Organizatoriai ir trasos šeimininkai – visureigių klubas „35 coliai” dalyviams 22 hektarų teritorijoje paruošė maždaug keturių kilometrų ilgio trasą. Tiesa, kai kurios jos atkarpos buvo pakoreguotos priklausomai nuo to, kokios kategorijos dalyviai tuo metu varžėsi.
Mažesnį pravažumą turintiems visureigiams trasa buvo kiek lengvesnė. Tuo metu visureigiai-monstrai čia kapstėsi purvynuose ir plaukė per vandenį. Taip, tikrai. Visureigiai gali plaukti vandens paviršiumi, o ekipažai rankų grybšniais netgi imdavosi irkluotojų vaidmens.
Varžyboms užsiregistravo 25 ekipažai, tačiau ne visiems pavyko išlikti iki finalinės, antrosios varžybų dienos. Kai kuriuos ekipažus eliminavo gedimai, kurių vietoje sutvarkyti nebepavyko.
Tiesa, buvo ir tokių optimistų, kurie bekelės trasą, kurioje strigo net visureigiai, bandė įveikti „Subaru“ automobiliu. Būtent toks ekipažas įveikė lygiai penkis šimtus metrų trasos, įklimpo, sudegino sankabą ir baigė savo pasirodymą.
Finalinę varžybų dieną visų trijų klasių dalyviai trasą įveikti turėjo vieną kartą. Varžybos buvo vykdomos tokiu principu: važiavimui skiriama pusantros valandos, o laimi tas ekipažas, kuris per tą laiką įveikia daugiausiai ratų bekelės žiede.
Teisėjai taip pat fiksavo ir baudas, kurios buvo skiriamos ekipažui išvažiavus už trasą žyminčių stop juostų.
TR1 klasėje startavo praktiškai standartiniai visureigiai. Dalyviams čia buvo leidžiama naudotis „gervės“ mechanizmu.
Tai toks įtaisas, kuris skirtas save ištraukti pačiam. Lynas rišamas prie medžio ar kito stabilaus objekto ir vyniojant lyną visureigis lėtai lipa iš purvo.
Kai kuriose trasos vietose šiems dalyviams buvo itin sudėtinga įveikti bekelę, tad užstrigę sportininkai sudarydavo nepravažiuojamą kamštį, dėl kurio kiti ekipažai turėdavo stoti priverstiniam atokvėpiui.
Beje, dalyviams leidžiama tarpusavio pagalba. Ir nors bendromis jėgomis būtų galima greičiau išjudinti įstrigusį kolegą, tačiau konkurencija daro savo.
Pagalbos ranką dalyviai savo oponentui ištiestų nebent tada, jei grėstų pavojus gyvybei. Visos kitos problemos – kiekvieno ekipažo asmeninis reikalas ir draugyste trasoje čia net nekvepia.
TR1 įskaitoje nugalėtojais tapo tauragiškių Vaidoto Mockaus ir Remigijaus Kupsto tandemas. Antrą rezultatą pademonstravo kauniečių ekipažas – Jonas Paičius, kuriam padėjo Tomas Sangavičius ir Pavel Dzianisau. Trečiąją vietą laimėjo Jono Sirvydžio, Gintauto Pavilonio ir Luko Kuzminsko trijulė.
Patys įspūdingiausi buvo OPEN2 klasės važiavimai. Nors čia sekmadienį varžėsi tik penki ekipažai, tačiau reginiai buvo tokie, dėl kurių į tokias varžybas būtų galima atvažiuoti ir kelis šimtus kilometrų.
Galingi, specialios konstrukcijos ir aukščiausius bekelės standartus atitinkantys monstrai, panašesni ne į visureigius, bet į didelius bagius, be didesnio vargo taškė metro ar gilesnes purvo balas.
Dar vienas įspūdingas reginys – visureigio plaukimas vandeniu. Beveik iki kaklo vandenyje sėdintis ekipažas šaltais veidais renkasi trajektoriją vandens telkinyje, o reikalui esant dar ir pairkluoja delnais.
Šioje klasėje geriausią rezultatą parodė vilniečiai Ričardas Malaiška ir Vygantas Martišiūnas. Jie už savęs sugebėjo palikti ir legendinėse „Ladogos“ bekelės varžybose triumfavusius, tačiau Kupiškyje antroje vietoje finišavusius Nerijų Gurklį ir Vaidotą Paškevičių. Trečiosios vietos taurės atiteko Donatui Kulbauskui ir Mantui Jakubėnui.
Ne ką mažiau nei OPEN2 buvo įdomūs ir OPEN1 klasės važiavimai. Čia dalyviai rungėsi kiek mažesnį pravažumą turinčiais visureigiais. Tiesa, jie važiavo labai panašia trasa kaip ir OPEN2, todėl ekipažams ne kartą teko naudoti „gervės“ mechanizmą.
Tiesa, čia sportininkai pademonstravo ir daugiau savo slaptų ginklų, kurie mažai bekele besidomintiems skaitytojams gali pasirodyti itin keisti. Kai kurie ekipažai savęs tempimui iš pelkės naudojo į plūgą ar inkarą panašų įrenginį. Iš automobilio iššokęs šturmanas mikliai smeigdavo jį į žemę, o tuomet prasidėdavo savęs traukimas iš purvo vonios.
Šioje įskaitoje nugalėtojais tapo Tomas Juodikis, kuriam talkino Dovydas Jasaitis ir Agnius Ilonis. Vos dešimt taškų mažiau surinko Aurimo ir Arno Šaltenių tandemas. Gediminas Žilėnas ir Arūnas Baronas užsitikrino trečiąją vietą.