranašesnis murkdantis purve. Važiuoti greitai jis nemoka, tad pirmąją dieną iš jo spaudėme viską. Nors startavome paskutiniai, finišą pasiekėme pirmi. Suskaičiavus visus rezultatus paaiškėjo, kad įgijome 1 val. ir 16 min. persvarą nuo antros vietos.“ – pasakojo V. Paškevičius.
Mūsų automobilis ruoštas bekelės varžyboms, taigi jis daug pranašesnis murkdantis purve, tačiau važiuoti greitai nemoka
Tačiau ramiai miegoti ir ruoštis kitai dienai ekipažas negalėjo, mat ne visos detalės atlaikė didelį pirmosios dienos tempą. Ekipažas sudaužė priekinį stiklą, sugedo vairo kolonėlė, dėl ko dingo vairo stiprintuvas.
Per naktį kolegos „Stiklų ekspertai“ surado seno „Toyota Land Cruiser“ modelio stiklą, komandos vadovas Donatas Vaišvila iš Lietuvos atgabeno naują vairo kolonėlę, taigi į antrosios dienos greičio ruožą lietuvių „Hansgroup Offroad Team“ komanda išvažiavo nepailsėjusi, tačiau su tvarkingu automobiliu.
„Antrą dieną murkdėmės tikrose pelkėse, o tai yra mūsų komandos arkliukas. Turėjome didelę persvarą, tad tausojome automobilį. Kadangi startavome pirmi, rezultatų nežinojome. Tačiau kai iki finišo linijos niekas mūsų neaplenkė buvome beveik užtikrinti, kad laimėjome.“ – sakė Vaidotas Paškevičius.
Baltarusiai organizuoja profesionaliau
Suskaičiavus visus rezultatus paaiškėjo, kad ir antrąją dieną lietuvių ekipažas nepadarė nė vienos klaidos, negavo nė kiek baudos minučių ir nuo antrosios vietos atsiplėšė visa valanda. Taigi TR2 klasėje lietuviai laimėjo įtikinama 2 val. 16 min. persvara.
Po pergalės lietuviai gyrė baltarusius už gerai suorganizuotas varžybas, taip pat profesionalią rezultatų skaičiavimo metodiką, kai visi ekipažai buvo aprūpinti GPS imtuvais ir jiems užteko tik privažiuoti kuo arčiau atžymos taško, nereikėjo jo fotografuoti, ką vis dar reikia daryti mūsų šalyje vykstančiose varžybose.
Pergalingai bekelės sezoną užbaigę Vaidotas Paškevičius ir Nerijus Gurklys kitąmet tokius rezultatus mėgins pakartoti sunkiausiose pasaulio bekelės varžybose aplink Ladogos ežerą.