Bekelės čempionato finalas Uoginiuose: virtimai, šuoliai ir purvo vonios

Sekmadienį Kupiškio rajone esančiame Uoginių automobilių sporto komplekse surengtas ketvirtasis Lietuvos automobilių bekelės sporto čempionato etapas. Tai buvo finalinės sezono lenktynės, kuriose sprendėsi, kas taps šių metų čempionais ir prizininkais.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Nors bekelės varžybos Uoginiuose kiekvieną kartą sutraukdavo šimtus žiūrovų, tačiau šįsyk renginį organizavę VšĮ „Kupiškio auto-moto sportas“ ir visureigių klubas „35 coliai“ galimybės stebėti varžybas šio sporto megėjams suteikti negalėjo.

Dėl vis didėjančios COVID-19 grėsmės į renginį žiūrovai kviečiami nebuvo, tad visureigių lenktynes bekelėje šįkart stebėjo tik kartu su dalyviais atvažiavę mechanikai ar komandų nariai.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Uoginių autosporto komplekse nusidriekęs bekelės žiedas buvo sujungtas su dalimi autokroso trasos, keliais motokroso trasos tramplinais ir trasoje išsidėsčiusiomis vandens balomis. Miškuose dalyvių jau laukė natūralios purvo brastos ir dirbtinai suformuoti grioviai.

Nors gana sausi orai nežadėjo gilių balų trasoje, tačiau organizatoriai pasistengė, jog finalinis etapas dalyviams nebūtų lengvai įkandamas. O tuo buvo galima įsitikinti – klampaus purvo vonios stabdė ne vieną ekipažą, darbo su „gervėmis“ šturmanai turėjo su kaupu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Dalyviai šiose varžybose buvo suskirstyti į penkias klases pagal vairuojamų visureigių paruošimą – nuo standartinių modelių iki didžiausiems bekelės iššūkiams parengtų monstrų.

Būtent pastarieji lengviausiai tvarkėsi su bekelės žiede jų laukusiais iššūkiais. Tuo metu standartinių visureigių kategorijų dalyviams teko gerokai paplušėti, kad per nustatytą liko normą jie įveiktų kuo daugiau trasos ratų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Standartinių visureigių, ratais iki 33 colių įskaitoje geriausiai pasirodė Justas Ragauskas ir Mindaugas Tuska. Duetas laimėjo abu važiavimus ir taip užsitikrino etapo nugalėtojų vardus. Jie bekelės žiede apsuko septynis ratus. Dviem ratais mažiau įveikti suspėjo Andrius Kavaliauskas ir Tomas Eidžiulis, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Ernesto Vaičiaus ir Vaido Vanago duetas.

Standartinių visureigių su didesniais nei 33 colių ratais nugalėtojais tapo Žilvinas Gesevičius ir Darius Ratkus. Jie bekelės žiede apsuko šešis ratus, surinko 50 taškų ir už savęs paliko keturis ratus įveikusį Dovydo Sirbikės ir Modestos Kulbytės tandemą. Lyderiams pergalę garantavo sėkmingas pasirodymas pirmame važiavime. Trečioje vietoje liko Dovydas Šernas ir Mantvidas Beržinskas, kurie antrame važiavime apskritai nebestartavo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Dar šeši dalyviai startavo TR1 įskaitoje, kurioje varžomasi jau kiek labiau nuo standarto nutolusiais visureigiais. Čia visi trys prizininkų ekipažai įveikė dešimt arba daugiau ratų bekelės žiedo distancijoje. Nugalėtojais čia tituluotas Rimanto Rupšlaukio ir Lino Jako duetas.

Jų rezultatas – 12 ratų. Nuo lyderių kiek atsiliko Darjuš Kodis su Ernest Tomaševič, o ant trečiojo laiptelio žengė Raimondas Matula su Eriku Račiūnu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Kur kas sudėtingesnės trasos su daugiau kliūčių bei klampių vietų laukė TR2 ir TR3 klasių dalyvių. TR2 įskaitoje šešių ekipažų gretose triumfavo Tomas Gužauskas su Arnoldu Baukumi. Lyderiai suspėjo įveikti tris bekelės žiedo ratus, nors diena jiems irgi nebuvo itin lengva – teko ir atsiversti ant šono parvirtusį savo visureigį.

Antrąjį rezultatą pademonstravo Audriaus Paslauskas su Remigijumi Aukštuoliu, kurie laimėjo pirmąjį važiavimą, tačiau vėliau turėtos iniciatyvos neišlaikė. Trečioje pozicijoje finišavo Aivaro Andersono ir Kęstučio Skiezgilo duetas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

TR3 įskaitoje varžytis užsiregistravo tik du dalyviai, tad jie buvo išrikiuoti į bendrą startą su TR2 klase. Čia startavę abu ekipažai per du važiavimus įveikė po šešis ratus, todėl nugalėtoją lėmė užfiksuotas trasos įveikimo laikas.

Mažiau nei penkių minučių pranašumu čia pergalę iškovojo Donatas Kulbauskas su Renatu Žiliu, o šįkart antri liko „Volvo America“ visureigiu lenktyniavę Ramūnas Skurdelis ir Evaldas Stonys.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Gaila, kad šįkart negalėjome priimti žiūrovų, nes įprastai jų čia būna tikrai daug. Žmonėms patinka stebėti bekelę. Tai yra labai patogus ir patrauklus sportas žiūrovui. Vienoje vietoje verda labai daug veiksmo. Bet šįkart renginį darėme be žiūrovų. Tikimės, kad kitą sezoną pandemijos situacija leis čia turėti ir publikos.

Dėkojame atvykusiems dalyviams ir, žinoma, Kupiškio rajono savivaldybei, kuri šiemet stipriai prisidėjo prie automobilių sporto renginių Uoginiuose. Su jų pagalba įsigijome ryšio priemones teisėjams, gavome puikią apdovanojimų pakylą ir tikimės, kad kitais metais galėsime rengti dar daugiau renginių“, – dieną Uoginiuose apibendrino varžybų organizatorius Saulius Valiukas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų