„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 01 06 /2018 01 07

Dakaras 2018: pirmame greičio ruože greičiausias V.Žala, B.Vanagą į finišą partempė sunkvežimis

Pirmasis Dakaro ralio greičio ruožas – trumpas, vos 31 kilometro ilgio, tačiau patyrę sportininkai perspėjo, jog ir čia apstu galimybių klaidoms. Iš keturių Lietuvos komandų finišą pasiekti pavyko trims: Benediktas Vanagas pranešė susidūręs su automobilio degalų tiekimo problemomis.
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala / Vytauto Dranginio nuotr.

Pirmasis iš lietuvių prie starto greičio ruože stojo motociklu lenktyniaujantis ir 98 numeriu pažymėtas Balys Bardauskas. Lietuvos laiku į priekį jis šovė kelios minutės prieš 20 val. 31 km greičio ruožą motociklininkas įveikė maždaug per 1 val. 1 min.

Startavęs iš 45 pozicijos B.Bardauskas smuktelėjo į 103-ąją, visgi tiksli vieta po pirmojo greičio ruožo paaiškės tik tada, kai finišuos visi motociklininkų klasės dalyviai. Beje, sportininkas nuo pat pradžių akcentavo, kad jo tikslas – ne greičio rekordai, o finišas.

„Na ką, baigėsi pirma diena. Viskas dar einasi pakankamai sklandžiai. Gražios kopos, gražūs vaizdai“, – po pirmojo etapo sakė B.Bardauskas.

Pasak B. Bardausko komandos „Perkūnas Team“ vadovo Carloso Brebbia, motociklininkui viskas kol kas klojasi gana neblogai.

„Šiandien jis važiavo atsargiai. Buvo nemažas karštis. Balys yra pavargęs, bet jaučiasi gerai“, – lenktynininko būseną įvertino C.Brebbia.

Pirmąją dieną startavo iš viso 139 motociklininkai, bet įskaitoje kvalifikavosi 136. Jis pridūrė, kad sekmadienį lenktynininkams antrajame etape (Piskas-Piskas) reikės pademonstruoti navigacinius įgūdžius.

„Jų prireiks, nes „Pisko“ kilpa apima net 90 proc. bekelės, o būtent geri navigaciniai įgūdžiai leis lenktynininkams pagerinti savo pozicijas ir jie bendroje įskaitoje turės galimybę šoktelėti aukštyn“, – sako C.Brebbia.

Užfiksavo pirmąsias traumas

Nuo motociklų klasės lyderio, pažymėto 1 numeriu, Samo Sunderlando iš Didžiosios Britanijos, B.Bardauskas atsiliko kiek daugiau nei 40 minučių. Pastarasis, startavęs iš 139 pozicijos, pirmąjį greičio ruožą nuskriejo per 20 min. 56 sek. Antroje vietoje liko 4 numeriu pažymėtas Adrienas van Beverenas iš Prancūzijos, jis trasą įveikė nuo lyderio atsilikęs 32 sekundėmis. Trečioje vietoje – 10 numeriu pažymėtas Pablo'as Quintanilla iš Čilės. Motociklininkas nuo lyderio atsiliko 55 sek.

Tiesa, kai kuriems dalyviams Dakaras baigėsi vos prasidėjęs – su maratonu jau atsisveikino vokietis Juergenas Droessigeris ir portugalas Joaquimas Rodriguesas. Pastarasis neįvertino kopos aukščio ir nuo jos nušokęs skaudžiai krito. Patyręs traumą motociklininkas buvo priverstas lenktynes nutraukti.

Pirmieji prologu vadinamą greičio ruožą įveikė keturračių vairuotojai. Pirmasis tarp keturračiais besivaržančių sportininkų – čilietis Ignacio Casale‘as, pažymėtas 241 numeriu. Sportininkas išsiveržė į priekį, nors startavo tik iš 48 pozicijos. Antroje keturračių grupės vietoje po pirmojo greičio ruožo – rusas Sergejus Kariakinas, pažymėtas 240 numeriu. Vyras startavo 49 pozicijoje ir išsiveržė į 2-ąją vietą. Trečias tarp keturračių vairuotojų – Sebastianas Souday‘us. Prancūzo numeris 259, o startavo jis būdamas 34 vietoje.

