„CBet Rally Rokiškis“ varžybose N5 dalyvių gretas papildys nauja pavardė

Lietuvos ralio čempionatas persiverčia į antrąją pusę, kurioje laukia jau legendomis tapę raliai. Pirmas jų - „CBet Rally Rokiškis“, kuris, kaip jau įprasta dalyviams, paruošia gerokai didesnį kilometrų skaičių, o nemaža dalis tų kilometrų dar ir unikalūs. Be to, šįkart dar bus surengtas ir kvalifikacinis greičio ruožas.
N5 automobiliai, startuosiantys „CBet Rally Rokiškis“ varžybose
N5 automobiliai, startuosiantys „CBet Rally Rokiškis“ varžybose / Viliaus Šaltenio nuotr.

Šios varžybos neretai tampa didžiausiu išbandymu technikai ir ją valdantiems ar aptarnaujantiems žmonėms. Negana to, N5 rikiuotėje yra visokių klaustukų bei naujovių, kurias dabar ir aptarsime.

Visų pirma reikia pasveikinti naujausius N5 būrio narius – Roką Markovičių bei Martyną Masaitį, kurie tik šiemet pradėję savo ralio karjerą sugebėjo suvažiuoti netgi 10 etapų Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Tiesa, ne visi tie etapai finišuoti dėl jų automobilio – Subaru Impreza gedimų. Prieš porą savaičių Mažeikiuose sprogęs variklis tapo paskutiniu lašu kantrybės taurėje ir ekipažas iš karto čiupo vos rinkoje pasirodžiusį Hyundai i20 N5, kurį prieš tai vairavo Tomas Šmagarys.

„Niekam ne paslaptis, kad nebaigėme dviejų paskutinių LARČ ralių dėl Subaru Impreza variklio gedimų – Lazdijuose variklis sprogo pačio pirmo greičio ruožo pirmuose kilometruose, o jį susitvarkius Mažeikiuose istorija vėl pasikartojo.

Mes stengiamės ir visa komanda tikrai labai stipriai dirba, bet mums vis koją pakiša variklis, tad šitos bėdos mums atsibodo. Tuomet supratome, kad reikia atsinaujinti techniką. Labai daug konsultavomės pas draugus bei kolegas ir jie visi minėjo, jog su Subaru vienaip ar kitaip bus blogai.

Sprendėme klausimą, ar investuoti į pilnai sportinį variklį, keisti patį automobilį ar galbūt net apskritai baigti ralio karjerą, nes taip važiuoti kaip važiuojame dabar yra tiesiog fiziškai neįmanoma.

Pasitarę su kolegomis, draugais, rėmėjais bei svarbiausia – šeima, nusprendėme, kad reikia kito automobilio. Būtent šeima labiausiai palaikė, palaiko ir palaikys emociškai bei sirgs už mus, kad ir kas mums atsitiktų, tad be jų turbūt nebūtume priėmę šio sprendimo.

Pradėjome ieškoti, ką vietoje galime rasti, ko yra užsienyje ir apsistojome ties dviem variantais. Vienas iš jų – visiškai naujas „Rally3“ automobilis Kipre, tačiau gavome informaciją, jog Lietuvoje pardavinėjamas N5 automobilis.

Ši technika atitiko mūsų keliamus reikalavimus ir jau Rokiškyje startuosime su Hyundai i20 N5. Tikimės, kad ši investicija mums pagaliau atneš pasitenkinimą važiuojant ralio automobiliu, nes iki šiol daugiau dirbome prie automobilio, negu juo važiavome“, – sakė Rokas Markovičius.

O kol Rokas su Martynu mokysis važiuoti su N5 technika, šios klasės lyderiai stos į dar vieną kovą. Visgi ramybės lygiai tarp varžovų skiriasi kaip diena ir naktis. Vos dviejų savaičių tarpas tarp LARČ etapų, ypač žinant Rokiškio ralio ilgumą ir sudėtingumą, yra ganėtinai mažas.

