Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bekelės maratoną Lietuvos pasieniu pasiryžę šturmuoti 22 ekipažai

„Birželio 30-osios 6 val. ryto prasidėsiantį tradicinį, jau šeštąjį varžybų istorijoje bekelės maratoną „4x4 perimetras“ pasirengę šturmuoti 22 ekipažai“, - pirmadienį įvykusioje lenktynių spaudos konferencijoje pranešė rekordines, ilgiausiai trunkančias automobilių sporto varžybas Lietuvoje – bekelės maratoną - rengiančios VšĮ „Bekelės fiesta“ vadovas Gediminas Grigaitis.
„Nissan Navara“ „4x4 Propaganda“ renginyje
„Nissan Navara“ „4x4 Propaganda“ renginyje / Egidijaus Babelio nuotr.

Iki finišo – 2000 km

Per dvi su puse paros arba 60 valandų bekelės nuotykių entuziastams teks įveikti maždaug 2000 kilometrų maršrutą, besidriekiantį palei Lietuvos valstybės sieną ne visur pramintais takais ar giliau įspraustomis provėžomis.

Birželio paskutiniąją ir pirmosiomis liepos dienomis Lietuvos pasienį drebins galingi, didesnį pravažumą turintys visureigiai, ruošti specialiai šiam bekelės maratonui, ir jokiu papildomu pravažumo arsenalu neaprūpinti serijinės gamybos visureigiai.

Renatas Požėla
Renatas Požėla

„Mums didelė garbė pakelti simbolinį užtvarą ir pakviesti ne tik lenktyniauti, bet kartu ir susipažinti su palei Lietuvos pasienį besidriekiančius vaizdingais kampeliais, kuriuose be specialaus pasienio tarnybų leidimo buvoti negalima, – linkėdamas lenktynių dalyviams sėkmės spaudos konferencijoje kalbėjo Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadas generolas Renatas Požėla. – Pasieniečiai yra šio renginio partneriai, mat maratono trasa eina mūsų saugomu sienos ruožu. Su jo organizatoriais turime kelerių metų bendradarbiavimo patirtį ir mielai jiems suteikiame visokeriopą pagalbą.

Esame svarstę ir idėją, kad maratone galbūt galėtų dalyvauti ir vienas kitas pasieniečių ekipažas, nes visureigiai yra pagrindinė mūsų transporto priemonė. Kol kas dėl objektyvių priežasčių to nepavyko padaryti, tačiau ateityje šios minties neatsisakome“.

Varžybų organizatorius ir lenktynininkus sveikino ir Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.

Romas Austinskas
Romas Austinskas

„LASF palaiko ir skatina populiarumo susilaukusias automobilių sporto šakas, tarp kurių ir jau šeštus metus paeiliui rengiamas maratonas „4x4 perimetras“. Jo dalyviams ir organizatoriams linkiu ir toliau puoselėti bekelės entuziastų pamėgtas lenktynes, praturtinant jas naujais elementais, netikėtomis idėjomis, kad varžybos taptų patrauklesnės dar didesniam būriui entuziastų“, – kalbėjo LASF prezidentas R. Austinskas.

Bekelės maratono dalyviai varžysis atskirose – „Extreme“ ir „Tourism“ klasėse. Pirmojoje dėl vietos ant nugalėtojų pakylos kovos 12 ekipažų, o antrojoje – 10.

Bene pagrindinis varžytuvių tarp šių klasių dalyvių skirtumas – lenktynių trasa. „Extreme“ klasės dalyvių laukia net septyni gana sudėtingi greičio ruožai, o „Tourism“ klasės dalyviai greičio rungtyse nesivaržys.

Skiriasi ir ekipažo narių skaičius : „Extreme“ klasės visureigyje pergalės paprastai siekia tik vairuotojas su šturmanu, o „Tourism“ įgulą gali sudaryti tiek žmonių, kiek gamintojas yra numatęs tame automobilyje sėdimų vietų.

Startas ir finišas – Druskininkuose

„Manęs dažnai klausia, kodėl bekelės maratonas „4x4 perimetras“ prasideda ir baigiasi Druskininkuose? – spaudos konferencijoje kalbėjo G. Grigaitis. – Atsakysiu tiesiai šviesiai. Kai prieš keletą metų su pasiūlymais dėl šių varžybų kreipėmės į keletą šalies savivaldybių, kvietimo atvykti ir tartis iš Druskininkų vadovų sulaukėme jau kitą dieną“.

„4x4 Perimetro“ spaudos konferencija
„4x4 Perimetro“ spaudos konferencija

Druskininkai varžybų dalyvius ir maratono gerbėjus svetingai priims ir šįmet. Lenktynininkai į Druskininkų kempingą rinksis maratono išvakarėse – birželio 29-sios pavakarę, kai čia darbą pradės administracinė ir techninė komisijos. Tikimasi, jog visi pateikę paraiškas sėkmingai įveiks šių komisijų patikros rėtį ir ištraukę burtus, lemsiančius ekipažų starto tvarką, birželio 30-osios 6 val. ryto atvairuos savo bolidus prie bekelės maratono „4x4 perimetras“ starto linijos.

Pirmojo ekipažo lenktynių finiše tame pačiame Druskininkų kempinge varžybų organizatoriai laukia liepos 2 d. apie 18 val.

Tai tikras sportininko ištvermės ir technikos patikimumo išbandymas

Varžysis ir patyrę vilkai, ir debiutantai

„Tikimės, jog viskas praeis sklandžiai, nes esame pilnai pasirengę ir tinkamai parengę savo techniką savaitgalį prasidedančioms lenktynėms, – varžybų spaudos centrą, viešųjų ryšių agentūrą „Visus Bonus“ patikino molėtiškis Vaidotas Paškevičius, kuriam tai bus jau ketvirtasis bekelės maratonas. – Šį sportą kultivuoju nuo 2007 metų ir jis man arčiausia prie širdies, nes bekelės maratonas prilygsta raliui-reidui. Tai tikras sportininko ištvermės ir technikos patikimumo išbandymas“.