Į priekį išsiveržė V.Žala

Pirmojo greičio ruožo finišą kirto ir Antano Juknevičiaus bei Dariaus Vaičiulio „Craft Bearings“ komanda. Ekipažas, pažymėtas 321 numeriu, su turimu „Toyota Hilux Overdrive“, 31 km ilgio greičio ruožą įveikė maždaug per 32 min.

Nuo dabartinio lyderio – 301 numeriu pažymėto Nassero Al-Attiyaho, atstovaujančio „Toyota“ komandai, jis atsiliko 10 min. 13 sek.

A.Juknevičius, startavęs 22-as, šiuo metu klasifikuojamas 44-oje pozicijoje, o to priežastis – „Craft Bearings“ komanda klimpo smėlyje, teko išsitraukti ir kastuvus.

„Galvojom, kad šitam Dakare reiks panaudoti kastuvus, bet kad pirmame etape – va, čia tai siurprizas. Vienoje iš trasos vietų nusprendėme važiuoti kiek dešiniau ir prisidarėm bėdų, teko grįžti atgal ir lipant ant keteros klimpom smėlyje, teko padirbėti ir išsikasti, tai praradom keletą minučių. Rytoj reiks padirbėti siekiant atsikovoti pozicijas, bet dar daugiau kaip 8000 km priešakyje – spėsim“, – įspūdžius su šypsena po finišo pasakojo A.Juknevičius.

Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis po pirmojo greičio ruožo
Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis po pirmojo greičio ruožo

Bene didžiausią nuostabą sukėlė Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ ekipažas. Jiedu, startavę iš 49-osios pozicijos, pašoko iki 20 vietos. Greičio ruožą jiems pavyko įveikti per 25 min. 51 sek. Žinoma, lentelė dar keisis, tačiau nuo lyderio jiedu atsiliko vos 4 minutėmis.

„Buvo pavojingų vietų, kur reikėjo pasisaugoti. Kaip Saulius sako, „piktos“ kopos. Mašinėlė traukia kosmiškai, neįsivaizdavau, kad taip lengvai galima kilti į milžiniškas kopas. Dabar pagrindinė užduotis yra išlaikyti šaltą galvą, nes kopos vietomis klastingos“, – po finišo sakė V.Žala.

Agrorodeo nuotr./Vaidotas Žala po finišo pirmame greičio ruože
Agrorodeo nuotr./Vaidotas Žala po finišo pirmame greičio ruože

Į finišą partempė sunkvežimis

Visai Lietuvai laukiant, kol finišą pasieks Benediktas Vanagas ir trečioji Lietuvos komanda, besivaržanti automobilių įskaitoje, paaiškėjo, kad ši turi problemų, susijusių su degalų tiekimu. Iki finišo likus 2 kilometrams B.Vanagui ir jo šturmanui teko stoti ir aiškintis, kas nutiko automobiliui.

B.Vanagas su S.Rozwadowskiu finišą pasiekė būdami bendroje įskaitos lentelėje 83-ioje vietoje. Greičio ruože patyrę gedimą jie užtruko daugiau nei 2 valandas, nuo lyderio atsiliko 1 val. 40 min. 58 sek. B.Vanagą į finišą partempė Olandijos sportininko Edo Wigmano sunkvežimis, pažymėtas 526 numeriu. Pagal ralio taisykles, pagalba draudžiama tik iš šalies, kiti dalyviai besivaržantiems gali padėti.

Black hawk is back

A post shared by Konstantin Balakin (@balakink) on

Nesėkmė užklupo ne tik lietuvių ekipažą. Važiuodamas 31 km ilgio prologo greičio ruožą apsivertė BMW komandai atstovaujantis ekipažas iš Libano, pažymėtas 395 numeriu.

Pranešama, kad Jadas Comairas ir Antoine'as Iskandaras, važiuojantys su bagiu, nesužeisti.

