Paprašytas apibendrinti 2024 m. metus Benas Šimkus džiaugėsi, kad pasiekta pergalė „open“ klasėje, tačiau tuo pačiu būta ir šiek tiek nusivylimo, kadangi nepavyko pakartoti savo fantastiško 2023 m. pasiekimo – kai laimėjo tiek savo klasės, tiek absoliučioje visų čempionate dalyvavusių lenktynininkų įskaitoje.
„Tikrai džiaugiuosi, kad šių metų sezone persėdę iš „Subaru Imprezos“ į „Mitsubishi Evolution IX“ sugebėjome pastarąjį „prisijaukinti“ ir važiavome tikrai konkurencingu tempu. Nors visus metus pirmavome, koją mums iš esmės pakišo paskutinis sezono etapas, kuriame iškovotiems taškams taikytas 1,5 koeficientas. Dėl tos priežasties „Elektrėnų ralyje“ ir praradome daugiausiai taškų. Dar pirmo GR metu išslydę iš kelio apvirtome ir pažeidėme priekinį diferencialą, dėl to paleidome konkurentus toli į priekį.
„Vėliau važiuodami su pažeista detale tik per užsispyrimą ir sukastus dantis šiaip ne taip pasiekėme finišą, tačiau dėl to čempionato absoliučioje įskaitoje likome antri. Labai gaila, kad tą kartą negalėjome su Dariumi Sukacku pasivaržyti dėl absoliučios įskaitos titulo kaip lygus su lygiu. Taip pat būtų buvę įdomu palyginti savo tempą ir su Adomu Petrovu, kuris tame ralyje laimėjo su N5 klasės „Ford Fiesta“ automobiliu“, - sakė B.Šimkus.
2024 m. sezone Benas Šimkus iš „Gevara Punks Racing team“ komandos antrą kartą iš eilės tapo Lietuvos ralio sprinto čempionu (šį kartą „open“ klasėje).
Lietuvos ralio sprinto čempionato „open“ klasės rezultatai:
Lenktynininkai | „Winter rally Aukštaitija“ | „Rally Visaginas“ | „Rally Žemaitija“ | „Cbet Rally Rokiškis“ | „Rally Ciesis“ | „Rally Elektrėnai“ | Taškai: |
Benas Šimkus | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 176 tšk. |
Mindaugas Grikienis | 6 | DNF | 2 | 2 | 2 | 2 | 140 tšk. |
Arūnas Černius | 4 | 5 | DNF | 5 | DNS | 3 | 96,3 tšk. |
Skaudžiausia klaida ir saldžiausia pergalė
„Šiemet supratome, kad padaręs dvi klaidas, čempionu absoliučioje įskaitoje tapti negali. Skaudžiausia nesėkmė mus ištiko „Rally Žemaitija“, kur nors ir po SS5 pirmavome ralyje, mano šturmanas prieš paskutinį ralio greičio ruožą padarė klaidą. Jis neteisingai apskaičiavo laiką, kada turėjome pasirodyti laiko kontrolės punkte ir ten atvažiavus trimis minutėmis per anksti, dėl to sulaukėme 3 min baudos. Dėl ko po šio nesusipratimo nugarmėjome į P9 bendroje ralio įskaitoje“, - kalbėjo B.Šimkus.
Paklaustas apie saldžiausią pergalę Benas išskyrė Latvijoje rengtą „Rally Cesis“:
„Rally Cesis“ varžybose turėjau kardinaliai pakeisti savo vairavimo stilių.
