Nuo dešimtuko ribos iki varžovų triuškinimo
1 debiutinis ne visai pavykęs sezonas ir 2 dominavimai visame pasaulyje – tai „Peugeot“ pasiekimai Dakaro ralyje. 2015-aisiais komanda galėjo pasigirti tik tuo, kad jos gretose – visa Dakaro vairuotojų grietinėlė, tačiau su technika sekėsi prasčiau. Pabandę ne itin populiarų konceptą – dviem ratais varomą automobilį su dyzeliniu varikliu – „Peugeot“ pirmais metais stebuklų neparodė.
Problemų pirmasis „Peugeot“ kūrinys Dakaro raliui turėjo ne vieną. Pavyzdžiui, visą 2015-ųjų sausį buvo juokiamasi iš komandos inžinierių, kurie nepagalvojo dyzeliniams varikliams įmontuoti pakaitinimo žvakių ir vieną vėsų rytą aukštikalnėse prancūziškus automobilius teko užkurti tempiant lynu. Pats Dakaras tuomet irgi nebuvo pavyzdinis ir Stephane‘as Peterhanselis dažniau svajojo apie patekimą į „Top 10“, o ne kovą dėl prizinės vietos.
Tais metais „Peugeot“ padarė išvadas ir 2016-ųjų Dakarui paruošė visiškai naują automobilį. Ir tada atėjo prancūzų eilė juoktis bei grožėtis pono Dakaro S.Peterhanselio ir pono WRC Sebastieno Loebo dvikova: kiti lenktynininkai gerokai nuo jų atsiliko. 2017-aisiais situacija pasikartojo, tik prie lyderių prisijungė ir trečias komandos narys Cyrilis Despres (ketvirtajam „Peugeot“ vairuotojui Carlosui Sainzui praėjęs Dakaras baigėsi avarija).
2018-ieji – geriausi metai pasitraukti
2018-aisiais istorija, panašu, gali pasikartoti. Jeigu prieš metus „Peugeot“ visa galva lenkė konkurentus, tai ar galėjo situacija apvirsti aukštyn kojomis per tokį trumpą laiką? Nepamirškime ir to, kad technika lemia toli gražu ne viską, o „Peugeot“ vairuotojus mielai priimtų bet kuri kita komanda ir turbūt kiekvienam jų duotų aukščiausią startinį numerį.
Tad „Peugeot“ sėkmės istorija 2018-aisiais turėtų tęstis: „Mini“ bandys visiškai naują galiniais ratais varomą automobilį ir, tikėtina, bus greiti. Tačiau ar ilgai? „Toyota“ taip pat pakeitė automobilio konstrukciją – benzininis V8 variklis dabar įmontuotas visureigio viduryje.
Kaip žinome iš istorijos, tokie radikalūs pakitimai pirmais metais pasiteisina ne visada – jeigu automobilis būna greitas, jam neretai trūksta patikimumo, o jeigu ir nuvažiuoja iki finišo, tai nelabai greitai. Tačiau testams abi komandos laiko turėjo nemažai, tad „Peugeot“ į atsinaujinusias konkurentes vis tik žiūrės pagarbiai.
Todėl 2018-ieji yra idealus laikas „Peugeot“ persiorientuoti – Dakarui skirtą biudžetą nukreipti į kitą sritį. Po 2017-ųjų Dakaro pamatėme, jog technikos pajėgumo skirtumas tarp „Peugeot“ ir kitų automobilių yra labai didelis ir varžovams per vienerius metus pasivyti – velniškai sudėtinga. Todėl tikėtina, kad 2018-ųjų sausį būtent „Peugeot“ ženklais apsiūtą kombinezoną vilkintys ekipažo nariai lips ant apdovanojimų pakylos, o 2019-aisiais lauktų kur kas intensyvesnė kova dėl vietos po saule.
Tačiau yra ir kita priežastis, kodėl „Peugeot“ Dakaro ralis tampa nebeįdomus. Ir ji susijusi su priežastimi, dėl kurios Dakaras prancūzams tapo įdomus – reklama.
2WD krosoverių populiarumas
Didieji automobilių gamintojai Dakare siekia ne tik pergalių. Kitas ne mažiau svarbus tikslas – reklama. Ir „Peugeot“ čia, panašu, pasiekė viską, kas įmanoma.
Prasidėjus pasaulinei krosoverių madai, „Peugeot“ stengėsi neatsilikti. Nors gamintojas įšoko į jau įsibėgėjusį traukinį, gana greitai pasiekė priekinius jo vagonus su nauja ir unikalia taktika.
„Peugeot“ neslėpė, kad jų krosoveriai varomi tik dviem ratais. Priešingai – gamintojas tą visur pabrėždavo, sufleruodamas, jog tokių savybių visiškai pakanka kasdien naudojamam didesnio pravažumo automobiliui. Juolab kad „Peugeot“ krosoveriai gali pasigirti didele prošvaisa – o tai yra bene svarbiausias pravažumą nulemiantis dalykas.
2015-aisiais Dakaro ralyje debiutavo „Peugeot“ visureigiai, kurie buvo sukonstruoti kitaip nei iki tol lyderių vietas užėmę MINI bei „Toyota“. „Peugeot“ turėjo tik du 2WD transmisiją, tačiau dėl kelių išimčių Dakaro reglamente galėjo naudoti didesnio skersmens ratus, automatinę padangų slėgio kontrolę, didesnę amortizatorių eigą. Praėjo metai ir visas pasaulis pamatė, jog to pakanka pergalei Dakare.
„Peugeot“ toli gražu nebuvo pirmieji, sukūrę dviem ratais varomą bagį, tačiau pirmieji pastaruoju metu, taip rimtai pažiūrėję į šį procesą ir nusprendę eiti iki galo – pergalės.
Šiandien visi „Peugeot“ krosoveriai jau pasiekė pirkėjus. 2013-aisiais pasirodė 2008, 2016-aisiais – 3008, o 2017 m. – 5008. Visi turi dideles prošvaisas, du varančius ratus ir neįmantrias sukibimo kontrolės sistemas, pritaikytas skirtingoms kelio dangoms.
Daugiau krosoverių kurti „Peugeot“ neplanuoja, tad ir reklaminei kampanijai atėjo galas. O Dakaro lenktynininkų rinka bus papildyta bent trimis labai aukšto lygio sportininkais.