Visos naujienos apie Dakaro ralį (spauskite čia)
Rožiniai akiniai
2013 metų Dakaro ralio trasos ilgis – 8574 kilometrai
Greičio ruožų ilgis – 4155 kilometrai
Maršrutas – Peru–Argentina–Čilė
Startavo 153 automobiliai, 183 motociklai, 38 keturračiai, 75 sunkvežimiai
Karteniškis Gintautas Igaris nutarė, kad vieno medalio jam negana ir jis gali finišuoti aukštesnėje pozicijoje. Taigi susiruošė į 2013 metų Dakaro ralio maratoną Pietų Amerikoje.
Sykiu į startą pirmąsyk stojo Benediktas Vanagas su Sauliumi Jurgelėnu. Antraisiais metais Gintas labiau pasitikėjo savo jėgomis, dėl to važiavo greičiau. Deja, patirta avarija jam sutrukdė pasiekti finišą, nes lenktynininkui lūžo ranka.
B.Vanagas norėjo parodyti Dakaro lyderiams, kaip reikia važiuoti
B.Vanagas, prisimindamas savo pirmąjį startą 2013 metų Dakaro lenktynėse sakė, kad tuomet jie į startą važiavo pernelyg optimistiškai nusiteikę. Prieš tai sėkmingai finišavę ralio reiduose „Šilko kelias“, pasivaržę su geriausiais pirmojo dešimtuko ekipažais, jie nutarė, kad atėjo laikas parodyti Dakaro lyderiams, kaip reikia važiuoti...
„Tada mes atvykome su rožiniais akiniais“, – dabar prisimena Benediktas. Pradžioje spustelėjęs, jis finišavo 17 vietoje tarp visų Dakaro liūtų. Tada ir prasidėjo. Benediktas bandė skristi kaip ralio greičio ruože, tačiau neįvertino, kad už posūkio, už kopos viršūnės, už kiekvienos nematomos vietos gali laukti klastingas griovys, skardis, akmuo, kuris išmuš ratą, sulaužys pakabą, apvers automobilį.
Taip ir vyko. Beveik kasdien Benediktas grįždavo į stovyklą vėlai, sulaužytu, sudaužytu automobiliu. Dėl daugybės avarijų ir remonto trasoje, važiavimo naktimis ekipažą kankino baisus nuovargis, kartais pilotas pats nesuprasdavo, ką ir kodėl padarė.
Turbūt visi lietuviai, stebėję 2013 metų Dakaro maratoną per televiziją, niekada neužmirš vaizdo, kai Benedikto pilotuojamas „Oscar“ automobilis pakibo ant bedugnės krašto. Ši vaizdo medžiaga verta geriausių kaskadininkų epizodų. Tai buvo vienas tų atvejų, kai lenktynininkas „prisidirbo“ būdamas pernelyg pavargęs ir iki šiol negali suprasti, kaip tai nutiko. Žinoma, jis dėkingas likimui, kad tada automobilis pakibo, o ne nukrito nuo skardžio į žemai apačioje tekančią upę... Vis tik visai komandai labai stengiantis finišą pavyko pasiekti. Ekipažas gavo medalius ir iškovojo 65 vietą.
Po šio finišo ekipažas išsiskyrė. Saulius norėjo, kad pilotas labiau klausytų šturmano komandų, mažiau rizikuotų be reikalo, o Benediktas nenorėjo jam paklusti. Ir, ko gero, niekam nepaklūsta iki šiol.