Jeigu Giedrius Firantas tik šiek apsitvarkys VW Polo N5 kosmetiką ir atliks einamuosius darbus, o Eugenijus Sladkevičius džiaugsis į Škoda Fabia N5+ šturmano kėdę sugrįžtančiu Mariumi Kairiu, tai kitiems dviem N5 jaunuoliams šios dienos mažų mažiausiai įtemptos. Tiek Deivido Gezevičiaus, tiek Irmanto Buivydo automobiliai šiuo metu dar tik ruošiami varžyboms, o laikui itin greit tiksint iki automobilių pasirodymo techninėje komisijoje – nerimas auga. Tad telieka tikėtis, jog reikiamos dalys suras greitą kelią į du Ford Fiesta N5 automobilius ir mes juos išvysime legendiniuose Rokiškio rajono keliuose.

„Nuotaikos šiuo metu prastos, nes kol kas neaišku, ar pavyks startuoti Rokiškyje. Automobilis vis dar garaže išardytas, laukiame visų reikalingų dalių. Jei ir pavyks išvažiuoti, tai be treniruočių“, – kortas atskleidė N5 klasės lyderis Irmantas Buivydas.

„Nuotaikos yra žiauriai geros, nes laukia labai geri greičio ruožai. Visgi vaizdas garaže kiek kitoks, nes pavarų dėžė bei amortizatoriai dar atnaujinami Samsonas Motorsport bazėje, taip pat iš Kauno laukiame naujo oro filtro bei vairo stiprintuvo vamzdelio. Dar laukia suvedimas bei kiti darbai, tai reikalų netrūks iki pat ralio pradžios“, – sakė Deividas Gezevičius.

„Per paskutinį ralį labiausiai VW Polo N5 nukentėjo kosmetiškai, tai daug laiko bus skirta išvaizdos atgaivinimui ir be abejonės – einamieji darbai, tokie kaip alyvos keitimas, suvedimas ir panašiai. Kalbant apie nuotaiką, tai be įtampos, stengsimės važiuoti greitai, bet ar absoliučiai 7, ar 10 – nesukam galvos“, – mintimis dalijosi Giedrius Firantas.

„Panašu, kad viskas gerai – šturmanas Marius grįžta į eterį po kapitalinio remonto. Manau, kad šį kartą operacija pavyko ir sveikata nepaves, o jei bus blogai – ekipaže turime daktarą, tai pagydysime. Automobilis, panašu, veikia. Bėdų Mažeikiuose nebuvo, tai pasikeisime ką reikia pagal kilometrus ir manau pagazuosime, nors tikiu, kad lengva nebus. Bet mes lengvų kelių neieškome“, – tvirtino Eugenijus Sladkevičius.

Taip pat negalima pamiršti ir Pauliaus Beniušio su Kristupu Adinavičiumi ir jų Citroen C3 N5. Jiems tai bus galimybė sugrįžti į ritmą, kurį ekipažas palaikė iki Orlen Lietuva ralio, o laiku padaryti planiniai automobilio darbai užtikrins sėkmingą ekipažo finišą.

„Sunkiausias metų ralis, kuriam svarbiausia gerai nusiteikti. Daug kilometrų, daug greičio ruožų, važiuojamų po vieną kartą, o tai reikalaus daug ir labai didelės koncentracijos, nes nuovargis tikrai pasijaus, o labai gausus dalyvių skaičius tikrai atsipalaiduoti neleis.

Automobilis, dar ant keltuvo. Po Orlen Lietuva ralio buvo nemažai planinių darbų, o pertrauka tarp ralių nebuvo labai ilga, todėl šį kartą atvyksime tiesiai į ralį, be jokių testų ar papildomo pasiruošimo“, – kalbėjo Paulius Beniušis.

„Rokiškio ralis buvo mano pirmasis A lygos etapas karjeroje, todėl jaučiu jam kažkokius sentimentus. Šiemet bus nemažai greičio ruožų važiuojama po vieną kartą, tai nusimato daug rašto darbų ir papildomo pasiruošimo ralio metu, tačiau tai negąsdina ir keliausime su puikia nuotaika.

Papildomų testų prieš varžybas nesame numatę, bet kadangi startuosime TOP20, dalyvausime laisvose treniruotėse ir kvalifikaciniam ruože. Tai manau padės pagauti ritmą ir apsiprasti prie sportinio tempo. Praėjęs Mažeikių ralis nesusiklostė taip kaip norėjome, bet tai mums leido važiuoti be įtampos, gavosi kaip gera treniruotė prieš ateinantį ralį“, – sakė Kristupas Adinavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų