3 savaičių remontas užtruko 4 mėnesius
„Mano šių metų lenktynių sezonas – turbūt pirmas man toks chaotiškas ir ne pagal planą, – sekmadienį, dar nenuslūgus lenktynių Rygoje aistroms, juokėsi lenktynininkas. – Planas pradėjo griūti dar pavasario varžybose kai neplanuotai sugriuvo BRUM BRUM Sport komandos automobilio „Renault Megane Trophy“ variklis. Planas toliau sėkmingai griuvo, kai Prancūzai, kurie labiau mėgsta bėgioti kas antrą dieną į gatves su plakatais ir protestuoti, vietoje to kad tiesiog dirbtų, variklį remontavo ne 3 savaites, kaip žadėjo, o kuklius 4 mėnesius. Vien šis „vasaros projektas“ sugriovė visa mūsų komandos planą kovoti dėl Baltijos šalių ilgų distancijų čempionato titulų…“.
Sprogęs variklis „sudegino“ ir čempionatą
Nesėkmės tuo nesibaigė. Atėjo eilė kito BRUM BRUM Sport komandos automobilio „Mitsubishi XTRA Evo“ varikliui: „Vienam rate jis sumuša Estijos Auto24ring trasos rekordą, kitame rate sprogsta į šipulius su papildomais liepsnų efektais ir taip ne tik apsvilina visą automobilį bei už jo vairo sėdėjusį Matijošaitį, bet ir susvilina visą likusį „Autoplius Fast Lap“ čempionatą“, – su neslepiamu nusivylimu pasakoja Dainius, dėl šių dviejų nesėkmių jau pirmoje lenktynių sezono pusėje tapęs savotišku batsiuviu be batų.
Po nesėkmių – netikėtas posūkis
Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į pergalę. Lenktynininkas džiaugėsi, kad prie 10-ies metų ribos artėjanti jo patirtis automobilių lenktynėse lėmė tai, kad per tą laikotarpį Dainius susipažino su daugybe autosporto pasaulio žmonių, su kuriais palaiko labai gerus ir draugiškus santykius. Tad netikėtas „laisvo agento“ statusas lėmė tai, kad sportininkui pradėjo plaukti įvairūs pasiūlymai prisidėti prie vienos ar kitos komandos sudėties vienose ar kitose varžybose. Rugsėjo mėnėsį į 24h lenktynes Barselonoje jis vyko būdamas „RIMO Racing“ komandos sudėtyje, o sekmadienį, paskutiniame Baltijos šalių ilgų distancijų čempionato etape, atstovavo „Rotoma Racing“, kur pavadavo latvį Konstantiną Calko – komandos bičiulį, su kuriuo kartu pernai lenktyniavo Europos Le Mans serijos varžybose.
„Rudenėlis 3000“
Visas savaitgalis Rygoje oru labai nedžiugino. Šeštadienį treniruočių metu ore vyravo +5 laipsnių temperatūra, visą laiką lijo bei buvo vėjuota. Kaip juokėsi Dainius, tikras „rudenėlis 3000“!
Treniruotės buvo dažnai stabdomos dėl įvairiausių incidentų. Jau treniruočių metu keletas automobilių atsidūrė „po dekučiais“, t.y. varžybas baigė jų net nepradėję.
Sekmadienis prasidėjo taip pat. Pirmąsias treniruotes komanda iškeitė į miegą. Lyti nesiliovė ir per antrąsias treniruotes, ir per kvalifikacinį važiavimą, kuriame Dainius, įvažiavęs greičiausią laiką paskutiniame rate, 4-ių valandų lenktynių startui „Rotoma Racing“ automobilį pastatė pirmoje pozicijoje.
Tačiau smagiausia dalis dar priešakyje. Prieš pat varžybų startą nustoja lyti. Visi dalyviai startuoja lietui skirtomis padangomis ir, be abejo, po pusvalandžio trasos trajektorija išdžiūva, lietaus padangos perkaista ir prasideda pirmieji incidentai.
Pergalę lėmė rizikingas sprendimas
„Manau, vienas protingiausių mūsų komandos sprendimų buvo jau po pirmos valandos man perleidžiant automobilio vairą komandos sielai Robertui Graudiniui, pasikeisti padangas į vadinamuosius „slikus“ (sausos dangos lenktyninės padangos). Sprendimas buvo rizikingas, kadangi šios padangos puikiai laikosi sausoje dangoje, tačiau neturi praktiškai jokio sukibimo šlapioje, tad lenkimo manevrai labai labai pasunkėjo.
Visgi Robertas su užduotimi sėkmingai susitvarkė ir kol kiti dalyviai vis dar važiavo lietaus padangomis, Robertas didino tempą ir įveikinėjo vieną po kito greitesnius ratus už varžovų. Vėliau sėkmingai stabilų tempą laikė ir Mindaugas Boguševičius, perleidęs man vairą pergalingai finišuoti šias daugybe incidentų paženklintas 4-ių valandų varžybas“, – pasidižiavimo neslėpė D.Matijošaitis, besidžiaugiantis ne tik saldžia pergale, bet ir tuo, kad „Rotoma Racing“ komandai padėjo įsitvirtinti antroje šių metų Baltijos šalių ilgų distancijų čempionato vietoje.