D.Jonušis: vaikui pakanka 15 minučių pavažiuoti kartingu, kad ateityje būtų saugesnis ir geresnis vairuotojas

Vilniaus pakraštyje, už Saulėtekio, Plytinės gatvėje jau nuo 1970 m. veikia legendinis „Plytinės kartodromas“. Tai – labai populiari ir laisvalaikio leidimo, ir profesionalių varžybų rengimo vieta.
Plytinės kartingo būrelis
Plytinės kartingo būrelis / Plytinės kartodromo nuotr.

Čia savo karjerą pradėjo daugybė pačių įvairiausių autosporto disciplinų žvaigždžių. Nuo kartingo savo piloto karjerą pradėjo ir tris kartus pasaulio čempionas Rokas Baciuška, startuosiantis 2025 m. Dakaro ralyje.

Beje, praėjusią savaitę vykusiose „FIA Motorsport Games“ Tautų autosporto žaidynėse būtent kartingo talentas Markas Šilkūnas laimėjo pirmąjį aukso medalį Lietuvos istorijoje.

Kartingas – saugaus vairavimo pradžia

Drąsiai galima teigti, kad Plytinės kartodromas yra ne tik Lietuvos autosporto istorijos dalis, bet ir vairavimo įgūdžių tobulinimo Meka. Nes kartingai yra pradžių pradžia, padedanti ir vaikams, ir suaugusiems suvokti fizikos dėsnius. Pasak Dariaus Jonušio, žinomo lenktynininko ir Palangos „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatoriaus, labai svarbu, kad kiekvienas būsimas ar net esamas vairuotojas pajustų, kaip veikia kartingas – be ABS, vairo stiprintuvo. Kad suprastų, kur yra sukibimo su asfaltu riba ir kiek kainuoja to sukibimo praradimas neteisingai sukant vairą ar per vėlai stabdant.

„Vairuotojai dažnai sako: va mano automobilis saugus, jis turi daugybę aktyvių ir pasyvių saugumo sistemų. Taip, jos padeda suvaldyti automobilį. Bet fizikos neapgausi. Todėl baziniai vairavimo įgūdžiai ir suvokimas, kaip ir kodėl elgiasi kartingas, kaip keičiasi sukibimas skirtingomis oro sąlygomis – šios žinios yra būtinos kiekvienam, nesvarbu vairuojate naują, ar kiek senesnį automobilį“, – aiškina Darius Jonušis.

Jo teigimu, labai gerai, kai pramogos (azartiškas pasivažinėjimas kartingais) padeda susiformuoti atsakingam vairuotojui.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Darius Jonušis
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Darius Jonušis

Darius taip pat pastebi svarbų akcentą eismo saugumui – Plytinės kartodromas veikia apskritus metus, net ir pasnigus:

„Daugybė vairuotojų nori kaip suomiai (štai, kodėl jie dominuoja autosporte) pasivažinėti ant slidžios dangos. Žiemą mes suteikiame ir tokią galimybę. Tai yra unikalus ir saugus šansas tobulinti savo vairavimo įgūdžius, – mokytis suvaldyti kartingą ant sniego ir ledo“.
D.Jonušio nuomone, lankantys kartingo būrelius ar ir profesionaliai besitreniruojantys vaikai tampa puikiais eismo saugumo ambasadoriais, galintys vėliau pamokyti ar paaiškinti kitiems, kaip saugiai iš taško A pasiekti tašką B.

Kartodromai, pasak Dariaus Jonušio, tampa vairuotojams dar aktualesni dabar, kai net tuščiose aikštelėse negalima legaliai išbandyti savo vairavimo įgūdžių. Negalima Lietuvoje važinėti ir ežerų ledu, kaip Suomijoje. Todėl bene vienintelė vieta tai padaryti lieka kartodromai.

Kartingų būreliai – vaikams nuo 6-erių metų

Plytinės kartodromo šeimininkai neslepia, kad jiems rūpi ne tik puikūs mūsų sportininkų rezultatai, bet ir vairavimo kultūra bei eismo saugumas Lietuvos keliuose.

Pasak kartodromo administratorės Eglės Radvilaitės, Plytinėje organizuojami 6–12 ir 12–18 metų vaikų bei jaunimo kartingų būreliai. Du kartus per savaitę juose treniruojasi apie šimtą būsimų vairuotojų.

Vilniaus miesto savivaldybės paramos lėšomis kartodromas gerokai atnaujino vaikams naudojamą įrangą: šalmus, kaklo apsaugas
Tiesa, Eglė pastebi, kad egzistuoja stereotipai, jog kartingai yra skirti tik berniukams. Tai – netiesa. Puikus pavyzdys – minėtas aukso medalio laimėtojas Markas Šilkūnas. Jo jaunesnė sesė Vanesa stengiasi lygiuotis į brolį ir jį aplenkti.

Tose pačiose Tautų autosporto žaidynėse Valensijoje puikiai pasirodė ir Meda Mickeliūnaitė, patekusi į kartingų slalomo pusfinalį. Taigi kartingų būreliuose laukiamos ir merginos.

Juo labiau, kad čia įgytos žinios padės kasdienėse kelionėse ir, galbūt padės išvengti eismo įvykių.

„Kartodromuose užauga ne tik pasaulio čempionai, bet ir geresni, saugesni vairuotojai. Kartais pakanka 15-20 minučių trasoje, kad jaunas vairuotojas suprastų, kur yra saugaus greičio ribos, kad visškai kitaip įvertintų keliuose kylančias ekstremalias situacijas ir tinkamai sureaguotų. Kai kurie vairuotojai tik kartodrome manevruodami supranta, kokia svarbi patogi sėdėsena ir teisinga rankų padėtis ant vairo. Laimei, skirtingai nei gatvėje, padarytos klaidos nieko nekainuoja, kartodromo atitvarai ir pati kartingo konstrukcija, šalmas, apsaugo nuo sužeidimų“, – apibendrina D.Jonušis.

Jei norite ne tik įgūdžių, bet ir rezultato

Beje, Plytinės kartodrome kasmet vyksta ir fanų čempionatas. Tai – tarsi pirmasis laiptelis, norintiems vėliau išbandyti jėgas Lietuvos kartingo čempionate. Jame, priklausomai nuo turimo biudžeto, galima rinktis skirtingas klases.

„Tik maždaug nuo trijų iki penkių vaikų iš šimto būrelio auklėtinių vėliau žengia į profesionalias lenktynes. Tačiau šio būrelio tikslas ir nėra tik ruošti lenktynininkus – vaikai čia išmoksta svarbiausio dalyko, kuris pravers vėliau kasdieniam gyvenime – vairavimo ekstremaliomis sąlygomis. Jie išmoksta valdyti kartingą – ne tik vairuoti, bet ir išvengti slydimo arba jį suvaldyti“, – D.Jonušis saugių kelionių linki ir vaikams, ir jų tėvams, jau sukaupusiems vairavimo patirties.

Apie Plytinės kartingo būrelį

Plytinės kartingo būrelis skirtas visiems vaikams nuo 6 iki 18 metų, kurie domisi kartingo sportu, automobiliais ar kitomis techninėmis sporto šakomis, trokšta suprasti ką reiškia pačiam valdyti kartą, išmokti lenktyniauti bei pajausti tikrą lenktynininkų „duoną“.

Užsiėmimų metu mokoma teisingos lenktyninės trajektorijos, kvalifikacijos bei lenktynių važiavimų strategijos, startų, lenkimų, kartų sandaros, važiavimo šlapiomis sąlygomis bei gudrybių kaip greičiausiai įveikti trasos ratą esant sniegui bei ledui.

Jūsų vaikas jaunesnis nei 6 metai? Užsukite pasimatuoti ir treneriai įvertins ar vaikas gali saugiai mokytis.

Užsiėmimuose vaikai skirstomi į grupes pagal turimus vairavimo įgūdžius, amžių bei ūgį. Taip užtikrinamas nuoseklus tobulėjimas, o pažengus į priekį yra galimybė pereiti į grupę, atitinkančią dalyvio sugebėjimus.

VAIKŲ GRUPĖS:

MINI – patys jauniausi vairuotojai (nuo 6 iki 11 metų);

MINI klasės užsiėmimų metu vaikai mokosi vairuoti vaikiškus SODI KID kartus, kurių galingumas 5,5 – 6 arklio galios (AG).

MINI klasės užsiėmimas trunka apie 1 val. Pamokos metu yra 2 važiavimai po 10 min. Kaina – 35 EUR/užsiėmimas.

MINI užsiėmimai vyksta pirmadieniais 18 val., antradieniais 18 val. ir 19 val., trečiadieniais 18 val.

JUNIOR – pažengusieji (vyriausieji važiuoja su galingesne technika) (nuo 12 iki 18 metų).

JUNIOR sėda prie suaugusiųjų kartų SODI SR4 vairo (žiemą SODI GT4), kurių galingumas – 9 arklio galios (AG).

JUNIOR klasės užsiėmimas trunka apie 1 val. 15 min. Pamokos metu yra 3 važiavimai po 10 min. Kaina – 50 EUR/užsiėmimas.

JUNIOR užsiėmimai vysta pirmadieniais 16:30 val., antradieniais 16:30 val., trečiadieniais 16:30 val.

Būrelio treneriai – sportinių kartų komanda „Lenktynių linija“ bei treneris Marius.

Pasidalijimas į grupes leidžia greičiau ugdyti vaikų praktinius sugebėjimus bei teorines žinias. Jauniausiesiems vairuotojams teorija bus orientuota į jų amžiaus grupę, pateikiama glaustesnė, o vyresniesiems pateikiama platesnė, papildyta sudėtingesnėmis užduotimis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis