Šeštadienį Pernu mieste Estijoje vyko pirmas 2016-metų „Autoplius Fast Lap“ lenktynių etapas. Permainingu oru pirmas sezono pergales pasiekė greičiausi dalyviai, tarp kurių yra ir tradicinių nugalėtojų, ir visiškai naujų pavardžių. Ir daug puikių lenktyninių automobilių – nuo šviežiai „Porsche“ fabrike pagamintų 911 GT3 RS, iki „Volkswagen Motorsport“ inžinierių rankomis surinkto mikroskopinio „Volkswagen Lupo“.
Diena nebuvo pati palankiausia išbandyti didžiosios 2016 m. sezono naujienos – sportines „slick“ tipo padangos. Nes oras buvo labai permainingas – vos pradžiuvusią trasą plovė lietus, lenktynininkai buvo priversti lenktyniauti šlapiam orui tinkamomis padangomis. Tačiau vertinant jų tempą ir trasoje pademonstruotą discipliną, reikia pasidžiaugti pagerėjusiais jų laikais, lyginant praėjusių metų etapą, ir mažu incidentų skaičiumi trasoje.
„Komplimentai mūsų dalyviams, buvo velniškai greiti, draugiški ir disciplinuoti. Intrigų pridariusių incidentų buvo, bet tokie dalykai tik puošia sportinį automobilį“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.
„Time Attack PRO“ greičiausias ratas, bet ne absoliuti pergalė
Didžioji šių metų sezono pradžios intriga – Jonas Poškus ar Dainius Matijošaitis – išsisprendė kiek lėkštai. Pastarasis ilgą laiką atlikinėjo greitėjimo ir stabdymo manevrus ir nedemonstravo įspūdingų laikų, nepaisant to, kad sėdėjo už „Mitsubishi Xtra Evo“ vairo. Akivaizdu, kad tokie ritualai suveikė ir pilotas įpusėjus sesijai pademonstravo absoliučiausiai geriausią „Time Attack“ dienos ratą visos dienos laiką – 1:24.375.
Įveikęs Dainius Matijošaitis patyrė pavarų dėžės gedimą ir didžiuosiuose finaluose „Super Lap“ nesudalyvavo. Taigi, didysis dienos prizas – „Michelin“ padangos atiteko Jonui Poškui. Nors jis, techniškai kalbant, nebuvo pats greičiausias šiandien, pirmąją sezono pergalę į savo sąskaitą įsirašė daugiau nei pelnytai. J. Poškus nuo jo atsiliko daugiau nei pusantros sekundės ir geriausiame rate „įvažiavo“ 1:26.036. Už jų pasiliko Arūnas Gečiauskas, kuris už 1:26.899 laiką taip pat dėkingas „Mitsubishi“ gamintojui, mat važiavo su „Evo VIII”.
Gali susidaryti įpūdis, kad du greičiausi varžybų dalyviai turėtų vienas kito vengti – konkurencija baisus dalykas . Anaiptol – už trasos ribų vilnietis J. Poškus ir kaunietis D. Matijošaitis yra ne tik geri draugai, tačiau identiškus jų abiejų automobilius ruošia tie patys „Xtra“ inžineriai. Bet vieną dieną lenktynininkai turės gerą progą iššsiaiškinti, kuris gi iš tiesų yra greitesnis. Ilgai laukti nereikės, nes laukiamiausia sezono kova įvyks gegužės 21 dieną didžiausiame „Autoplius Fast Lap“ lenktynių etape Nemuno žiede.
„Time Attack Street“ nugalėtojas puikiai pažįstamas
Dainius Kablys su dešimtos kartos „Mitsubishi Evo“ įsirašė pirmą šių metų pergalę. Pasiutusiai greitas ratas. Tiesa, įdomus faktas, nepaisant permainingų ir keturiais ratais varomiems automobiliams palankių orų, Dainius praėjusių metų siurprizo – pergalės absoliučioje įskaitoje – nepakartojo. Pernai jam tai pavyko, kai likimas sudėliojo greičiausiems PRO klasės dalyviams krūvą techninių problemų.
Šiais metais šiame fronte buvo ramu – finišavo dauguma startavusių. Pilotas greičiausią ratą įveikė per 1:32.982. Jo pavyti negalėjo Šarūnas Šimanauskas su tokiu pačiu bolidu (1:36.164) ir per plauką nuo jo atsilikęs (1:36.807) Simonas Urbonas su „Subaru Impreza“. Dienos pabaigoje taip pat neliko intrigų, nes „Super Lap“ rato pozicijas lenktyninkai pasidalijo kaip susitarę. Greičiausią ratą „Super Lap Street“ važiavimuose įveikė ta pati trijulė ta pačia tvarka. Jie trasoje užtruko atitinkamai 1:32.594, 1:35.903 ir 1:36.349.