Pagal esamas taisykles, laiko limito, skirto greičio ruožo įveikimui, nėra. Iškilus rūpesčiams galima remontuoti gedimus tiek laiko, kiek reikia, tačiau kitą dieną prasidėjus greičio ruožui ekipažas privalo stovėti prie starto jam priklausančiu laiku.

Automobilių įskaitoje triumfavo Kataro atstovas Nasseras Al-Attiyahas, vairavęs „Toyota“. Jam iš paskos, taip pat „Toyota“ automobiliu, finišavo ir 25 sekundes atsiliko Bernhardas Ten Brinke''as. Trečio rezultato autoriumi tapo dar 9 sekundėmis ilgiau užgaišęs, bet labai gerai vietos kopas pažįstantis, Peru atstovas Nicolas Fuchs, lenktyniaujantis kinų gamybos prototipu „Borgward“.

Sunkvežimių įskaitoje pirmą greičio ruožą sparčiausiu tempu įveikė čekas Alesas Lopraisas, vairavęs „Tatra“ sunkvežimį. Jis distanciją įveikė per 25 min 15 sek. Antrą laiką parodė Nyderlandų atstovas Martinas Van Den Brinkas su „Renault“. Jo deficitas lyderiui – 22 sek. Trečią rezultatą užfiksavo ir vos septyniomis sekundėmis nuo antrosios vietos atsiliko rusas Eduardas Nikolajevas su „Kamaz“.

Motobagių klasėje geriausiai sekėsi „Polaris“ techniką vairavusiems sportininkams. Pirmąjį laiką parodė Peru atstovas Anibalis Aliaga. Nuo jo trimis minutėmis atsiliko ispanas Jose Luis Pena Campo. Prancūzas Claude Fournier lėtesnis buvo dar 22 sekundėmis.

Problemų šiame greičio ruože turėjo savo „Can-Am“ motobagį apgadinęs argentinietis Leo Larrauri. Jo mechanikams šią naktį teks nemažai paplušėti prie apdaužytos pakabos.

VIDEO: Argentiniečio Leo Larraurio motobagis, sumaitotas po pirmojo Dakaro greičio ruožo

1-ojo greičio ruožo nugalėtojai

Motociklai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Sam Sunderland Didžioji Britanija KTM 00 val. 20 min. 22 sek.
2 Adrien van Beveren Prancūzija Yamaha +00 val. 00 min. 33sek.
3 Pablo Quintanilla Čilė Husqvarna +00 val. 00 min. 56 sek.
127 Balys Bardauskas Lietuva KTM +02 val. 20 min. 09 sek.
Keturračiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Ignacio Casale Čilė Yamaha 00 val. 27 min. 32 sek.
2 Sergei Kariakin Rusija Yamaha +00 val. 01 min. 00 sek.
3 Pablo Copetti Argentina Yamaha +00 val. 02 min. 59 sek.
Motobagiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Anibal Aliaga Peru Polaris 00 val. 31 min. 27 sek.
2 Jose Luis Pena Campo Ispanija Polaris +00 val. 03 min. 01 sek.
3 Claude Fournier Prancūzija Polaris +00 val. 03 min. 23 sek.
Automobiliai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Nasser Al-Attiyah Kataras Toyota 00 val. 21 min. 51 sek.
2 Bernhard ten Brinke Prancūzija Toyota +00 val. 00 min. 25 sek.
3 Nicolas Fuchs Peru Borgward +00 val. 03 min. 34 sek.
19 Vaidotas Žala Lietuva Toyota +00 val. 04 min. 00 sek.
39 Antanas Juknevičius Lietuva Toyota +00 val. 10 min. 13 sek.
82 Benediktas Vanagas Lietuva Toyota +01 val. 25 min. 58 sek.
Sunkvežimiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Ales Loprais Čekija Tatra 00 val. 25 min. 15 sek.
2 Marin van der Brink Olandija Renault Trucks +00 val. 00 min. 22 sek.
3 Eduard Nikolaev Rusija Kamaz +00 val. 00 min. 29 sek.

Daugiau rezultatų iš Dakaro ralio 1-ojo greičio ruožo surasti galite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs