Šiemet prancūzų komanda paliko varžybas, tad galbūt sėkmingai dėliojantis kortoms, lietuviams pavyks pasiekti išsvajotą dešimtuką? O galbūt pokyčiai tik kosmetiniai?
Nepaisant prancūzų koncerno pasitraukimo bei tikrai netobulo jų atletų finišo, 2019-ųjų starto rikiuotėje didelių pokyčių nėra.
Pozicija | 2018 startas | 2018 finišas | 2019 startas |
1 | S.Peterhansel | Carlos Sainz | C.Sainz |
2 | N. Al-Attiyah | N.Al-Attiyah | N.Al-Attiyah |
3 | Nani Roma | G.de Villiers | G. de Villiers |
4 | Carlos Sainz | S.Peterhansel | J.Przygonski |
5 | G. de Villiers | J.Przygonski | S.Peterhansel |
6 | Miko Hirvonen | H. al Qassimi | Martin Prokop |
7 | S.Loeb | Martin Prokop | S.Loeb |
8 | Orlando Terranova | P. van Merksteijn | Nani Roma |
9 | Cyril Despres | S.Halpern | Cyril Despres |
10 | B. ten Brinke | Lucio Alvarez | B. ten Brinke |
Galingasis ketvertas išliko besiremdami sena lietuviška patarle – „Sena panelė, nauja suknelė“. Dar nestartavus paskutiniam maratonui daugeliui jau buvo aišku, jog Peterhansel, Sainz ir Despres tikrai neliks be darbo: per paskutinius trejus metus parodytas tempas iš esmės tapo revoliucija ralio reido varžybose, tad paleisti vaikščiojantį šansą džiaugiantis pergale būtų kvaila.
Natūralu, jog čia žingsnį žengė vienas iš dviejų didžiųjų žaidėjų – tas, kuris sėkmingai dominavo iki „Peugeot“ eros. Minėtas trejetas šiemet startuos „Mini“ koncerno automobiliais. Ir jau čia prasideda įdomybės.
Sekdama prancūzų pėdomis, „Mini“ valdoma „X-Raid“ komanda sukūrė bagį: viena ašimi varomą bolidą, kuris turėjo stoti į kovą su dominuojančia konkurencija, tačiau abejomis ašimis varomo automobilio programa taip pat niekur nedingo, tad artėjančiame maratone išvysime abu modelius.
Laimingasis trejetas, panašu, startuos jiems jau įprastais bagiais, o tačiau kiti komandos sportininkai, tarp kurių paminėtinas lenkas Jakub Przygonski, sės už klasikinio keturiais ratais varomo bolido vairo.
Paprašytas pakomentuoti tokį sprendimą, „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas buvo atviras: „Panašu, jog „X-raid“ dar patys nėra apsisprendę kuri iš dviejų kompozicijų iš tiesų yra pranašesnė, tad tęsia ir tobulina abi programas.“
Itin įspūdinga pilotų rikiuotė sujungta su net dviem tikrai pajėgiais bolidais reiškia viena – „Mini“ ateina susigrąžinti savo karūnos ir šiuo atveju tam skiriami visi pasaulyje egzistuojantys resursai.
Na, visi išskyrus vieną – žmogų vardu Sebastienas. „Peugeot“ traukiantis iš Dakaro, daugelis fanų iš tiesų liūdėjo dėl Loebo dingimo iš rikiuotės. Žvelgiant į šio piloto istoriją, ji siejasi tik su Prancūzijos gamintojais. Jie jį užaugino nuo faktiškai pirmų rimtų startų ir niekam nėra paslaptis, kad Sebastienas tai labai vertina ir niekur migruoti neketina.
Iš ne itin turtingos šeimos kilęs devynis kartus pasaulio ralio čempionas yra ir buvo ištikimas, tad „Peugeot“ dingimas reiškė jo pasitraukimą iš sferos, kurioje jam pradėjo sektis. Kad ir kaip bebūtų keista, prancūzo problema gana keista: nebėra kur reikštis. Devynis kartus laimėtas pasaulio ralio čempiono titulas yra rekordinis pasiekimas, o paskutinis startas šiose varžybose vėl baigėsi pergale, tad bent jau kol kas šiose varžybose Sebastienui vis dar nėra ką veikti.
Startai pasaulio ralio kroso čempionate taip pat sekasi neblogai, kaip ir visos kitos lenktynės, į kurias jis siunčiamas. Bet su Dakaru yra kitaip – iššūkio ir konkurencijos čia netrūksta. Nepaisant paskutinės nesėkmės, prancūzas jau mėgavosi podiumo džiaugsmu ir būtent tokio tipo lenktynės panašu kad yra pakankamas iššūkis šiai gyvai sporto legendai, tad nepaisant jo komandos pasitraukimo, sausį jis stos prie starto linijos, kaip privatus pilotas.
„Easy Rally“ komandai įsigijus visus pernai pagamintus „Peugeot“ bagius bei nusisamdžius kelis gamyklinės komandos inžinierius, Loebas taps jų klientu. Daugelis Dakaro ekspertų, tame tarpe savo nuomonę išreiškęs ir Antanas Juknevičius, tiki, jog dingus galingam komandos aptarnavimui, Loebas nebebus toks greitas ir stiprus, tačiau Benediktas Vanagas mano kitaip.
„Žvelgiant į situaciją paprastai, Loebas toliau važiuoja su „Peugeot“. Nepaisant koncerno pasitraukimo iš lenktynių, aš nuoširdžiai netikiu, kad tokio lygio pilotas bus paleistas be priežiūros. Galbūt oficialiai jis ir startuoja kaip privatus sportininkas, tačiau būtų labai neapdairu tokį Prancūzijos automobilių sporto simbolį paleisti be tinkamos pagalbos, tad mano nuomone, galbūt oficialiai gamintojas ir pasitraukė, tačiau vieno Sebastieno jie tikrai nepaliks ir tai tiesiog tyliai tęsiamas projektas“, – nuomone dalinosi „General Financing team Pitlane“ pilotas. Jeigu keletą metų sekęs prancūzų dominavimas ir galėjo būti pateisinamas milžiniškų lėšų portfeliu, tai sėkmingas dabartinis Loebo startas tikrai užtildytų kritikus.
Toliau žvelgiant į dešimtuko nuotaikas, būtina grįžti prie jau minėto lenko vardu Jakub. Kuba – taip kaimyninėje šalyje geriau žinomas sportininkas yra tikras devynių amatų meistras. Į ketvirtą dešimtį įkopęs pilotas seka sėkmingomis Dakaro legendų pėdomis: pradėjęs nuo motociklo ir ten pasiekęs gana įspūdingų rezultatų, 2016-aisiais Jakub sėdo prie vieno iš „X-Raid“ bolidų vairo. Debiutas penkioliktoje vietoje buvo pratęstas kitąmet pakylant į septintąją, 2018-aisiais – penktąją.
Nepaisant fakto, kad maratonų standartais lenkas yra labai jaunas, tačiau startas sausį jam bus dešimtasis, vos vieną kartą nepasiekiant finišo, tad patirties bagažo tikrai yra. Laiką tarp maratonų Kuba leidžia nenuobodžiaudamas – yra vienas iš stipriausių šalies šonaslydžio pilotų, tad laiko sportinėje sėdynėje praleidžia iš ties daug. Sėkmingus startus sujungus su vietinės „Orlen“ kompanijos parama, „Red bull“ atleto statusu bei kryptinga piloto istorija, šis lenkas neabejotinai bandys sekti kolegų pėdomis ir kausis dėl vietos ant podiumo.
Bendrai apžvelgiant automobilių kategorijos dalyvių sąrašą, galima spėti, jog organizatoriai rimtais pretendentais kovai laiko apie keturias dešimtis dalyvių – 340 startinis numeris paskirtas Reinaldo Varela, kuris per starto podiumą riedės „Side by Side“(SxS) tipo bagiu.
Nepaisant fakto, jog už Reinaldo stovės ne vienas galingu visureigiu ginkluotas sportininkas, „SxS“ tipo technika tikrai nusileidžia savo pajėgumu, tad jeigu šis brazilas kvalifikuojamas kaip greičiausias iš mažųjų bagių, didelių staigmenų iš rikiuotės galo tikėtis neverta. Juntamai starto tvarka nepasikeitė, keleto praeitų metų lyderiai niekur nedingo, tad konkurencijos mažėjimo įžvelgti tikrai nepavyks, tačiau galbūt tai nėra esminis sausio starto epizodas.
Kasmet auganti Lietuvos pilotų patirtis tikrai prisideda prie sėkmės formulės. Gana apmaudžių klaidų pernai tikrai netrūko ir neabejotina, jog valandas kainavę nesėkmingi sprendimai giliai įsirėžė į pilotų atmintį bei nebus kartojami, o tai jau automatiškai ves prie didesnių šansų sulaukti dar geresnių finišų.