60 valandų ant motociklo
Birželio 28-tą dieną 6 val. ryto šiauriausioje Europos vietoje, Nordkappo kyšulyje Norvegijoje Aidas Bubinas užves savo „Honda Crosstourer“ motociklą ir dums į pietus. Lėks iki piečiausio Europos taško, Tarifos Ispanijoje. Jis vienu prisėdimu, be jokio miego ar būtino poilsio planuoja nuvažiuoti didesnį nei 5 500 km atstumą per rekordiškai trumpą laiką.
Jam jau priklauso šio maršruto įveikimo rekordas važiuojant automobiliu, kurį 2011 metais užfiksavo kartu su Vitoldu Miliumi ir Audriumi Sutkum. Su „Hyundai i40“ automobiliu tą lietuviai padarė per 52 valandas ir 35 minutes. Pernai tą maršrutą Vitoldas Milius „Honda Civic Tourer“ automobiliu vienas įveikė per 55 val. 5 min.
Dabartinis Aido Bubino tikslas gali pasirodyti ne toks ambicingas – Europą išilgai pravažiuoti jis nori greičiau nei per 60 valandų. Bet kelionė bus gerokai sunkesnė, nes jis važiuos vienas, nebus jokių keitimųsi ir jokio laiko miegui, ir tai darys ne automobiliu, o motociklu.
Bus finišas, bus ir rekordas
„Važiuoti tiek laiko be miego nėra didžiausias iššūkis. Sunkiausia tiek laiko išsėdėti ant motociklo. Daugiau dviem ratais važinėjantys žino, kad nuvažiuoti daugiau nei 300 km motociklu be jokio poilsio labai sudėtinga. Bet aš poilsį, mankštą derinsiu su kuro užpylimu, mat su vienu degalų baku motociklas daugiau 300 km nenuvažiuos.“ – maratoninės kelionės ypatybes dėstė Aidas Bubinas.
Iki šiol niekas nėra ryžęsis tokiam iššūkiui, taigi jį įveikęs A. Bubinas bet kokiu atveju taps rekordininku ir padės riboženklį ištvermingiausiems motociklininkams.
Antras bandymas
Tiesą sakant, bandymas vienu kartu įveikti šį maršrutą motociklu jau buvo, ir jį bandė atlikti tas pats šio teksto herojus. Deja, po 36 valandų nuvažiavus 4 200 km visą Eurazijos žemyną, visą Rusiją pravažiavęs maratonų važiuotojo motociklas užsimanė remonto, sugedo. Nepaisant to, Aidas tapo daugiausiai motociklu be poilsio nuvažiavusiu vairuotoju.
Šiemet tuo pačiu 3 metų amžiaus „Honda Crosstourer“ motociklu, įveikusiu jau per 70 tūkst. km lietuvis bandys pagerinti minėtą rekordą ir įveikti visą atstumą iš Nordkappo iki Tarifos. Tiki, kad problemų šį kartą išvengti pavyks, mat motociklui pagaliau atlikti visi reikalingi techniniai aptarnavimai, pernai metais sužinota daug tokios kelionės niuansų.
„Didžiausias klaustukas tokios kelionės metu – oro sąlygos. Jos važiavimui motociklu daro gerokai didesnę įtaką nei automobiliu. Greičiui labiausiai kenkia krituliai. Dabartinės orų prognozės rodo, kad starto metu Nordkappe bus vos 6 laipsniai šilumos, numatomas lietus. Kita vertus, važiuojant į pietus nebebus taip karšta kaip praėjusiais metais, kai oro temperatūra kildavo iki daugiau nei 40 laipsnių karščio.“ – sakė Aidas Bubinas.
Pagrindinė priežastis, kodėl A. Bubinui teko stabdyti pernykštę kelionę tai buvo lūžusi perdavimo kardano kryžmė motociklui „Honda“. Tai buvo ne vienintelis atvejis, kai minėtoji dalis lūžo tokiame motocikle - identiškų bėdų pasitaikė ir kitiems, todėl koncernas „Honda“ sureagavo į šią bėdą ir atšaukė „Crosstourer“ motociklus, šios problemos pašalinimui
Sėkmės simbolis
Žurnalo „Auto Bild“ redaktorius Vitoldas Milius, kuris, kaip minėta anksčiau, jau buvęs motociklininko Aido Bubino kelionių bendražygis, bičiuliui palinkėjo sėkmės ir įteikė simbolišką dovanėlę.
„Šis laikrodis man padėjo sekti laiką, kai važiavau pats, tikiuos padės ir tau“: - įteikdamas laikrodį kolegai Aidui sakė Vitoldas Milius.