Motociklininkai
Čilietis Francisco Lopezas laimėjo pirmąjį Dakaro greičio ruožą – trumpas, vos 57 km ruožas buvo tik apšilimas, tačiau čilietis jį įveikė greičiausiai. Praėjusį pavasarį šis sportininkas patyrė sunkią traumą – lenktynėse kritęs sportininkas patyrė daugybę lūžių ir daugelis abejojo, ar jis sugebės startuoti Dakare. Tačiau „žaizdas išsilaižęs“ Lopezas šias lenktynes pradėjo pergale. Francisco iki šiol niekada nėra pirmavęs Dakaro ralio įskaitoje.
Antroje vietoje – šių lenktynių favoritas Marcas Coma. Dar vienas pretendentas į pergalę – prancūzas Cyrilas Depres liko tik 13-tas. „Nespaudžiau, man svarbiausia buvo priprasti prie motociklo“ – po finišo sakė C.Depres.
Trečias kiek netikėtai – argentinietis Javieras Pizzolito – tai geriausias Argentinos lenktynininkų pasirodymas Dakaro istorijoje.
Ketvirtoje vietoje – amerikietis Quinnas Cody. Šis sportininkas patyrė nemažą stresą prieš lenktynes – jo motociklas ir visa įranga vietoj starto vietos – Mar del Plata mieste, dėl krovinių kompanijos klaidos atsidūrė finiše – Peru sostinėje Limoje. Laimei, iki techninės komisijos likus dviem dienoms klaida išaiškėjo ir motociklas laiku atgabentas į startą.
Penktas – mūsų kaimynas, lenkas Jakubas Przygonsky.
Šioje įskaitoje važiuoja ir lietuvis Gintautas Igaris. Jis pirmame greičio ruože finišavo 145-tas. Tai pirmas Dakaras lietuviui.
Deja, jau pirmajame greičio ruože žuvo motociklininkas. Plačiau apie šį tragišką įvykį skaitykite čia.
Automobiliai
Automobilių įskaitoje šiemet neabejotini favoritai – MINI komanda. Nors formaliai tai privati komanda, tačiau dėl Dakaro nugalėtojo vardo turėtų kovoti šios komandos sportininkai.
Lenktynėms paruošti penki skirtingų spalvų, tačiau techniškai identiški „Miniukai“.
Pirmą greičio ruožą greičiausiai įveikė trys šios komandos nariai, tiesa, kiek netikėtai laimėjo rusas Leonidas Novitskis. Antroje vietoje – lenkas Krzysztofas Holovzycas, trečias – pagrindiniu pretendentu į šių metų nugalėtojo titulą įvardijamas jau devynis kartus laimėjęs Dakaro maratoną Stephane'as Peterhanselis.
Šie metai – ko gero, puiki proga pasiekti gerą rezultatą komandoms su vidutiniais biudžetais, nes tikrai stipri komanda tik viena. „Volkswagen“ dar pernai paskelbė, kad savo Dakaro biudžetą permeta į pasaulio ralio čempionatą. Įdomu, kad vokiečiai nepardavė nė vieno savo „Touareg“ privatininkams – saugo technologijas?
Ketvirtoje vietoje – dar vienas buvęs Dakaro nugalėtojas – Ginielis De Villiersas, šiemet lenktyniaujantis „Toyota Hilux“ pikapu.
Penktoje vietoje – amerikietis Robby Gordonas su „Hummer H3“. Tai bagis, varomas tik galiniais ratais. Šis amerikietis neslepia ambicijų parodyti gerą rezultatą, jis siekia reabilituotis po pernai metų nesėkmės, kai teko pasitraukti iš lenktynių.
Įdomu, kad Gordono komandos draugas – praėjusių metų nugalėtojas Nasseras At-Attiyah. Deja, katariečiui šių metų Dakaro startas nepasisekė – iki finišo likus porai kilometrų dingo variklio tepalo slėgis ir variklis tiesiog užgeso. Gordonui teko prieš finišą sustoti ir partempti komandos draugą iki stovyklavietės.
Didžiausia nesėkmė šiame greičio ruože ištiko Pietų Afrikos atstovą Alfie Coxą. Jo naujai ruoštas „Volvo XC-60“ sudegė. „Greičio ruože netikėtai dingo vairo stiprintuvas, – vėliau sakė lenktynininkas, – o po poros sekundžių iš variklio skyriaus ėmė veržtis liepsna. Ko gero, trūko vairo stiprintuvas ir skystis iš jo pateko ant įkaitusio variklio. Nieko negalėjom padaryti, anglies pluošto korpusas degė kaip parakas – vos spėjom išnešti sveiką kailį.“
Kiek netikėtai pirmą greičio ruožą šeštoje vietoje finišavo portugalas Carlosas Souza. Jis vairuoja Kinijoje gamintą „Great Wall“. Beje, oficialiai tai yra vienintelė gamyklinė komanda automobilių įskaitoje.
Mūsų kaimynai latviai – Maris Saukanas ir Andris Dambis šių metų Dakare dalyvauja su elektra varomu „Oscar“ automobiliu. Atrodo, tai pirmas Dakarų istorijoje elektra varomas automobilis. Latviai pirmą greičio ruožą baigė 123 vietoje.
Keturračiai
Keturračių įskaitą laimėjo Sergio La Fuente.
Šioje įskaitoje ralio maratonas prasidėjo skandalingai – techninės komisijos metu net septynių motociklininkų technika buvo pripažinta neatitinkančia reikalavimų – keturračiai pernelyg smarkiai skyrėsi nuo serijinių modelių. Lenktynių organizatoriai leido sportininkams startuoti, tačiau perspėjo, kad jie negalės kovoti bendroje įskaitoje. Vienas favoritų, prancūzas Declerkas po tokio žinios sureagavo audringai: „Aš ne tam atvažiavau į Ameriką, kad pravažiuočiau kaip turistas, mano tikslas – pergalė.“
Šių sportininkų likimas dar gali keistis, nes pakilo didelė audra. Tarp nubausto septynetuko dauguma planavo kovoti dėl pergalės keturračių įskaitoje.
Sunkvežimiai
Šiemet šioje įskaitoje turėtų būti itin įdomi kova, mat KAMAZ komandoje nedalyvauja nei Čaginas, nei Mardeevas – kartu jie yra laimėję net devynis Dakaro čempionų titulus.
Šiemet KAMAZ komandoje dominuoja jaunimas – Eduardas Nikolajevas ir Airatas Mardeevas.
Pirmą greičio ruožą laimėjo Marcelis van Vlietas su MAN sunkvežimiu. Antroje vietoje – favoritu įvardijamas Gerard'as de Rooy su „Iveco“. Tik penktoje vietoje – greičiausias KAMAZ, tačiau tai Kazachstano komanda. Šį sunkvežimį vairuoja kazachas, turintis lietuviško kraujo – Arturas Ardavičius.
Įdomu, kad formaliai sunkvežimių kategorijoje gali lenktyniauti tik vadinamieji bekapočiai sunkvežimiai, tačiau „Iveco“ yra ne toks. Deja, organizatoriai padarė de Rooy komandai išimtį, matyt, prancūzai labai trokšta, kad laimėtų ne KAMAZ.