Lenktynių pavadinimą suprato tiesiogiai
„Time Attack Street“ klasė, kaip suprantama iš pavadinimo, skirta gatvei skirtiems automobiliams. Visgi natūraliomis miesto sąlygomis keli šios klasės bolidai sunkiai sugyvenami ir savininkai juos ištraukia tik lenktynėms.
Tuo tarpu STR 2500 klasės nugalėtojas savo pergalingą bolidą sąžiningai vairuoja kasdien ir pavadino jį „Daily Miata“. Civilizuotos sąlygos „Mazdos“ su „Honda“ varikliu neišpaikino ir Justas Gudavičius su ja laimėjo labai įtikinamą pergalę. Artmiausius varžovus jis aplenkė 6 sekundėmis, jei jau būsime tikslūs. Nuo jo gerokai atsiliko Ignas Domeika su „Honda Civic“ (1:42.440) ir beveik identišku laiku atvažiavęs latvis Reinis Trups su „Rover 214 (1:42.664). „Wolf Race“ divizionas A – Greičiausias Lietuvos tėtė ir 13 pergalingų lenkimų.
Pažiūrėti į du divizionus suskirstytas „Wolf Race“ lenktynes žiūrovai traukė būriais. Kontaktinės kovos tapo privalomu reginiu „Autoplius Fast Lap“ festivalyje. Galingiausias dvi klases (R3000 ir R3000+) apjungusiame A divizione puikų rezultatą pasiekė „Volkswagen Golf GTI“ automobiliu važiavęs Marius Jančauskas. Pirmame važiavime iš keturioliktos pozicijos startavęs lenktynininkas finišavo pirmas – buvo tikrai gražių lenkimų, papuošė ir taip gražią lenktynių dieną.
M. Jančiausko pergalės paslaptimi tapo itin vėlas ir agresyvus stabdymas prieš posūkius. Jam iš paskos sekė kiek mažiau lenkimų įvykdęs Tautvydas Narušis su „Subaru Impreza“ ir Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Evo IX“. Šio diviziono R3000 klasėje laimėjo Darius Najus su BMW 330. Akylesni varžybų stebėtojai prisimins jaunąjį Dovydą Najų, kuris, kaip paaiškėjo apdovanojimų metu, yra Dariaus sūnėnas.
Greičiausias tėtė Lietuvoje šansų nugalėti nepaliko Kasparui Skyreliui su BMW E46 ir tikram šeimos vyrui iš Klaipėdos Vaidotui Mitkui su senute „BMW 325i-Kregžde“.
„Wolf Race“ divizionas B – užtarnauta pergalė
Divizione B (R1600 ir R2000 klasės) intrigos buvo dar daugiau, bet tik ne dėl pirmosios pozicijos. Edvinas Mardosas žiemą kaip turi būti patobulino savo „Honda Civic“ ir rezultatas daugiau nei už save kalbantis – pirmame važiavime artimiausią savo konkurentą jis aplenkė 55 sekundėmis.
Antrą važiavimą irgi laimėjo be didesnio vargo, nors, pagal „Autoplius Fast Lap“ taisykles, startuoti teko iš dešimtosios pozicijos. Šalia jo ant nugalėtojų pakylos lipo antrą vietą užėmęs Aleksandras Iljinas su „Honda Civic“ ir Tadas Petukauskas su tokiu pačiu bolidu. Silpniausioje R1600 klasėje nugalėjo greitesnę „Mazda MX5“ į mažiuką „Volkswagen Lupo“ iškeitęs Tauras Tunyla.
Vikrus automobilis posūkiuose atrodė labai greitas, bet visų nuostabai, ir tiesiosiose neatrodė beviltiškai lėtas, nepaisant to, kad trasoje buvo ir greitesnės klasės automobilių. Labai gražiai ant šlapios dangos slysdavo šio automobilio galas. Bet lenktynininkas sako toks būdas trasoje buvo greičiausias – išprovokuoti per didelį pasukamumą ir nuspaudus iki dugno įveikti posūkį.
Beje, du latviai šioje klasėje, rodos, turėjo labai smagią dieną. Identiškais „Ford Fiesta R2“ automobiliais lenktyniavo du Martinšai – Dzenitis ir Sesks. Dienos pabaigoje jie buvo surinkę identišką taškų skaičių ir pozicijas dalinosi pagal kvalifikacijos laikus. Taigi antras liko jaunasis Martinš Sesks, trečias – Dzenitis.