„SEAT Leone“ – lietuvio Dariaus Biesevičiaus dvylika mėnesių konstruotas visureigis, skirtas bekelės maratonams ir „Rally-raid“ tipo varžyboms. Prototipas jau išbandytas „Baja Belarus“ ralio reide, o šį savaitgalį bus bandomas Italijos „Baja“ varžybose, kur jo ekipažą sudarys Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.
Prioritetas – ne galia
Nors išoriškai lietuviškas visureigis šiek tiek primena „SEAT Leon“, identiškų detalių ispaniškam automobiliui yra vos kelios – ženkliukas ir žibintai. Visureigio važiuoklė yra unikali, projektuota D. Biesevičiaus, o kėbulo apdailos detalės – iš stiklo pluošto.
Konstruktorius džiaugėsi, kad pavyko pasiekti puikų svorio paskirstymą tarp priekinės ir užpakalinės ašių – tai turėtų pagerinti automobilio valdymo savybes.
Kodėl rinkomės šitą automobilį? Biesas turi nemažai patirties sukaupęs, dalyvavęs daugelyje dykumų maratonų. Ir jis yra geras konstruktorius
„SEAT Leone“ neturi galingo variklio – po jo variklio dangčiu tūno 1,9 l darbinio tūrio dyzelinė TDI jėgainė, išvystanti apie 200 AG.
D. Biesevičius atskleidė paprastą priežastį, kodėl pasirinko tokį mažą variklį – svoris. Pagal Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) reglamentą, kuo didesnio darbinio tūrio variklis, tuo didesnis yra minimalus leistinas automobilio svoris. Nedaug sveriantis „SEAT Leone“ dėl silpno variklio nebus lygiavertis konkurentas kitiems varžovams greitose atkarpose, tačiau lėtose, smėlingose vietose, turėtų išryškėti visi jo privalumai.
Be to, 1,9 l dyzelinio variklio degalų sąnaudos yra labai mažos: teoriškai jos turėtų būti bent dvigubai mažesnės nei kitų „Rally raid“ dalyvių automobilių – tai vėlgi įtakoja bendrą automobilio svorį. Dėl šių niuansų „SEAT Leone“ patenka į mažai dalyvių turinčią T3 klasę.
Po Italijos – „4x4 Perimetras“
„Aspektai, kodėl „Baja Italia“ varžyboms rinkomės šį automobilį, o ne padarytą gamykloje, yra du. Pirmas – „SEAT Leone“ atitinka labai greitos T3 klasės reikalavimus, kai dauguma prototipų priklauso T1 arba T2 klasėms. Kita – Biesas turi nemažai patirties sukaupęs, dalyvavęs daugelyje dykumų maratonų. Ir jis yra geras konstruktorius“, - priežastis, kodėl į „Rally raid“ varžybas Italijoje važiuos su lietuvišku visureigiu, vardijo V. Žala.
Lietuvos automobilių klasikinio ralio gerbėjams geriau žinomas lenktynininkas sakė, kad „SEAT Leone“ automobiliu yra įveikęs apie 50 kilometrų – tai nėra daug, tačiau ir „Baja Italia“ varžybose jis neturi tikslo būti pirmas. Tai – tik treniruotė prieš rimtesnius išbandymus. Tuo pačiu – ir automobilio išbandymas.
„Kol kas „ant popieriaus“ yra Italija, o rugpjūčio gale gal į Lenkiją važiuosim – geografinis išdėstymas stipriai įtakoja biudžetą. Vėliau – gal kur nors rimčiau“, - visų planų neatskleidė vairuotojas, šiuo metu užimantis trečią vietą Lietuvos ralio čempionato įskaitoje.
V. Žalos manymu, „SEAT Leone“ turėtų puikiai tikti „4x4 Perimetro“ varžyboms. Čia nėra ypatingai greitų atkarpų, o unikalaus visureigio manevringumas nei mažas svoris palengvins vairuotojo darbą ne vienoje situacijoje.
Liepos pirmą savaitę prie „SEAT Leone“ vairo sėsiantis R. Bičenovas neprognozavo, kaip jiems seksis 60 valandų maratone – tai yra tik automobilio bandymų stadija.
„4x4 Perimetras“ nebus pirmas išbandymas – buvo ir varžybos Baltarusijoje, dabar – Italijoje. Tai – antras ir rimtesnis išbandymas. „4x4 Perimetras“ bus visiškai kitokio tipo varžybos, kurios bandymams labai naudingos – po jų nuolatos kažką reikia keisti ir tobulinti. Kuo testų daugiau, tuo geriau“, - kalbėjo R. Bičenovas.