Vaidoto atmintyje ilgam išliks antrasis G. Grigaičio rengiamų varžybų startas 2014-aisiais, o tiksliau – jų finišas, kai jis pirmasis kirto lenktynių baigmės žymą.

V. Paškevičius šįkart 2000 km bekelės maratono šturmui parengė „Nissan Terrano“ visureigį.

Molėtiškį galima laikyti vienu labiausiai patyrusių bekelės meistrų. Jis neseniai sugrįžo iš jubiliejinių, dvidešimtųjų „Ladogos“ trophy raid varžybų, kuriose kartu su Dariumi Meleška džiaugėsi trečiąja prizine vieta prototipų klasėje. Tačiau Vaidotą bene labiau džiugina 16-ta vieta, iškovota Lenkijoje vykusiame pasaulio ralio-reido čempionato etape tarp pusšimčio varžovų.

Šeimyninis Algio, Arūno ir Aurimo Atkočiūnų iš Panevėžio rajono Žibartonių kaimo ekipažas – šio bekelės maratono debiutantai.

„Nusprendėme šiemet lenktynėms mūsų parengto „Land Rover Discovery“ vairą patikėti broliui Arūnui, šturmano kėdėje įsikurs tėvas Algis, o man teks svarbiausiojo patarėjo visais varžybų strategijos ir taktikos klausimais vaidmuo“, – juokauja Aurimas Atkočiūnas.

„Tourism“ klasės debiutantai iškart nuversti kalnų nežada, tačiau pasiekti finišą – pasiryžę.

A.Venckaus ir E.Babelio nuotr./„4x4 perimetras“: bekelės fiesta daug kam neregėtais keliais
A.Venckaus ir E.Babelio nuotr./„4x4 perimetras“: bekelės fiesta daug kam neregėtais keliais

„Antraip būtų gėda sugrįžti į Žibartonis, iš kurių leistis užburiamiems bekelės grožio kažkada paskatino šios sporto šakos entuziastas Audrius Sutkus“, – teigia gerai nusiteikę Atkočiūnai.

Ir priduria, pirmam kartui finišas, o paskui – bus matyti.

Iš šios užuominos nesunku suprasti, jog debiutu šeimyninis trio neapsiribos. Pirmas kartas tik paskatins tobulėti ir siekti naujų aukštumų. Kaip, beje, skatino ir daugelį bekelės maratono „4x4 perimetras“ dalyvių.

Maratono automobilis – „Nissan Navara“

Šeštą kartą paeiliui rengiamo bekelės maratono dalyviai varžosi su labai skirtingais padidinto pravažumo automobiliais. Todėl netenka stebėtis, jog į finišą iki šiol skubėję ekipažai vairavo beveik visų įmanomų markių visureigius, kokių tik yra Lietuvoje ar Baltijos šalyse.

„Nors lenktynininkų technikos parkas margas ir šiemet, džiaugiuosi ir didžiuojuosi, jog 60-ties valandų maratono automobiliu šįkart tituluosime naująjį, tačiau jau pelniusį tarptautinį pripažinimą „Nissan Navara“ pikapą, – teigia „Nissan Nordic Europe” komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys. – Vos nuriedėjęs nuo surinkimo konvejerio naujasis „Navara“ pelnė visureigių gamintojų taip trokštamą „International Pick-Up Award 2016“ apdovanojimą, o vertinimo komisijos narius labiausia žavėjo abejingų nepaliekantys naujojo pikapo konstrukciniai ir dizaino sprendimai bei pirmą kartą šiame segmente pristatytos technologijos“.

A.Venckaus ir E.Babelio nuotr./„4x4 perimetras“: bekelės fiesta daug kam neregėtais keliais
A.Venskaus nuotr./„4x4 perimetras“: bekelės fiesta daug kam neregėtais keliais

Naujasis „Nissan Navara“ nepriekaištingai įveikė griežtus tarptautinio metų pikapo rinkimų testus, pagal kuriuos buvo vertinamas jo pravažumas bekelėje, važiavimo keliu savybės ir kainos bei kokybės santykis. Tvirta „Nissan“ važiuoklė išsiskiria daugeliu naujovių, viena pagrindinių – „Double Cab“ modelyje montuojama nauja penkių svirčių galinė pakaba ir kitos, o pirmą kartą šiame segmente pristatomos modernios technologijos – aplinkinio vaizdo monitorius (AVM) ir priekinė avarinio stabdymo sistema (FEB), užtikrinančios patogų ir saugų automobilio valdymą, pradžiugins daugelį vairuotojų.

Šių metų gegužę vykusiame konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2016” finale „Navara“ pelnė net dvi nominacijas. Šis japonų gamintojų automobilis pripažintas geriausiu pikapu, o parodų lankytojų sprendimu jam atiteko ir publikos simpatijų prizas.

„Be daugelio kitų naujojo „Nissan Navara“ vertybių jį įsigijusius maloniai nuteiks pirmąkart pikapų segmente gamintojo suteikiama tokia ilga 5 metų arba 160 000 km ridos garantija, – spaudos konferencijoje akcentavo M. Plukys. – Ši ir kitos „International Pick-Up Award 2016“ laimėtojo savybės dar kartą patvirtina teiginį, jog bekelės maratono „4x4 perimetras“ automobilis „Nissan Navara“ iš tiesų pakeitė standartus N1 kategorijos pikapų segmente“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais