B.Vanagui tai jau ketvirtasis Dakaras, A.Juknevičiui – dešimtas. Šių lenktynių naujokas V.Žala į Pietų Ameriką su nedidele komanda, kurioje – patyrę Dakaro senbuviai Saulius Jurgelėnas ir Darius Biesevičius, išvyko pirmadienį.
Dakaro ralis Pietų Amerikoje prasidės sausio 2 dieną Argentinos sostinėje Buenos Airėse, o baigsis ten pat po dviejų savaičių, lenktynininkams įveikus apie 9000 kilometrų keliais ir bekelėmis.
Lenktynininkai nesiteikė spėlioti, kaip jiems seksis, tačiau labiausiai patyrę lenktynių dalyviai iš Lietuvos neslėpė – norėtų pagerinti pernai B.Vanago pasiektą rezultatą, 24-ą vietą, nors tarpusavyje varžytis neketina.
„Kai esi profesionalas, nepradedi lenktyniauti kažkokioje grupėje – tai būtų kvaila, ypač varžytis su tautiečiais. Mes turime būti kaip sportiniai arkliai, kurių akys yra uždengtos – turi žiūrėti ten, į priekį. Norisi vis kilti ir gerinti rezultatus, kitaip nėra prasmės ten važiuoti – už tuos pinigus būtų galima keliauti aplink pasaulį 10 metų. Būtų kvaila ten važiuoti tik dėl turizmo“, – kalbėjo A.Juknevičius.
Jis neprognozavo, kaip vyks lenktynės, tik prižadėjo, kad pats padarys viską, kad rezultatas būtų geras.
„Automobiliu mes pasitikime, tačiau pažadą turėtų duoti ir metalas – juk ir lėktuvai krenta, ir naujos mašinos genda“, – sakė lenktynininkas.
B.Vanagas prognozėmis taip pat neužsiėmė ir konkrečios vietos neįvardijo, tačiau jo tikslas – kaip ir A.Juknevičiaus.
„Kaip mums seksis, sužinosime sausio 16-ą dieną. Nevažiuojame ten tam, kad pasiektume finišą – važiuojame kautis. Bet kuriuo atveju, norėtųsi būti geresniems, negu buvome iki tol. Žinau, kad konkurencija didelė – prisijungė dar keli pasaulinio lygio lenktynininkai. Viliuosi, kad trejų metų patirtis, kurią turime, turėtų duoti rezultatus. Jeigu mes būsime išmintingi, manau, vieta turėtų būti geresnė negu prieš tai“, – sakė B.Vanagas.
Abu lenktynininkai neslėpė esą pasiruošę dviejų savaičių maratonui. A.Juknevičius čia startuos su nauju šturmanu, Mindaugu Slapšiu, kuris jau yra įveikęs Dakarą motociklu. Jis taip pat turės naują automobilį – „Toyota Hilux“.
Treniruočių trūkumą su automobiliu A.Juknevičius įvardijo kaip bene vienintelį dalyką, dėl kurio gali nerimauti – vis tik keli šimtai kilometrų Lietuvos karjeruose neatstoja tų sąlygų, su kuriomis teks susidurti Pietų Amerikoje.
„Laiko nepritrūko, esam pasiruošę kaip niekad. Universitete nesu tokio egzamino laikęs, kuriam būčiau taip pasiruošęs“, – juokavo dešimtą kartą Dakare startuosiantis lietuvis.
B.Vanagas 2016-ųjų Dakare startuos tuo pačiu automobiliu kaip ir 2015-ųjų sausį, tačiau su nauju šturmanu – lenku Sebastianu Rozwadowskiu. Jis sakė, kad treniruočių su šturmanu turėjo itin daug, dalyvavo ir keliose varžybose, o investicijos į serviso techniką taip pat turėtų palengvinti komandos gyvenimą. Nepamirštas ir automobilis, kuris atnaujintas nuo A iki Z – Dakare B.Vanagas startuos beveik nauju „Toyota Hilux“.
„Sprendimas pakeisti šturmaną yra nedidelis žingsnis atgal tam, kad galėtum dėti didelį žingsnį į priekį“, – filosofiškai apie išsiskyrimą su du Dakarus jį lydėjusiu baltarusiu Andrejumi Rudnickiu kalbėjo B.Vanagas.
Dakaro maratono trasa šiemet kirs tik dvi valstybes – Argentiną ir Boliviją. Trečioji, Peru, buvo pašalinta tik prieš kelis mėnesius. Dėl „El Ninjo“, kuris grasina sukelti daug katastrofų prie Ramiojo vandenyno esančiose valstybėse, Dakaro organizatoriai nusprendė atšaukti kelis greičio ruožus Peru. Kai kurie lenktynininkai liko nusivylę tokiu organizatorių sprendimu.
„Atvirai, mane labai nuliūdino tie pasikeitimai. Mane liūdina organizacija, kuri renginiu labai manipuliuoja finansiškai. Tai, kad buvo išimta Peru, privertė apie 30-40 ekipažų važiuoti kitur. Šiemet starte yra apie 120 automobilių, o užpernai buvo 160, pernai – apie 150. Mažėja dalyvių skaičius, nes komandos rodo nusivylimą. Lengva nebus. Kaip lenktynininkas, esu nusivylęs. Pasiruošimas vyko taip, kad bus Peru, smėlis, kopos keturias dienas, o dabar padarytas greitas žiedas, kur daug akmenų, viskas daužysis ir bus brangu“, – pasakojo A.Juknevičius.