„Tai buvo labai įdomus ralis, pasižymėjęs greitomis trasomis, plačiais keliais, aklais posūkiais ir tramplinais. Bėda buvo tik tame, kad tik startavę pajutome, jog automobilis (dėl vakumo stygiaus turbinoje) netraukia taip, kaip turėtų. Dėl galios trūkumo šiame ralyje net turėjau kardinaliai pakeisti savo vairavimo stilių. Įsibėgėjęs, dažnai buvau priverstas važiuoti penkta pavara, prieš posūkį privalėjau gerokai anksčiau statytis reikiamu kampu automobilį ir viskas tik dėl to, kad važiuotume iš kiek galima didesnės inercijos, jog reiktų kuo mažiau automobilio galios. Ir kai ralio pabaigoje sugebėjome savo klasėje nugalėti, ši pergalė neabejotinai buvo pati maloniausia.“
Džiaugsmai ir aplinkinių indėlis
Kalbėdamas apie praėjusį sezoną Benas iš kitų išskyrė ir dar vieną ralį: „Neabejotinai geriausias „vakarėlis“ metuose buvo surengtas Rokiškyje. To varžybų metu susirinko daug mūsų fanų ir jiems surengėme tikrą šventę. Turėjome ten savo palapinę, savo žiūrovų zoną, net savo komandos „Gevara Punks Racing team“ vardu pavadintą atskirą greičio ruožą. Buvo daug simbolikos, tai buvo aštuntas „Rokiškio ralis“, aštuonetas taip pat yra ir „Gevara“ įmonės laimės simbolis, tai yra ir begalybės simbolis. Iki šiol prisimenu tą jaudulį, kai prieš paskutinį ralio greičio ruožą metu sugedo automobilio sankaba ir GR pradžioje galėjome pajudėti tik starterio pagalba. Startuojant dėl to praradome apie 10 sek. ir tas bandymas taip važiuojant išlaikyti ralio lyderio poziciją buvo kažkas nepakartojamo. Iki šiol prisimenu tą nepakartojamą atmosferą, kai nepaisant šių kliūčių vis tiek pelnėme pergalę.“
Kalbėdamas apie aplinkinių indėlį B.Šimkus išskyrė „Gevara“ įmonę, su kuria kartu nueitas ilgas kelias:
„Gevara“ manimi patikėjo praktiškai patys pirmieji.
„Gevara“ manimi patikėjo praktiškai patys pirmieji, dar mini ralio (C lygos) laikais, kai niekas nežinojome kaip atrodysiu Lietuvos ralio sprinto čempionate ir nuo tada ištikimai kartu žengiame į priekį. Taip pat labai noriu padėkoti savo treneriui Edvinui Bieliauskui, kuris yra su mumis nuo pat dalyvavimo ralio sprinto čempionate pradžios. Jis visus tuos metus visada buvo šalia ir savo patarimais labai prisidėjo prie mano tobulėjimo. Taip pat per tą laiką, kiek kartu važiuojame labai patobulėjo ir mano šturmanas Vaidas Paulikas, kuris tikrai nusipelno čempiono vardo. Smagu matyti kaip kartu augame ir norėčiau kartu su juo nukeliauti iki pačio aukščiausio lygio.“
O kas toliau?
Matant B.Šimkaus formą natūraliai kyla klausimas, kur jį matysime kitas metais? Gal jis pravers Lietuvos ralio čempionato duris? Į tai Benas atsakė: „Ne viskas taip paprasta, tai techninė sporto šaka, todėl nors ir kaip vairuotojas jaučiuosi pilnai pasiruošęs A lygai, tačiau juk turime ir finansinę pusę. Dalyvavimas Lietuvos ralio čempionate kone padvigubintų išlaidas, kadangi važiuotume dvigubai daugiau kilometrų, dvigubai daugiau reiktų ir degalų, padangų, laiko ir brangesnės technikos.
Ambicija bet kokiu atveju yra tik viena – pakilti į patį aukščiausią lygį Lietuvoje
„Apskritai, žvelgiant atgal į mūsų kelionę šturmanu Vaidu Pauliku yra kažkas neįtikėtino. Esame pažįstami nuo pat vaikystės, net kadaise buvome klasiokai ir visai neplanuodami lenktyniauti, vieną žiemą nusipirkome visiškai standartinę „Subaru Imprezą“ - nuo to viskas ir prasidėjo. Galiausiai sėkmingai debiutavę C lygoje, pamažu ėmėme ją vis rimčiau ruošti sportui, radome partnerių, kol galiausiai 2023 m. su tuo pačiu automobiliu nugalėjome ir absoliučioje Lietuvos ralio sprinto čempionato įskaitoje.
„Ambicija pas mane bet kokiu atveju yra tik viena – pakilti į patį aukščiausią lygį Lietuvoje“, - ryžtingai sakė B.Šimkus.
Stebint iš šono ralio B lygą tarsi išaugusį sportininką, nori nenori peršasi mintis, kad tikrąsias jo galimybių ribas galėtume sužinoti tik vieniems ar kitiems partneriams patikėjus jo potencialu ir prisidėjus prie Beno svajonės startuoti aukščiausiame lygyje, prieš pačius geriausius šalies ralio meistrus. Tikėkimės tai kitais metais ir pamatysime.