Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„Berner Rally Elektrėnai 2024“ – nestandartinė situacija, nustebinusi Vaidotą Žalą

Savaitgalį Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių apylinkėse jubiliejinį 10-ą kartą vyko Lietuvos ralio čempionato etapas. Vaidotas Žala, ekipaže važiavęs su Ivo Pūkiu čia laimėjo jau šeštą kartą.
„Berner Rally Elektrėnai 2024“
„Berner Rally Elektrėnai 2024“ / E.Babelio nuotr.

Daugiau naujienų apie eismą ir automobilius – rubrikoje Gazas.lt.

Tačiau V.Žalos finišas nebuvo labai sklandus. Lyderis pateko į labai nestandartinę situaciją, važiuodamas GR8 (Berner Power Stage), kuriame buvo galima pelnyti papildomai taškų.

Raudoną vėliavą išvydo pirmą kartą gyvenime

Šiame greičio ruože nuo kelio nulėkė „nulinis“ ekipažas, tačiau ne visiems iš paskos važiavusiems lyderiams teisėjai perdavė vienodą signalą. V.Žalai „raudona vėliavėlė“ užsidegė labai anksti, todėl greičio ruožą jis pravažiavo 70 km/val.

Į šią informaciją itin greitai sureagavo Vaidoto Žalos šturmanas, latvis Ivo Pūkis. Jis nedelsiant vairuotojui pranešė, kad greičio ruožas yra stabdomas ir duetas likusią distanciją privalo įveikti civiliniu režimu.

Antroje pozicijoje startavusiam Vladui Jurkevičiui pavojaus signalas išsiųstas tik jam beveik baigiant greičio ruožą. Taigi greičių skirtumas tarp pirmųjų lenktynininkų dėl šio nesusipratimo buvo daugiau nei dvigubas. Todėl Vladas trasoje (laimei, kad saugiai), aplenkė apstulbusį V.Žalą. G.Notkui „red flag“ neužsidegė, jis laimėjo greičio ruožą.

Galiausiai, jau po finišo, Vaidotui ir Vladui buvo kompensuotas prarastas laikas.

„Pirmą kartą gyvenime greičio ruože turėjau raudonos vėliavos situaciją, kai važiuojant GPS sistema ėmė „šaukti“, kad greičio ruožas yra stabdomas. To priežastis buvo „nulinis“ ekipažas, kuris padarė avariją. „Nulinio“ ekipažo darbas yra įspėti žiūrovus, kad netrukus prasidės varžybos, bet lenktyninkai patyrė avariją ir laikinai užblokavo kelią. Varžybų valdymo centras mus su raudonos vėliavos signalu iškart įspėjo, kad turime mažinti greitį. Raudonos vėliavos fazė yra labai griežta ir važiavimą sportiniu režimu turėjome nutraukti nedelsdami.

Netoli finišo, raudonos vėliavos fazę taip pat gavo ir už mūsų startavęs Vladas Jurkevičius. Šio greičio ruožo rezultatas vėliau buvo atstatytas, abiems ekipažams priskiriant Giedriaus Notkaus laiką. Tokia situacija įnešė šiek tiek papildomo streso. Keturiolika metų važiuoju, tačiau tokio atvejo dar neturėjau. Tačiau mano šturmanas Ivo analogišką momentą praeityje yra turėjęs Portugalijoje. Jis iškart mane nuramino, kad turime stabdyti ir važiuoti ramiai“, – pasakojo Elektrėnų ralio nugalėtojas.

Rekordinis dalyvių kiekis

Dešimtąjį kartą vykstančios lenktynės į Elektrėnus sutraukė rekordinį dalyvių kiekį: iš viso per kalvotą regioną išraizgytais vieškeliais bandė skrieti net 102 ekipažai. Organizatoriai surinko keturis ilgus ir sudėtingus greičio ruožus, kuriuos dalyviams teko kartoti po du kartus.

Penktadienį, po trasų susirašymo ne vienas vairuotojas ir šturmanas pakėlę antakius linksėjo, kad tai – vieni įdomiausių ir sudėtingiausių greičio ruožų čempionate. Vieni neslėpė, kad jų bijojo, kiti – važiuodami per iškilmingo atidarymo arką nekantravo išbandyti savo jėgas juose. Iš viso, kartu su finaliniu, devintuoju greičio ruožu Elektrėnų gatvėmis dalyviams teko įveikti kiek daugiau nei 250 km, iš kurių 105 – sportiniu režimu.

Greičiausi „Berner Rally Elektrėnai“ buvo Vaidotas Žala ir Ivo Pūkis, važiavę su „Škoda Fabia RS Rally2“ automobiliu. Visą lenktynių distanciją jie įveikė per 55 min ir 49.64 sek. Jie laimėjo 7 iš 9 greičio ruožų, už pergales juose susižėrė Trakų rajono mero A. Šatevičiaus, Kaišiadorių mero Š. Čėsnos taures, „Stateta Bro“, „Alburnus“ „Bags&More“, „Agro Dotnuva“ įsteigtus specialius prizus.

Vaidą galima vadinti Elektrėnų ralio guru, nes čia jis laimėjo jau 6-ąjį kartą iš 10-ies.

