Į Dakarą su Benediktu ir Sebastianu Rozwadowskiu važiuos 16-os žmonių komanda. Ir penkios transporto priemonės: Dakaro bolidas „Toyota Hilux“, trys visureigiai „Toyota Land Cruiser“ ir techninio aptarnavimo sunkvežimis „Žaibas“. Iš viso į Pietų Ameriką vyks 16 žmonių: technikų, žurnalistų, vairuotojų ir kitokių padėjėjų. Vienas iš jų – žinomas lenktynininkas ir „Autobild“ lietuviškos versijos redaktorius Vitoldas Milius. Jis puikiai orientuojasi dykumoje ir kalnuose, turi daug patirties, moka saugiai ir greitai įveikti kliūtis. Taigi žurnalistai, fiksuosiantys Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio pasiekimus, bus iš starto į finišą ar į bivaką pristatyti laiku.
Iš viso į Pietų Ameriką vyks 16 žmonių: technikų, žurnalistų, vairuotojų ir kitokių padėjėjų.
Biudžetas – daugiau kaip milijonas eurų
Benediktas papasakojo, kad komandos „General Financing team Pitlane“ biudžetas – daugiau nei milijonas eurų. Žinoma, nemažą dalį šios sumos sudaro apynaujo gamyklinio „Toyota Hilux“ kaina. Jis pirktas ne vienam sezonui. Visos kitos išlaidos – logistika, techninė priežiūra, atsarginės detalės, daugybė mokesčių. Tarkime, vien už teisę filmuoti lenktynių trasoje savo žurnalistų komandai Benediktas organizatoriams sumokėjo 15 tūkst. eurų.
Vien už teisę filmuoti lenktynių trasoje savo žurnalistų komandai sumokėjo 15 tūkst. eurų.
Iš tiesų, nemažai diskusijų sukėlė valstybės įmonių „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos paštas ir Krašto apsaugos ministerijos per pastaruosius keletą metų skirta parama Benedikto projektams, lenktyniniams kombinezonams arba įsigyta reklama ant automobilio.
Ar šiemet B.Vanagas arba jo komanda taip pat sulaukė tokios paramos iš valstybės biudžeto, žiūrėkite pokalbio studijoje įraše nuo 35 minutės.
Kuo ypatingas gamyklinis B.Vanago automobilis „Toyota Hilux“
B.Vanago gamyklinis lenktynių „Toyota Hilux“ šiek tiek skiriasi nuo pernykščio „Overdrive“ (tokiu ir šiemet važiuos Antanas Juknevičius).
„Kad geriau suvoktumėte tą nedidelį skirtumą, palyginkime su tradiciniu VW Golf. Standartinis šio modelio dyzelinis variklis išvysto 150 AG. Tai pridėti jam papildomas 50 AG kainuoja ne tiek daug. Kokie 500–700 Eur. Bet sportas yra vaikščiojimas peilio ašmenimis – siekiama aukščiausio rezultato. Tad visi stengiasi kaip išmanydami. Akivaizdu, kad pasiekti pirmas 50 AG kainuoja gerokai mažiau, nei paskutines kelias (ribines) arklio galias, kurios gali kainuoti milijonus. Mūsų naujasis automobilis turės 30–35 AG daugiau, nei Antano Overdrive (vidutinė galia apie 400 AG)“, – aiškino Benediktas.
Mūsų naujasis automobilis turės 30–35 AG daugiau, nei Antano „Overdrive“.
Pagrindinis skirtumas, kad „Overdrive“ gale turi vientisą tiltą, o gamyklinis „Hilux“ – nepriklausomą pakabą. Tai – privalumas, nes nepriklausoma pakaba geriau „kopijuoja“ kelią. Tačiau kopose geriau turėti tiltą, nes jam leistina pakabos eiga yra 30 cm, o nepriklausomai pakabai – 25 cm.
„Taip pat mūsų dabartinio automobilio svorio paskirstymas tolygesnis, nes trys atsarginiai ratai (apie 120 kg) tvirtinami ne už galinės ašies (Overdrive variantas), o po automobiliu arba šonuose, taigi ratų bazėje. Tokiu būdu posūkiuose dėl subalansuoto svorio centro sumažėjo švytuoklės efekto galimybė. Tad mūsų automobilis šiek tiek geriau valdomas“, – pripažino Benediktas.
