Automobilį, „Renault“ koncerno užsakymu, pagamino Italijos kompanija „Dallara“. Ši autosporto inžinierių meka gerai žinoma kaip įvairiausių formulių gamintoja, įskaitant ir prieš keletą metų į lenktyninę dienos šviesą išriedėjusias „Formula E“ (elektra varomi bolidai).
„Renault“ koncernas RS01 modelį užsakė tam, kad jis pakeistų ilgus metus „World Series by Renault“ čempionate dalyvavusius „Renault Megane Trophy“ modelius. Vairuodamas pastarąjį, Dainius pernai tapo Baltijos šalių čempionu.
Netikėtas kvietimas
„Atėjau, išbandžiau, beliko nugalėti“, – juokiasi Dainius. Jam kvietimas išbandyti dar gamyklos dažais kvepiantį RS01, kurio rudenį sulaukė iš „Renault Sport“ atstovo, švelniai tariant, buvo netikėtas.
„Buvo ganėtinai keista, kad tokia galimybė siūloma niekam nežinomam lietuviui, todėl laišką skaičiau ne vieną ir ne du kartus. Visgi ilgai nelaukęs jau buvau sutartą datą sutartoje vietoje – legendinėje Ispanijos „Jerez“ trasoje, – pasakoja Dainius. – Vėliau išsiaiškinau, kad „Renault“ atstovai buvo pasidarę namų darbus. Jie žinojo, kad 2015 lenktyniauju Europos „Le Mans“ serijoje bei buvo gavę rekomendacijas iš Olandijos komandos „Equipe Verschuur“. Ši komanda yra viena iš „World Series by Renault“ čempionato dalyvių. Jų „seną ir nebereikalingą“ „Renault Megane Trophy“ dar prieš metus buvo įsigijusi mūsų lietuviškoji „BRUM BRUM Sport“ komanda.“
Patarimai – iš geriausiųjų
Kviestinių pilotų bandymuose buvo ilgas sąrašas, tačiau automobilius pagal susitarimą paskolino čempionate dalyvaujančios komandos, tad jų netrūko ir kiekvienas profesionalų už naujojo „Renault“ vairo praleido po kelias valandas.
„Kadangi tiek automobilis, tiek trasa man buvo visiškai nepažįstami, pirmosios bandymų sesijos metu buvau kaip prūde pasiklydes ančiukas. Tačiau profesionalus sportas tuo ir skiriasi nuo gatvės lenktynių, kad profesionalūs lenktynininkai labai geranoriškai pagelbėja kolegoms. Pertraukos metu analizuoti važiavimo duomenis, vadinamajį „data logging“, man padėjo buvęs F-1 lenktynininkas iš Olandijos – Giedo van der Garde. Jis taip pat tądien išbandė RS01 bolidą – lenktynininkas siekia atrasti vietą DTM komandoje.“
Rezultatas privertė šypsotis
Kaip sake pats Giedo, „daug piktų dėdžių „Formulės-1“ valdžioje manęs nemėgsta“
„Formulės-1“ fanai puikiai žino kuriozišką situaciją, į kurią pateko šis pilotas 2015 metų sezono pradžioje. 2014 metus jis praleido dirbdamas „Sauber“ F-1 komandos atsarginiu vairuotoju ir pagal kontraktą 2015 metais turėjo būti vienu iš dviejų pagrindinių komandos pilotų. Tačiau prieš pat pirmasias sezono varžybas Melburne Giedo bei visas pasaulis sužinojo, kad visgi „Sauber F1“ komandai jis nereikalingas – komandos pilotais taps Felipe Nasras bei Marcusas Ericssonas.
Toliau situacija buvo sprendžiama arbitražo teisme, kuriame pilotas įrodė savo teisumą, už kurį „Sauber F1“ komanda sumokėjo labai brangiai.
„Giedo man įvardijo sumą, kurią prisiteise už kontrakto pažeidimą. Suma įspūdinga, tačiau šis konfliktas uždarė visus kelius tolimesnei olando karjerai „Formulėje-1“. Kaip sake pats Giedo, „daug piktų dėdžių „Formulės-1“ valdžioje manęs nemėgsta“. Dabar jis planuoja savo karjerą kituose čempionatuose. Jo profesionalumu ir sėkme abejoti neįmanoma. Po Giedo konsultacijų, dienos pabaigoje, su pirmąkart vairuojamu automobiliu visiškai man naujoje trasoje aš sugebėjau savo pasiektu rezultatu priartėti prie tądien besitreniravusių geriausių „lygos“ žaidėjų, tad vakare į lėktuvą namo keliavau su šypsena iki ausų,“ – pasakojo Dainius.
Automobilio duomenys stebina
Pasimatymas su tokia mašina lengvai nepasimiršta, juokiasi lenktynininkas, juolab, kad skirtumai tarp Dainiaus pilotuoto „Renault Megane Trophy“ ir naujojo RS01 modelio, pasak piloto – milžiniški.
Automobilio pirmtake – „Megane Trophy“ buvo sumontuoti 3,5 l darbinio tūrio V6 variklis, kai tuo tarpu naujoje RS01 sumontuotas 3,8 l, dvi turbinas turintis V6 variklis, išvystantis apie 500 arklio galių.
„Automobilistai, žinantys, kad „Renault“ ir „Nissan“ yra vienose valdančiose rankose, nesunkiai atseks, kad senojoje „Megane Trophy“ pritaikytas „Nissan 350Z“ modelio variklis, o naujajame RS01 – „Nissan GT-R” variklis.“
Kaina – kaip 420 karvių
Skiriasi ir automobilio kėbulas. Senasis „Megane Trophy“ buvo rėminės konstrukcijos kėbulu, o naujasis RS01 yra iš anglies pluošto kėbulo, vadinamojo monokoko („monocoque“). Šio tipo kėbulų struktūra naudojamą įvairių formulių ar „Le Mans“ prototipuose.
Visgi anglies pluošto, liaudyje vadinamo „karbono“, kėbulas yra daug tvirtesnis, saugesnis, lengvesnis, tačiau ir ženkliai brangesnis.
Automobilis taip pat turi sportinę stabdžių ABS sistemą bei ratų praslydimo kontrolę. Šios sistemos galinguose boliduose ypač pasitarnauja lyjant lietui ir esant slidžiai kelio dangai.
Visi šie privalumai, ir daugybė kitų naujovių šiame automobilyje jį padaro greitesnį už bet kokį GT3 klasės automobilį.
„Visiems labiausiai rūpintis klausimas – automobilio kaina. Ji – kaip 420 karvių, siekia 300 tūkst. eurų. Laimei, norint lenktyniauti už naujojo „Renault“ vairo, jo pirkti nebūtina“, – šypsosi Dainius, šiuo metu svarstantis kelis pasiūlymus iš užsienio komandų.