Iš karto už jo – kova dėl Lietuvos ralio čempionų titulų. 24-iomis sekundėmis nuo Vaido atsiliko Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas, važiavęs „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Antroji vieta jiems svarbi: Žala dėl avarijų pirmuose etapuose iš kovos dėl čempiono titulo iškrito, šiam ekipažui svarbu laikyti visus už savęs, nes jie – čempionato lyderiai. Artimiausias varžovas Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu šiame ralyje liko treti, nuo lyderių atsilikę 1:05.09.

Ketvirti – Rokas Steponavičius su Dovydu Ketvirčiu, penketuką užbaigė Nedas Radišauskas su Justu Vičiūnu. Visas penketukas važiavo „Rally 2“ kategorijos „Škoda Fabia“ automobiliais, ir varžėsi LARČ2 kategorijoje. Tokiu automobiliu asfaltinį greičio ruožą mieste Elektrėnų mero G. Ratkevičiaus taurei laimėti greičiausiai pravažiavo lenkų Arono Domžalos ir Szymono Gospodarczyko ekipažas.

Tarp dviem ratais varomų automobilių greičiausi savo pačių nuostabai buvo gana silpnu BMW tiesiog skrieję Emilis Kucka su Artūru Laukiu, visą distanciją įveikę per 1 val. ir 58 sek. Už tai jie pasiėmė pereinamąją taurę. Galingesnius dviem ratais varomus automobilius vairavę varžovai finišo nepasiekė. Martynas Samsonas patyrė gedimą, o estas M. Tammoja vertėsi. Kucka laimėjo LARČ9 įskaitą.

Už jo čia liko tokiais pačiais automobiliais važiavę Markas Buteikis ir Klaudas Bučinskas.

LARČ1 įskaitoje laimėjo Linas Vaškys su Laurynu Paškevičiumi, važiavę „Škoda Fabia SRT Proto 02“ automobiliu. Bendroje įskaitoje jie 8-ti. Antras – Deividas Gezevičius. LARČ3 įskaitoje triumfavo svečiai iš Lenkijos su „Rally 3“ kategorijos automobiliais. Laimėjo T. Abramovski, antroje vietoje – A. Rzeznik, trečioje – lietuvių Petro Šaučiūno ir Žilvino Juršio ekipažas.

LARČ4 klasėje laimėjo greičiausias „Junior“, jaunių atstovas, dar neturintis teisės vairuoti. Aras Kvedaras su Karoliu Gedgaudu lėkė „Peugeot 208“ automobiliu. Antras – M. Bartkuvėnas, trečias – J. Brokorius, abu lenktyniavę „Ford Fiesta Rally4“ automobiliais.

LARČ5 įskaitoje, kurioje dalyviai važiuoja su N5 technika greičiausias buvo „Volkswagen Polo“ vairavęs Giedrius Firantas, kuriam stenogramą šį etapą skaitė Matą Valiulį pakeitęs Aras Kalėda. Antroje pozicijoje – broliai Buivydai su „Ford Fiesta“, trečias – P. Beniušis su „Citroen C3“.
LARČ6 kategorijoje, nepaisant gerokai aplamdyto kėbulo pergalę pasiekė Vaidotas Paškevičius su Kamile Kazickaite. Antroje vietoje M. Vėgėlė, treti – šeimyninis Čapkauskų ekipažas. Visas trejetukas važiavo „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliais.

LARČ7 įskaitą, kurioje kolektyvias lenktyniauja BMW automobiliais, laimėjo J. Aukštuolis, antroje – T. Balaišis, trečioje – E. Griškus. LARČ8 įskaitoje triumfavo latvis R. Trūps su „Honda Civic Type-R“, antroje vietoje liko M. Dainys su „Volkswagen Polo“. Istorinių automobilių įskaitoje nei vienas ekipažas nepasiekė finišo.

Elektrėnuose žiūrovai taip pat galėjo stebėti ne vien automobilius, bet ir per tramplynus itin įspūdingai šokinėjančius bagius, kurių čia startavo net 9. SSV klasėje laimėjo A. Juodvalkis, antroje vietoje – E. Malinovskis, trečias – I. Udra.

Lietuvos ralio čempionato sezone „Berner Rally Elektrėnai“ buvo 5-asis, priešpaskutinis etapas. Tuo tarpi finalines savo lenktynes čia važiavo Lietuvos ralio sprinto čempionato dalyviai. Jiems reikėjo įveikti visus žvyrinius greičio ruožus, tiesa, tik po 1 kartą, kai A lyga juos kartojo po du kartus.

Sprinto bendroje įskaitoje pergalę iškovojo Adomas Petrovas su Audriumi Šošu, važiavę „Ford Fiesta N5“ automobiliu. Jie pusšimčio kilometrų distanciją įveikė per 30 min, 21.73 sek. Antroje vietoje – D. Sukackas su BMW, trečioje – G. Stalerūnas, taip pat su BMW.
Petrovas su Šošu laimėjo Open įskaitą, Sukackas – 2WD. SGC-2 klasėje pergalę šventė „Opel Astra“ važiavęs M. Drumžlys, SGC3 – su BMW lėkęs M. Gurkšnys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas