Benedikto Vanago patarimas „Moterų ralio“ dalyvėms – būti smalsioms

Jau po mėnesio, balandžio 22 d., daugiau nei 850 vairuojančių Lietuvos moterų susirungs dėl „Moterų ralio“ nugalėtojų vardo. Trečią kartą organizuojamas pramoginis – orientacinis ralis, skirtas tik moterims, šiemet dalyvių lauks atsinaujinęs – joms teks įveikti kelių šimtų kilometrų ilgio trasą ir atlikti apie 20 specialių užduočių.
„Moterų ralio 2016“ akimirka
„Moterų ralio 2016“ akimirka / Andriaus Lauciaus nuotr.

Nors ralyje varžomasi standartiniais automobiliais, kuriems specialaus paruošimo nereikia, norint saugiai mėgautis dalyvavimu renginyje, reikia įdėti pastangų pasirengimui.

Ralyje reikia žinoti, ką darai

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./15min studijoje – Benediktas Vanagas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./15min studijoje – Benediktas Vanagas

„Posakis „Sunku pratybose – lengva mūšyje“, patikrintas kariuomenėje, čia ypač tinka“, – sako lenktynininkas Benediktas Vanagas, paprašytas patarti moterims, kaip pasiruošti „Moterų raliui“. „Jei į renginį atvažiuosite pasipraktikavusios, aptarusios savo pareigas ekipaže bei nedarysite klaidų – pažadu, gerąja prasme nustebsite dėl savo rezultato.“

Pasak autosporto profesionalo, norint užlipti ant „Moterų ralio“ nugalėtojų pakylos ir nepraleisti galimybės patobulinti savo vairavimo įgūdžių, visų pirma reikia būti smalsioms: „Pasidomėkite, kokios rungtys numatomos „Moterų ralyje“, su kokiais iššūkiais susidūrė dalyvės ankstesniuose raliuose. Tuomet, žinoma, reikia pasimokyti skaityti kelio knygą ir skaičiuoti vidutinį greitį. Ekipažui reikėtų pasiskirstyti rolėmis, turėti drausmingą (pabrėžiu) vairuotoją, pastabių bei kūrybingų ekipažo narių, o šturmanei (ši pareigybė ne mažiau atsakinga nei vairuotojos) – tiksliai skaityti kelio knygą. Gerą rezultatą galima pasiekti tik susikaupus bei dirbant ypač tiksliai.“

Andriaus Lauciaus nuotr./„Moterų ralio 2016“ akimirka
Andriaus Lauciaus nuotr./„Moterų ralio 2016“ akimirka

Benediktas Vanagas, kuris automobilių sportu užsiima jau du dešimtmečius, iš savo patirties gali priminti besirengiančioms dalyvauti „Moterų ralyje“ – „Ralyje, kaip ir gyvenime, reikia žinoti, ką darai.“ Tačiau su moterimis šturmanėmis automobilių ralio lenktynėse dalyvavęs ir įvairius praktinius vairavimo mokymus rengęs sportininkas sako, jog moterys turi savybių, kurios joms automobilyje suteikia pranašumo.

Žiemą darydavome praktinius vairavimo ant ledo užsiėmimus, kuriuose moterys dažnai parodydavo geresnį rezultatą nei vyrai.

„Žiemą darydavome praktinius vairavimo ant ledo užsiėmimus, kuriuose moterys dažnai parodydavo geresnį rezultatą nei vyrai. Šių bėda būdavo per didelis pasitikėjimas savo jėgomis, jie pridarydavo klaidų, taip sugaišdami daug laiko. O moterys, atvirkščiai, važiuodavo atsargiau, neklysdavo ir finišą neretai pasiekdavo greičiau už vyrus. Moterų stiprybė – tikslumas bei atsakingumas. Šiuos ginklus moterims ir reikėtų naudoti kelyje.“

Sportininkas, dažnai sulaukiantis komentaro, kad jo veikla ekstremali, sako su tuo nesutinkąs. Pasak Benedikto Vanago, ekstremalu daryti tai, ko nemoki. Jo atveju tai būtų maisto gamyba. „Svarbu būti profesionalu. Vienoje vietoje matydamas tokį kiekį moterų ir merginų, kiek jų susirenka „Moterų ralyje“, negali nesižavėti. Tačiau visoms dalyvėms linkiu gerbti kelių eismo taisykles ir kelyje būti ypač drausmingoms, kad nepataisoma klaida nesugadintų šios puikios „Moterų ralio“ šventės.“

Andriaus Lauciaus nuotr./„Moterų ralio 2016“ akimirka
Andriaus Lauciaus nuotr./„Moterų ralio 2016“ akimirka

„Šiandien jau turime 238 užsiregistravusius ekipažus - tikrai nesitikėjome tokio didelio susidomėjimo, tad siekdami užtikrinti renginio kokybę ir dalyvių saugumą šiemet būsime priversti riboti ekipažų skaičių“, - sako viena „Moterų ralio“ organizatorių Neringa Simson.

Registruotis į renginį galima interneto svetainėje Moteruralis.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis