Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaro maratono pėdsakais Pietų Amerikoje ketina sekti ir Argentinos lietuviai

Dakaro maratonas po dešimtmetį trukusios odisėjos Pietų Amerikoje persikėlė į Saudo Arabiją, tačiau liaudies išmintis byloja, kad gera vieta ilgai laisva nebūna. Dakaras išvažiavo, tačiau maršrutai liko ir vietiniai bekelės maratonų varžybų organizatoriai šią dovaną greitai priglaudė. Argentinos lietuviai Marcelo Rolando ir Jūratė Rolando, prieš keletą metų pasinėrę į bekelės maratono sportą, ketina startuoti šiose varžybose ir sekti Dakaro pėdsakais.
„Delta Racing Team“
„Delta Racing Team“ / Komandos nuotr.

Argentinietis, lietuviško kraujo turintis Marcelo Rolando Katinas mūsų tautiečiams geriau žinomas tapo tuomet, kai Dakare ėmė talkinti Vaidoto Žalos bei Benedikto Vanago komandoms. Laikui bėgant Marcelo taip susižavėjo bekelės maratonais, kad su žmona Jūrate nusprendė startuoti Argentinoje vykstančiose bekelės varžybose.

Iš pradžių šiam reikalui šeima įsigijo standartinį „Toyota Hilux“ ir jį tobulino, tačiau dabar jų komandos „Delta Racing Team“ garaže jau stovi naujas žaisliukas – profesionaliai šiam sportu paruoštas ir Dakaro lenktynėse dalyvavęs „Chevrolet“.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

„Dabar pratinamės prie naujo automobilio, kuris tikrai yra kitoks. Man vos ne iš naujo reikėjo mokytis vairuoti, Jūratei – greičiau naviguoti. Gaila, kad pirmose varžybose šiuo automobiliu mūsų mechanikai ignoravo mano prašymą pakeisti starterį. Iš pradžių viskas klojosi gerai, kol įstrigome feš-feše ir užgesome. Užvesti variklio nebepavyko. Sėdėjome kaip pabučiuoti dvi valandas, kol vieni iš dalyvių mus užkūrė laidais. Tai yra patirtis, o mums praktikos labai reikia. Tačiau šiaip bolidas tikrai neblogas.

Jis buvo pagamintas 2013-ųjų metų Dakarui, o pirmą kartą debiutavo su „Renault“ komanda, kuriai vadovavo argentinietis Emiliano Spataro. Po metų ši komanda finišavo 14-oje vietoje. Automobilio kėbulas tada buvo „Renault Dacia Duster“, o paskui virto „Chevrolet“, nes pasikeitė pagrindinis rėmėjas. Gamykloje inžinierių sukurtame mūsų visureigyje sumontuotas V6 „Jaguar“ variklis, „Sadev“ šešių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė, pakaboje prie kiekvieno rato veikia po du „Reiger“ amortizatorius. Turime aptarnavimo komandą iš San Rafael Mendoza, kuri rūpinasi mašina per lenktynes. Yra ir techninės pagalbos sunkvežimis, kuriame yra visa įranga, dirba du mechanikai ir komandos vadovas“, – papasakojo iš mėgėjiško į profesionalų sportą pasinėręs Marcelo Rolando Katinas.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

Ankstesniais metais Argentinos lietuviai varžėsi CA NAV „Rally Raid“ varžybų serijoje ir lenktyniavo navigacijos kategorijoje. Įgavę bazines žinias ir iš arčiau susipažinę su šio sporto specifika, Marcelo ir Jūratė Rolando žengė į sportinę klasę ir jau startuos T1 kategorijoje. Įsigijus naują ralio visureigį niekur nedingo ir senas, geras „Toyota Hilux“. Jis naudojamas kaip pagalbinis automobilis varžybų metu.

