Bekelės maratono „4x4 perimetras“ vedlių vaidmenį burtai lėmė naujokams

Ketvirtadienio rytą, lygiai 6 val., prie Druskininkų kempingo buvo duotas startas šeštajam paeiliui bekelės maratonui „4x4 perimetras“, kurį nuo pat pradžių rengia VšĮ „Bekelės fiesta“.
Bekelės maratono „4x4 perimetras“ startas
Bekelės maratono „4x4 perimetras“ startas / Egidijaus Babelio nuotr.

Dar varžybų išvakarėse pagrindinis jų rengėjas Gediminas Grigaitis, sveikindamas maratono dalyvius ir linkėdamas sėkmingo finišo, neslėpė, jog lengva nebus niekam. Pasak organizatoriaus, neveltui šis maratonas tituluojamas kaip sunkiausios automobilių sporto varžybos, reikalaujančios iš ekipažo ne tik geros fizinės parengties, bet ir susiklausymo bei tarpusavio supratimo.

Per 60 valandų laiko limitą bekelės entuziastams šiemet teks įveikti 1944 kilometrų ilgio trasą, besidriekiančią ne jiems įprastais, tegu ir duobėtais žvyro keliais, o palei Lietuvos valstybės sieną vinguriuojančiais takais ar net giliau įspraustomis provėžomis, kurias keliu, aišku, gali vadinti tik su labai didelėmis išlygomis.

Tačiau ne bekelė daugiausia galvos skausmo kelia beieškantiems trumpiausio maršruto link išganingojo finišo. Visa trasa su septyniais greičio ruožais susiskirstyta į šešis etapus, kuriems įveikti varžybų organizatoriai skyrė po 10 valandų. Todėl aritmetika paprasta – kas anksčiau pasieks etapo finišą, laimės valandą ar dvi ir galės džiaugtis pelnytu poilsiu. O kas užtruks ar net pavėluos į etapo finišą, tam ne miegas bus galvoje.

Visi maratono ekipažai vežasi benzininius pjūklus, kirvius ir kitokius įnagius, labai praversiančius jei tektų „atsiremti“ į skersai važiuojamosios dalies užvirtusį medį.

Varžybų sudėtingumą liudija ir tai, kad visi maratono ekipažai vežasi benzininius pjūklus, kirvius ir kitokius įnagius, labai praversiančius jei tektų „atsiremti“ į skersai važiuojamosios dalies užvirtusį medį, lenkti smėlyje įstrigusią kolegų ar miškininkų techniką bei susidurti su kitokiu kliuviniu.

Tokia maratono specifika itin nepalanki startuojantiems pirmiesiems.
„Nebent būtų labai sausa, o važiuojantiems iš paskos matomumą gerokai apsunkintų dulkių debesys, tada sutikčiau gauti pirmąjį starto numerį“, – mintimis likus dar gerokai iki lenktynių pradžios dalijosi vienas labiausiai patyrusių tokių lenktynių vilkų molėtiškis Vaidotas Paškevičius, vairuojantis „Nissan Terrano“. Jam tai jau ketvirtasis bekelės maratonas palei Lietuvos perimetrą.

Tačiau burtai piktoką pokštą iškrėtė ne kam kitam, o varžybų naujokams. Pirmąjį starto numerį jie lėmė „Land 4x4“ komandos, vairuojančios „Land Rover Discovery“, Luko Grabausko ir Heraldo Ivaškos ekipažui.

Burtų tvarka prasidės tik pirmojo ir antrojo etapų varžybos, o toliau lenktynininkų karavaną teisėjai rikiuos pagal užimtus rezultatus.

„Du kartus traukiau burtus ir abu sykius ištraukiau pirmąjį numerį! Kad teleloto taip sektųsi... – geros nuotaikos prieš startą stengėsi neprarasti L. Grabauskas. – Nors, aišku, norėjosi bent iš pradžių važiuoti paskui labiau patyrusius“.

Šeštąjį bekelės maratoną ketvirtadienio rytą pradėjo iš viso 16 ekipažų, nors organizatoriai buvo sulaukę 22 paraiškų. 9 ekipažai rungiasi Extreme klasėje, o 7 – Tourism.

„Dvi komandos iš Latvijos nespėjo tinkamai parengti varžyboms technikos, o keisčiausia, kad viena tautiečių ekipa supainiojo lenktynių datas ir būtent ketvirtadienį startuoti negalėjo“, – sakė pirmąsyk su tokia neeiline aplinkybe susidūręs varžybų organizatorius G. Grigaitis.

„Extreme“ klasės visureigyje pergalės dažniausia siekia tik vairuotojas su šturmanu ir juos lydinti serviso komanda, o „Tourism“ įgulą gali sudaryti tiek žmonių, kiek gamintojas yra numatęs tame automobilyje sėdimų vietų.

Būtent šia aplinkybe nutarė pasinaudoti maratono visureigiu tituluojamą „Nissan Navara“ vairuojantys „Nissan Nordic Europe” komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys ir trys žiniasklaidos atstovai – Algirdas Venskus, Paulius Sviklas ir Egidijus Babelis, ieškosiantys ne tik trumpiausio tako į tikslą, bet ir gražių kadrų iš unikalių šalies pasienio kampelių, kuriais be specialaus leidimo gėrėtis visiems netenka.

„Mes stengsimės ne tik kuo greičiau nuvažiuoti šį atstumą, bet ir ekstremaliomis sąlygomis išbandyti varžyboms pasirinktą „Nissan NP300 Navara“, nuo standartinio besiskiriančią tik padidinto pravažumo padangomis“, – prieš startą sakė M. Plukys. – Nors naujoji „Navara“ jau spėjo pelnyti „International Pick-Up Award 2016“ apdovanojimą, o šių metų gegužę vykusiame konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2016” finale šis visureigis pripažintas geriausiu pikapu ir pelnė publikos simpatijų prizą, labai norėjosi jį išbandyti realiomis, ne itin dažnai pasitaikančiomis sąlygomis“.

Bekelės maratono antro etapo varžybos prasidės šiandien 16 val. „Senojo Rambyno“ kaimo turizmo sodyboje, o trečiajam etapui startas bus duotas jau penktadienį, liepos 1d., 3 val. nakties prie Ašvos malūno.

Pirmojo automobilio „4x4 perimetro“ lenktynių finiše laukiama šeštadienį, liepos 2 dieną, apie 18 val. Druskininkų kempinge, kur bus paskelbti preliminarūs rezultatai.

Nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonija bus surengta tos pačios dienos vakarą prie Druskonio ežero.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų