Tikri testai
Per penkias dešimtis kilometrų „Toyota“ gamyklinių komandų paruošta testų trasa įveikęs Benediktas Vanagas jautėsi gerokai padirbėjęs. Šią treniruočių sesiją sportininkas vertina kaip darbinę, skirta ne tik simboliškai pasitikrinti ar prisukti visi varžtai, bet iš tiesų apšilti prieš laukiančius sunkumus: „Labai aukštos kopos čia kur buvom ir ypatingai lakus, birus smėlis – jeigu tokios trasos bus Dakare, kaip čia buvo, tai bus sunkios dienos važiuojant tokia trasa“.
Šiemet į naują bolidą persėdęs pilotas džiaugėsi jo vikrumu, bei rafinuotu variklio darbu. 2018–asiais metais, po nesėkmingo bandymo įsigyti naujausios kartos bolidą, B.Vanagas buvo priverstas startuoti gerokai senesnės modifikacijos automobiliu, nes tai buvo faktiškai vienintelis rinkoje parduodamas variantas.
Šiemet pagaliau gavęs žadėtą modelį, sportininkas jautėsi it namie. „Jaučiasi sumažėjęs restriktorius (oro srauto ribotuvas – red.), bet čia ne variklio kaltė, o reikalavimai pasikeitę, tačiau taip pat jaučiasi, kad variklis dirba tolygiai nuo žemų variklio sūkių iki aukštų apsukų – mes turime galią visame diapazone. Taip pat pakaba veikia stipriai geriau: čia yra naujos kartos pakaba, kuri po naujų reikalavimų išleidimo yra paaugusi trimis centimetrais, tai iš esmės yra labai juntama, automobilis ne tik geriau valdosi, tačiau kopose jauti, kaip kiekvienas ratas stengiasi kabintis į kelią, kaip koks leopardas“, – mintimis dalinosi sportininkas.
„Toyota“ inžinierių vizitas
Po mankštos trasoje, „Black Hawk V“ aplankė jo gimdytojai – „Toyota Gazoo Racing“ inžinieriai. Jie daugiau kaip valandą laiko dirbo su automobilio elektronikos sistemomis. Buvo atnaujinta automobilio kompiuterio programinė įranga, šiek tiek modifikuota variklio valdymo programa, taip pat apdorota pavarų dėžės valdymo sistema.
Visi šie pakeitimai itin svarbūs, nes yra daugiausiai siejami su problemomis, kurias gamyklinės komandos inžinieriai sutinka testų metų. Galėdami sukti stipriai didesnius kilometrų kiekius, bei stebėdami daugiau kaip dešimtį automobilių, technikai randa visas silpnąsias vietas ir gali imtis prevencijos net ir dėl mažiausių problemų.
Tokio patirties bagažo pasidalinimas su mažomis privačiomis komandomis yra itin reikšmingas gestas iš sporto galiūnų pusės. Kaip atsargos priemonė, į variklio kompiuterį taip pat buvo įrašyta programa, leisianti bolidą eksploatuoti su paprastu 98 markės benzinu. Kone benzininiai varikliai šiose lenktynėse naudoja specialų sportinį kurą, kuris yra stipriai atsparesnis aukštai temperatūrai, neužverda taip greitai ir leidžia saugiai gaminti pakankamai didelę galią.
Nors komanda yra įsitikinusi, jog kuro visam Dakarui tikrai užteks, galimybė turėti „planą B“ ištikus kokiai nors nelaimei niekada nepamaišys. Kartu su technikais „General Financing team Pitlane“ bazę aplankė ir „Toyota Gazoo Racing“ komandos vadovo žmona Mišelė. Ji prisipažino sekanti lietuvių gyvenimą ir serganti už Benedikto ir Sebastiano ekipažą. Ji dalyvauja „Toyota Gazoo Racing“ valdyme ir kartas nuo karto savo kolektyvui pateikia gerus „General Financing team Pitlane“ komandos veiklos pavyzdžius, kas maloniai nustebino visus komandos narius.
Po ilgos ir tikrai nepramoginės dienos komanda pasuko atgal į Limos paplūdimyje įsikūrusį bivuaką. Po švaros darbų ir paskutinių patikrinimų, automobilis bus paruoštas rytoj laukiančioms techninėms organizatorių patikroms, o ekipažo nariai turės progą aptarti dienos patirtis.