Kitas skirtumas – gamyklinis „Hilux“ kėbulas visas padarytas iš anglies pluošto, o „Overdrive“ buvo ir metalinių detalių.
Skaitytojas Vidmantas pasiteiravo, kaip keičiasi automobilio valdymas bake mažėjant degalų kiekiui?
B.Vanago automobilis turi 500 l baką, vidutiniškai ilgame greičio ruože sunaudojama apie 450 l.
„Benzinas lengvesnis už vandenį, tad šis kiekis sveria apie 380 kg. Automobilio valdymui tai turi didelės įtakos. Todėl mechanikai ieško optimalaus balanso, kuris būtų efektyviausias automobiliui važiuojant su puse bako degalų. Ir šiek tiek blogiau veiktų esant pilnam arba pustuščiam bakui“, – atsakė Dakaro lenktynininkas.
Lietuviai Dakare: konkurentai ar bičiuliai
Pernai Benediktas prasitarė, kad norėtų pagerinti savo geriausią ligšiolinį pasiekimą – 24-tą vietą bendroje įskaitoje. To padaryti nepavyko, bet trūko labai nedaug. Antanas Juknevičius sakė, kad norėjo būti greičiausias iš lietuvių. Tai ar Benediktui būtų tragedija, jei jį bendroje įskaitoje aplenktų kuris nors iš lietuvių?
„Jei šnekame apie lietuvius, aš sergu už kiekvieną ekipažą. Džiaugiuosi, kai sekasi Antanui. Ypač džiaugiuosi, kai sekasi Vaidotui. Mano simpatijos yra Vaidotui su Saulium, aš puikiai pažįstu komandą. Nes dirbome su šios komandos dalimi – Saulius buvo mano šturmanas pirmajame Dakare. Su mumis darbavosi ir jų mechanikas Darius Biesevičius.
Jei mane aplenks kas nors iš lietuvių, aš juos tik pasveikinsiu: šaunuoliai.
Kai važiuojame į Dakarą, mūsų tikslas nėra varžytis su lietuviais. Juk nebūtina nukeliauti tokį kelią, kur susirenka geriausi pasaulio lenktynininkai, kad lenktyniautum su savais. Tai, jei mane aplenks kas nors iš lietuvių, aš juos tik pasveikinsiu: šaunuoliai, – atviravo Benediktas. – Ką parodo lenktynės? Jos parodo, kiek tu esi pasiruošęs. Natūralu, kad, išvažiuodami į Dakarą, visi turime tą patį šansą nugalėti tarp lietuvių. Bet tai nėra esmė.“
Kokio rezultato sieks Benediktas su Sebastianu? Prognozuoti konkrečios vietos Benediktas nesiryžta:
„Nuo mūsų priklauso tik tai, ką mes darome. Visos komandos juda, stengiasi. Visos susiduria su problemomis. Tačiau komandos moto ieškoti ne greičio (tą dariau 17 iš 20 metų sporte), o drausmės.“
Šiais metais pasirodę geriausiai tarp lietuvių, tuo Benediktas su Sebastianu dar nesididžiuoja (nes padarė klaidų ir prarado brangaus laiko). Bet komandinė drausmė jau davė vaisius.
„Kita vertus, keturis kartus startavę, tiek pat kartų pasiekėme finišus. Bet tai negarantuoja, kad būsime finiše ir penktąjį kartą“, – apsidraudė Benediktas.
Prizai skaitytojams už geriausius klausimus
Benediktas Vanagas ir 15min trijų geriausių, įdomiausių klausimų autorius (skaitytojai juos siuntė el. paštu) apdovanoja komandos marškinėliais su Vyčiu. Nugalėtojų prašome susisiekti elektroniniu paštu.
Įdomiausi Benediktui pasirodė: Vidmanto Patamsio klausimas apie automobilio baką ir svorio centrą, Mindaugo (Almanto) klausimas apie tai, kodėl Benediktas nelaimėdamas Lietuvos ralio čempionato, važiuoja Dakare ir Pauliaus Černo apie tualeto reikalus dykumų ralio metu. Jei tą patį klausimą atsiuntė keli skaitytojai, prizas įteikiamas tam, kuris pirmesnis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Penktadienį 15min studijoje lankysis Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.