Prienuose sukonstruotas bolidas naudos „Egzotikos“ importuojamas amerikiečių gamintojo „Cooper Tires“ padangas „Discoverer STT PRO“.
Prakirtus ratą beveik visuomet sugaištama kur kas daugiau laiko, negu įmanoma laimėti greičio ruože lekiant rizikingiausiu įmanomu režimu.
„Žinoma, reikia ir gebėjimo „dirbti“ purve, ir sukibimo važiuojant sąlyginai tvirta danga, tačiau svarbiausias „Dakare“ padangoms keliamas reikalavimas – atsparumas itin agresyvios aplinkos poveikiui. Jos turi atlaikyti smūgius į akmenis, dideles apkrovas ir sugebėti susidoroti su skirtingomis bekelės sąlygomis važiuojant dideliu greičiu ilgus atstumus – nuo uolėtų kalnų iki dykumų smėlio. Prakirtus ratą beveik visuomet sugaištama kur kas daugiau laiko, negu įmanoma laimėti greičio ruože lekiant rizikingiausiu įmanomu režimu. Kitaip tariant, jei ratų nereikia keisti už bivako ribų, galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų. Dar nežinodami su kokiomis padangomis važiuosime būsimame „Dakare“, bendravome su vienu šio maratono senbuvių, ispanu Xavier Foj (2016-ųjų sausį jis dalyvavo jau 26 „Dakare“). „Cooper Tire Europe 4x4“ ambasadoriumi Senajame žemyne tituluojamas sportininkas patikino, kad per 8 pastaruosius metus trasoje nė karto neturėjo problemų dėl pradurtos padangos. Tai tikrai iškalbingas faktas“, – pasakojo „Agrorodeo“ ekipažo šturmanas S.Jurgelėnas.
Mūsiškio ekipažo mechanikų komandos vadovas Darius Biesevičius savo ruožtu teigė, kad panagrinėjęs „Discoverer STT PRO“ technines charakteristikas ir kitų komandų (šias padangas naudoja „Toyota Overdrive“), naudojusių amerikietiškas padangas, atsiliepimus, gavo daug optimistiškai nuteikusios informacijos.
„Padangų specialistai tikina, kad „Cooper“ produktai palyginamuosiuose bandymuose demonstruoja identiškas savybes, kaip ir bekelės lenktynėse itin gerai vertinamos „Michelin Latitude C“. Tam tikromis aplinkybėmis, kurias sportininkai paprastai vertina kaip „sudėtingas“, jos netgi turi pranašumą. Tarkim kai startuoti reikia lietaus permerktoje trasoje „Discoverer STT PRO“ protektorius labai gerai valosi ir užtikrina geresnį sukibimą. Galbūt jos šiek tiek nusileidžia greituose, klasikinį ralį primenančiuose etapuose, tačiau mūsų visureigis neturi tokio galingo variklio, kad galėtų varžytis su „Peugeot“ ar „Mini“, todėl ši problema natūraliai nėra svarbi. Mūsų greičiui to visiškai pakanka“, – vertino D.Biesevičius.
Su V.Žalos ir S.Jurgelėno komandos techninės pagalbos sunkvežimiu į Pietų Ameriką išplaukė 20 atsarginių „Discoverer STT PRO“ padangų.
Komandos palydėtuvėse dalyvavęs „Egzotikos“ didmeninės prekybos vadovas Žilvinas Žeromskas patikino, kad prieš „Dakaro egzaminą“ jaučiasi visiškai ramus.
„Prieš nuspręsdami siūlyti savo pagalbą Vaidui ir Sauliui, mes patys atidžiai pastudijavome „Discoverer STT PRO“ eksploatavimo patirtį ir šios padangos savybes. Kalbos apie jų „nemirtingumą“ nėra laužtos iš piršto – viskas nesunkiai paaiškinama konstrukciniais ypatumais. Jų kordai yra perpinti įstrižai, todėl suformuojamas itin tankus tinkliukas, kurį pradurti gerokai sunkiau. „Cooper“ inžinierių patentuotas triukas, su trijų sluoksnių karkaso konstrukcija vadinasi „3-Ply Armor-Tek3“ suteikia iki 50 proc. geresnę apsaugą nuo padangos pažeidimų nei standartinės 2 sluoksnių padangos“, – teigė Ž.Žeromskas.
Kokie dažniausi padangų pažeidimai stabdo sportininkų „Dakare“? Pasak lietuviškų komandų mechanikų, pati pavojingiausias situacija – ant smulkiais sluoksniais suskeldėjusios uolienos šonu slystantis automobilis. „Priešnuodžių“ tokiems dalykams tiesiog nėra, todėl viskas priklauso nuo piloto, sugebančio arba nesugebančio greitai identifikuoti pavojingas kelio atkarpas ir atitinkamai koreguojančio vairavimo stilių.
„Šitas ekipažas matęs daug šilto ir šalto, todėl tikimės, kad galėsime sveikinti Vaidą su Saulium sėkmingai finišavus“, – sakė „Egzotikos“ didmeninės prekybos vadovas.