Visos naujienos apie Dakaro lietuvius – specialioje rubrikoje.
Kuri gamyklinė komanda turi daugiausiai šansų laimėti? O kuris lietuvis Dakare gali būti greičiausias?
Mindaugo teigimu, keturios didžiosios komandos, kurios varžysis dėl absoliučios pergalės – tai „Toyota“, „Dacia“, „Ford“ ir Mini (X-raid), taip pat „Overdrive“ (tos pačios „Toyotos“). Kuri turi daugiausiai šansų?
„Šiemet Dakaras bus labai sunkus ir galimai primins 2019 m. ralį, kai beveik pusė dalyvių nefinišavo. Arba, jei ir finišavo, tai buvo neįveikę bent vieno greičio ruožo“, – Mindaugas prognozuoja didelę intrigą.
Taip pat tai gali būti ir šturmanų Dakaras, nes mažiausiai dviejuose greičio ruožuose skirsis motociklų ir automobilių trasos. Taigi trajektorijos kažkur kirsis, o tai sukels papildomų iššūkių. Nes iki šiol pasisekdavo ir tiems šturmanams, kurie iš paskos mėgdavo sekti vėžėmis ir laukti greitesnių ekipažų klaidų. Dabar patiems reikės labiau pasukti galvą.
Gamyklinių komandų kova
„Dakaras bus labai įdomus ir kova bus labai įtempta. Viskas priklausys nuo vairuotojų lygio, o konkurencija tarp jų – neregėta. Gamyklinėse komandose – daugybė aukščiausio lygio pilotų“, – sako ekspertas.
Ar „Dacia“ sulaužys taisyklę, kad naujai atėjusi komanda niekad nelaimi iš pirmo karto? Mindaugas Plukys, kuris darbuojasi ir „Renault Group“, sako, kad „Dacia“ laikyti naujoku nebūtų teisinga. Nes naujaisis „Dacia Sandrider“ yra pagamintas ant „Prodrive“ (prieš tai sukūrusio BRX „Hunter“) platformos, tik patobulintas kartu su „Renault Sport“.
„Inžinieriai gerokai patobulino „medžiotojo“ važiuoklę, pagerino apžvalgos galimybes, įdėjo patikimą Nissan V6 Twin Turbo variklį. Maroko ralis, kuriame „Dacia“ laimėjo pirmąsias dvi vietas (Nasseras Al Attiyah ir Sebastienas Loebas), parodė, kad šis gamintojas Dakarui paruošė tikrai gerą automobilį. Jie sugebėjo aplenkti „Ford“ lenktynininkus, kurie važiavo ne įskaitoje (testavosi).
„Toyota“ patikimumas abejonių nekelia, automobilis praplatėjo, taigi bus dar stabilesnis. Tačiau skiriasi pilotų amžius ir patirtis. „Dacia“ ir „Ford“ turi jau šilto ir šalto mačiusius (Carlosas Sainzas, Nani Roma), o „Toyota“ vairuotojai – labai greiti, bet jaunesni (Sethas Quintero, Henkas Lateganas). Neaišku, kiek ilgai jie palaikys stabilų tempą.
O su „Dacia“ tarsi viskas aišku. Pagrindiniai vairuotojai bus Nasseras ir Sebastienas, o Cristina Gutierrez galimai jiems paskolins detalių, jeigu prireiks“, – argumentuoja savo optimizmą Mindaugas Plukys.
Pasak eksperto, kalbant apie lietuvius, bus labai įdomu stebėti kovą tarp Roko Baciuškos ir Benedikto Vanago. Nes jie lenktyniauja iš esmės analogiškais automobiliais (Benedikto pagamintas 2023 m., o Roko 2024 m.). Bus labai įdomu, kiek Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu progresavo per pastaruosius keletą metų. Kiek jie susigyveno su kopomis ir gali jas įveikti.
Daugiausiai dakarinės patirties turi Benediktas Vanagas, nes jis su tuo pačiu gamintoju važiuoja jau daugiausiai metų. Vienintelis dalykas, kuris kiša koją – tai besikeičiantys šturmanai (dėl traumų ar nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių). Bet Szymonas Gospodarczykas yra patyręs vyrukas, važiavęs su „Taurus“ – su garsiąja lenkų Goczalų šeima. Kaip ir Roko šturmanas Oriolis Mena, atėjęs iš motobagių. Dakaro startas parodys, kaip šie duetai susikalbės tarpusavyje.Taip pat klausimas, kaip pačiam Rokui pavyks persiorientuoti nuo motobagio prie visureigio.
Svarbu ir tai, kad organizatoriai jau pačioje Dakaro pradžioje surengė dalyviams labai sunkų išbandymą – dviejų dienų maratoną. Taip iš karto atsijos pelus nuo grūdų – profesionaliausius nuo tų, kuriems svarbu tiesiog pravažiuoti Dakarą.
„Gamyklinės komandos tikrai atsilaikys. Tačiau rikiuotės vidurys ir ypač „galiorka“ – va jiems bus sunku. Tarkime, Gintui Petrui, kurio šturmanas taip pat naujas – Darius Leskauskas“, – sako Mindaugas.
Lietuviams bus sunku patekti į TOP10?
Apibendrindamas Mindaugas Plukys sako, kad lietuviai šiais metais galėtų pretenduoti į dvidešimtuką – Benediktas, Rokas ir galbūt Vladas, jei susitvarkys su kopomis. Jei strigs, praras daug laiko. Galvoti apie dešimtuką, Mindaugo nuomone, būtų sunku. Norint finišuoti tarp 10-ties greičiausių, reikia ir palankių aplinkybių. Benediktas jų laukė dagiau nei 10 metų...
O kaip Mindaugas vertina penkių Lietuvos motociklininkų galimybes? Kuris iš jų demonstruos didžiausią spartą? Ar Arūnas Gelažninkas sieks sportinio rezultato, ar testuos kinišką motociklą, ar tuo pat metu padės dviems savo auklėtiniams? Plačiau žiūrėkite laidoje „Saudo Arabijos dienoraštis“.