Dakar(sk)o dienoraštis Nr. 5: išskirtinės teisės kalbinti Fernando Alonso

„Formulės 1“ čempionas, laikinai pasitraukęs iš šių lenktynių, Fernando Alonso yra neabejotinai pati ryškiausia Dakaro ralio, vykstančio Saudo Arabijoje, žvaigždė. Žurnalistų noras pakalbinti Fernando toks didelis, kad organizatoriai net išplatino oficialų laišką, nurodantį, kad žvaigždę po kiekvieno etapo kalbins tik jie ir „Toyota Gazoo Racing“ atstovai.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Tačiau 15min jums gali pateikti pokalbio su Fernando Alonso įdomiausius momentus. Nes iš anksto atlikome namų darbus.

Kad būtų aiškiau pasakysiu, kad labai jaučiasi, jog Fernando slegia toks hipertrofuotas dėmesys. Ispano elgesys labai skiriasi nuo jo šturmano, tautiečio Marco Coma. Jei Marco vaikšto ramiai, tai Fernando net ir adminstracinės komisijos metu iš vieno kabineto į kitą skubėdavo vengdamas akių kontakto ir stengėsi paskęsti minioje. Kad tik kas nepradėtų klausinėti to, ką kiti jau klausė šimtą kartų: kaip F1 pilotui pavyko per 6 mėnesius tapti rally raid lenktynininku?

Išankstinis susitikimas su Fernando Alonso

Iš dviejų ankstesnių Dakarų patirties žinau, kad, tarkime, pateikti kelis klausimus Nasserui Al Attiyah yra visad įmanoma – šis žmogus yra labai mandagus ir turi didelę širdį.

Kartais galima bivake pagauti ir Stephane'ą Peterhanselį. Carlosą Sainzą irgi galima minutei, bet čia jau reikia daugiau sėkmės.

Iš esmės dauguma žvaigždžių stengiasi bendrauti per komandos atstovus, oficialiose spaudos konferencijose: prancūzų, ispanų ir anglų kalbomis. Taip, teisingai, interviu moderatoriai kartais skirsto klausimus pagal tai, kokia kalba klausia žurnalistas. Nes Dakaro organizatoriams svarbu pasiekti didžiausias pasaulio rinkas.

Natūralu, kad lietuvių kalbos geidžiamiausių sąraše nėra, nors sirgalių iš mūsų šalies antplūdis išties įspūdingas.

Taigi prieš pat Dakarą, praėjusių metų pabaigoje, ir man, paprastam Lietuvos žurnalistui, pavyko prasibrauti iki F.Alonso. Interviu oficialiame „Toyota Gazoo Racing“ renginyje (pokalbiams buvo skirta valanda) vyko taip: Fernando stovėjo apsuptas kokių 50-ties besistumdančių žurnalistų, o prie Ginielio de Villierso ar Nassero Al Attiyah spūsčių beveik nebuvo.

Didžioji Dakaro intriga

Taigi Fernando Alonso yra didžioji Dakaro intriga. Intriga, kuri pirmoje Dakaro dalyje patyrė vieną avariją ir iki poilsio dienos bendroje įskaitoje pakilo į 16 vietą.

Pokalbio metu jis prisipažino, kad yra iš „Toyota“ (po to, kai sėkmingai pasirodė ištvermės žiedinėse lenktynėse WEC čempionate) gavęs du pasiūlymus. Pirmas – išbandyti „Toyota Yaris WRC“ klasikiniame ralyje. Antrasis – „Hilux“ Dakaro trasoje.

Klasikinio ralio Fernando rinktis nenorėjo, nes jame yra labiau priklausomas nuo šturmano, turi smulkmeniškai klausytis jo nurodymų. O Dakare pilotas turi daugiau laisvės, nes šturmanas nurodo tik važiavimo kryptį, bet ne tikslius manevrus.

Pasak F.Alonso, tai yra jo pirmas ir galimai paskutinis Dakaras, nes jis planuoja važiuoti „Indy 500“ ir grįš į F1, kai pasikeis taisyklės 2021 m. (jos suteiks komandoms lygesnes galimybes konkuruoti).

Tiesa, Fernando Alonso buvo kuklus ir savikritiškas ir sakė, kad į komandą atėjo (bent jau kol kas) daugiau norėdamas išmokti iš kitų komandos narių, nei pats laimėti pirmąją vietą Dakare. Kita vertus, čia jis siekia įrodyti, kad toks populiarus yra ne tik dėl žavios šypsenos.

„Sutikite, ne taip paprasta per pusmetį išmokti to, perimti tą patirtį, kurią kiti komandos nariai kaupė daugiau nei dešimtį metų“, – sakė Fernando Alonso. Jis pridūrė, kad kiti „Toyota Gazoo Racing“ komandos nariai – Nasseras Al-Attiyah, Ginielis de Villiersas (pernai laimėjęs Maroko ralį), Bernhardas Ten Brinke – labai padėjo nugalėti bekelės iššūkius ir perprasti kopas.

F1 dukart čempioną suprasti visai nesunku. Juk žiedinių lenktynių, o juo labiau F1 specifika ir greičiai, automobilio pakabos darbas labai skiriasi nuo bekelės lenktynių. Todėl iš pradžių F.Alonso atrodė, kd jo kūnas „Hilux“ viduje juda per daug. Po to, Namibijos dykumoje, pamatęs vos 40 cm kalniuką, jis pradėjo stabdyti, nes galvojo, kad sulaužys automobilį. Dabar Fernando tokie prisiminimai kelia tik juoką, jis drąsiai šoka nuo aukštų kopų.

Pokalbį pradėjome nuo Maroko ralio (jis vyko 2019 m. spalį), kuriame, pasak „Toyota“ pranešimo spaudai, F.Alonso apsisprendė, ar rinksis Dakaro iššūkį (jame ispanas patyrė avariją).

Fernando Alonso nusišypsojo ir štai ką papasakojo:

VIDEO: F1 čempionas Fernando Alonso: kaip jis ruošėsi Dakarui ir kada sugrįš į „Formulę 1“

Be abejo, Fernando Alonso apsispręsti reikėjo anksčiau, dar prieš Maroko ralį. Nes komanda turėjo pradėti ruošti automobilį, o tai užtrunka.

F.Alonso užduočių sąrašas

F.Alonso juokavo, kad komanda jam, kaip naujokui, paruošė specialų užduočių sąrašą – ką padaryti, kad dar iki Maroko ralio pasirengtų Dakaro išbandymams.

Pavyzdžiui, dar rugpjūčio mėnesį kolegos liepė Fernando užklimpti kopose ir po to išsikapstyti iš smėlynų savo jėgomis. Tačiau Namibijoje, kur vyko pasirengimo treniruotės, ispanui užklimpti nepavyko. Todėl jie su Marcu Coma specialiai įvažiavo į gilią duobę.

Pietų Afrikos smėlynuose F.Alonso apsivertė (to nebuvo užduočių sąraše) iš sudaužė priekinį stiklą. Todėl mokėsi važiuoti dulkėse, užsidėjęs motokroso akinius. Tai buvo puiki proga pasimokyti važiuoti iš paskos kitiems automobiliams, kai per dulkes beveik nieko nesimato.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų