Nors poroloninių baseino lazdų naudojimas bekelės varžybose šio sporto fanatikų nenustebins, tačiau eiliniam piliečiui dėl tokio inventoriaus kiltų nemažai klausimų. Štai Rumunijoje, „CFMOTO Hunt The Wolf“ varžybose dalyvaujantis „MOTORIDER Racing Team“ narys Adomas Gančierius po antrosios varžybų dienos finišo sėdo į komandos automobilį ir pajudėjo į Klužo-Napokos miestą. Beveik šimtą kilometrų nuo varžybų vietos nutolusiame mieste keturratininkas ieškojo sporto prekių parduotuvės, kurioje galėtų įsigyti plaukimo lazdų.
Po poros valandų Adomas Gančierius jau važiavo atgal į varžybų serviso bivaką, į mikroautobusą susikrovęs dvi dešimtis poroloninių plaukimo lazdų, kurios įprastai naudojamos mankštai baseine. Nors greta bivako įsikūrusiame pastatų komplekse yra ir baseinas, tačiau šis inventorius nukeliavo ne ten.
Adomas Gančierius porolonines lazdas perdavė jam šiose varžybose talkinančiam „Motorider“ serviso mechanikui Mindaugui Blockiui. Per maždaug keturias valandas visas atvežtas baseino inventorius buvo sukištas į… „Polaris Sportsman XP1000“ keturračio padangas.
„Visiems tiems, kurie jau ne pirmus metus dalyvauja šiose varžybose, yra žinoma tai, kad į padangas yra dedamos papildomos medžiagos. Pavadinikime tai putplasčiu, „makaronais“ arba baseino plaukmenimis. Pas mane iš pradžių buvo visai kitoks planas – į padangas pripūsti tam tikrų putų, bet pačią pirmą bandomųjų važiavimų dieną padangas perplėšiau taip, kad tos putos nebepadėjo. Nusprendžiau putų nebenaudoti. Dėl to pirmas dvi dienas reikėjo važiuoti padangomis, užpildytomis tik oru.
Pagaliau išaušo ta diena, kai buvo galima greitai nulėkti nusipirkti tas porolonines lazdas. Tos lazdos dedamos į padangos vidų tam, kad pradūrimo, prakirtimo atveju padanga nesubliukštų. Tie plaukmenys yra gana standūs, todėl net ir prakirtęs padangą važiuodamas jos nesugadinsi, todėl dar galima grįžus į servisą tą padangą užklijuoti ar kitaip sutvarkyti.
Kadangi dabar padangose dar turime ir putplastį, bus galima drąsiau važiuoti upelių vagomis.
Būtent dėl to Rumunijoje, daugelyje kitų panašių varžybų visi į padangas ir dedasi tą baseino inventorių. Pas mane dar ir ratlankiai yra tų vadinamų dviejų rakinimų, abu šonai rakinasi. Tuomet automatiškai padangos trasoje jau neišmontuosi. Galėčiau važiuoti net ir visai be oro. „ITP“ gamintojo ratlankiai yra vieni iš lyderių šioje keturračių ratlankių rinkoje ir juos mums įsiteigė „PGM Technika“. Ačiū jiems.
Kadangi dabar padangose dar turime ir putplastį, bus galima drąsiau važiuoti upelių vagomis. Jose yra labai aštrūs akmenys, ko labai vengiau pirmosiomis dienomis. Buvo baisu pramušti padangą. Dabar jau bus galima važiuoti pilnu tempu, nes iki šiol padangas reikėjo pasaugoti ir dėl to prarasdavau laiką“, – paaiškino Adomas Gančierius.
„MOTORIDER Racing Team“ sportininkas Adomas Gančierius patikino, kad ši gudrybė labiau adaptuota lenktynėms akmenuotuose kalnuose, tad bekelės varžybose Lietuvoje baseino lazdos į padangas montuojamos gana retai.
Įvairios kompanijos siūlo ir specialius porolono ar kitokių medžiagų užpildus padangoms, tačiau jų kaina gali svyruoti nuo kelių šimtų iki tūkstančio eurų, tad baseino lazdos yra puiki ir tuo pačiu gerokai pigesnė alternatyva.