Prieš metus Benediktas Vanagas nustebino įsigydamas Dakarui naują „Toyota Gazoo Racing“ automobilį, o šiemet pabandė kartelę kilstelėti dar aukščiau. Ir jam pavyko. Dakare 2022 m. startuos T1+ kategorijos „Toyota GR DKR Hilux“ (Black Hawk 6.5).
Iš viso, preliminariais duomenimis, Dakare startuos 8 T1+ kategorijos automobiliai. Trys raudoni BRX, čekų lenktynininko M.Prokopo „Ford“ ir „Toyota“ gamyklinės komandos bei privačių komandų automobiliai.
Gamyklinė komanda „Toyota Gazoo Racing“ dar rugsėjo mėnesį išplatino įspūdingus vaizdus – kopas skrodžia gerokai praplatėjęs T1+ klasės „Hilux“. Iš karto tapo aišku, kad tokiais į bagius gerokai panašesniais automobiliais startuos keturi gamykliniai ekipažai: Nasseras Al Attyiah/Mathieu Baumelis, Ginielis de Villiersas/Dennisas Murphy, Henkas Lateganas/Brettas Cummingsas, Shameeris Variawa/Danie Stassenas.
Pasisekė ir kelioms privačioms komandoms
Tačiau netrukus paaiškėjo, kad kelis tokius T1+ patobulinimo komplektus gaus ir privačios komandos. Benediktas Vanagas, Filipe Palmeiro ir visa „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda tikėjosi tapti viena iš jų. Ir jiems pavyko.
„Rugsėjo mėn. priėmėme sprendimą, kuris pareikalavo nervų ląstelių ir pridėjo žilų plaukų, bet per 10 metų Dakaro kelionės nėra buvę kitaip. Augimas ir kova yra užprogramuoti komandos DNR“, – kalbėjo Benediktas Vanagas prieš atidengdamas atnaujintą "Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux" – T1+ klasės automobilį.
Artėjančiame Dakare šioje klasėje startuos nemažai stiprių ekipažų – 4 „Toyota“ gamyklinės komandos bolidai bei 3 „Overdrive“ komandų pilotai. Galimybę pirmauti technologijų varžybose ir naują bolido komplektaciją lėmė artimas santykis su „Toyota“ gamykline komanda. Taip pat T1+ kategorijoje startuos ir Bachreino remiama „Prodive“ ekipa su BRX bolidais bei stipri privati komanda iš Čekijos su „Ford“ bolidu.
T1+ klasė Dakare: trys privalumai ir vienas trūkumas
Užuominos apie naująją klasę T1+ klasę prasidėjo vos pasibaigus 2021-ųjų Dakarui, kurio metu išryškėjo dideli technologiniai skirtumai tarp keturiais ratais varomų bolidų ir mažųjų bagių. „Automobilių sporte yra siekiama surasti, kuris individas, lenktyniaudamas panašiu automobiliu, yra greičiausias“, – aiškino lenktynininkas. Dakarui persikėlus į Saudo Arabiją, varžybos tarp keturiais ratais varomų bolidų ir palyginti lengvų ir didelius ratus turinčių bagių tampa nevisavertės. Akmeningose trasose žymiai dažniau pramušamos keturiais ratais varomų automobilių padangos, todėl lenktynininkams tenka dažniau stoti trasoje jų keisti.
Siekiant šiuos skirtumus išlyginti Dakaro organizatoriai drauge su Tarptautine automobilių federacija T1+ klase siekia suvienodinti sąlygas keturiais ratais varomų automobilių bei bagių pilotams. Naujasis "Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux" turi 5 coliais didesnius ratus (37 coliai vietoje buvusių 32 colių). Nuo 280 mm iki 350 mm padidėjusi pakabos eiga leis automobiliui važiuoti stabiliau nei iki šiol. Kitas ryškiai matomas pokytis – automobilio plotis. Į abi puses jis praplatėjo 30 centimetrų iki 2,3 metro.
Galiausiai, ieškant balanso prie visų atnaujinto automobilio privalumų Dakaro organizatoriai pridėjo papildomą minimalų svorį. Nuo šiol bolidas privalės sverti ne mažiau kaip 2 tonas, tai reiškia, kad 150 kg daugiau nei prieš tai buvusi jo versija.
Benediktas Vanagas su naujuoju bolidu dar nėra važiavęs, o pagrindiniai testai įvyks tik Saudo Arabijoje. Lenktynininkas pripažįsta, kad pasirinkimas lenktyniauti visiškai naujoje T1+ klasėje yra rizikingas, tačiau noras eiti pirmyn svarbesnis.
Šturmano kėdėje jau trečią sezoną Filipe Palmeiro
Dakaro misiją Benediktas Vanagas tęsia drauge su portugalu šturmanu Filipe Palmeiro. Linkėjimus lietuviams siuntęs šturmanas priminė, kad pasiruošimas Dakarui šį sezoną buvo trumpas, bet rezultatyvus. Dviejuose FIA pasaulio taurės etapuose ekipažas užėmė trečiąsias vietas ir lipo ant nugalėtojų pakylos. Į savo penkioliktąjį Dakarą išvyksiantis šturmanas teigė, kad konkurencija šiemet bus didelė, bet komanda pasiruošusi kovoti.
Dakaro legendos statusas
2022-ųjų startas Benediktui Vanagui bus dešimtasis. Šia proga jam bus suteiktas Dakaro legendos statusas. Gruodžio 30–31 dienomis vyks administracinės ir techninės patikros. Dakaro ralio startas – sausio 1 dieną. 2022 metai lietuviams bus rekordiniai. Lenktynėse planuoja pasirodyti iki šiol didžiausias skaičius ekipažų – 10.