„Jūratei kaip ir man dabar daug pasikeitimų. Greitesnis navigacijos ritmas ir tiksintis chronometras. Jei navigacijos kategorijoje būdavo svarbiau sužymėti visus kelio taškus ir tik 80 procentų etapo buvo greituminės rungtys, tai dabar viskas yra skirta greičiui. Man pačiam reikia greičiau sureaguoti klausantis Jūratės komandų. Tačiau net ir padidėjus greičiams šiame bolide jaučiamės saugiau, nes jis pagamintas pagal visus saugumo reikalavimus ir atitinka FIA standartus.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

Pirmą kartą šią mašiną išbandėme gegužės 3-5 dienomis antrose CA NAV čempionato lenktynėse, kurios vyko San Juan provincijoje. Pirmą dieną buvo 15 km prologas, paskui – dar du etapai. Šeštadienį turėjome šiek tiek reikalų. Esant mažiems sūkiams mašina sustodavo, ir neužsivesdavo. Kadangi antrą greičio ruožą baigėme jau pradėjus temti, mūsų dėl saugumo priežasčių nebeišleido į trečią greičio ruožą ir nubaudė aštuoniomis valandomis baudos.

Grįžome į bivaką jau sutemus. Mechanikai pakeitė starterį ir sekmadienį važiavome puikiai. Finišavome šeštoje mūsų kategorijos vietoje tarp buvusių garsių Dakaro lenktynininkų ir pirmo ryškumo bolidų, tokių kaip „Toyota Overdrive“ ar „Nissan Navara“, – kalbėjo Marcelo Rolando Katinas.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

Ekipažas jau planuoja startuoti ir dar vieneriose šios serijos lenktynėse. Be to, komanda viliasi jog pakaks biudžeto lenktyniauti ir Dakaro maršrutais rengiamose lenktynėse, kurias, iš Pietų Amerikos pasitraukus tikriesiems Dakaro organizatoriams, ėmėsi organizuoti vietiniai.

„Mūsų kitos varžybos birželio 21-23 dienomis vyks Santiago Del Estero provincijoje. Kol kas į varžybas važiuojame kaip į aukšto lygio treniruotes, nes vis dar pratinamės prie bolido. Dar reikia iki galo gerai susipažinti su nauju žaislu ir daug ko išmokti. Tikėkimės, kad biudžetas ir šeimos reikalai leis mums sudalyvauti visose likusiose šių metų varžybose, o taip pat ateityje startuoti ir senuoju Dakaro maršrutu. Sunku suderinti darbus, vaikų užsiėmimus ir kitus buitinius reikalus su varžybų ir treniruočių grafiku. Visos lenktynės vyksta vidutiniškai apie 1000 km nuo Buenos Airių.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

Bet į kiekvienas varžybas vykstame kaip į savotišką šeimos avantiūrą. Tai tarsi mūsų su Jūrate kaip poros išbandymas, nes lenktynių metu svarbu išlaikyti harmoniją, kritiką bei pyktį numetant į šalį. O situacijų per jau buvusias varžybas yra pasitaikę įvairiausių, kokių tik anekdotų nebuvę. Bet tai ir yra svarbiausia, kad mes gerai leidžiame laiką su šeima. Jei yra galimybė, visada stengiamės vežtis vaikus. Tai mūsų pirmieji ir ištikimiausi gerbėjai.

Jei kažkas norite prisijungti prie mūsų avantiūros, galite mus sekti „Facebook“ ir „Instagram“ paskyroje „Delta Racing Team“. Ten dalijamės visais savo varžybų ir užkulisių momentais ir labai laukiame palaikymo iš Lietuvos.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

CA NAV organizuojamas čempionatas pastaruoju metu sparčiai auga. Paskutinėse varžybose buvo 165 dalyviai su motociklais, automobiliais, motobagiais ir keturračiais. Tai tikrai aukšto lygio ir profesionaliai organizuojamas renginys, apie kurį „Fox“ bei „TYC Sports“ televizijos ruošia reportažus. Tai tos pačios televizijos, kuriuos transliuodavo Dakarą.

Paskutinių varžybų dalyvių susirinkimo metu buvome maloniai nustebinti, kai buvo paskelbta, kad kitų metų vasario 1-8 dienomis įvyks savotiškas mini Dakaras, pavadinimu „South American Rally Race“. Visi esame be galo laimingi, nes dauguma argentiniečių lenktynininkų liko kažkiek nusiminę po Dakaro išsikraustymo į Saudo Arabiją“, – sakė Marcelo Rolando Katinas.

Komandos nuotr./„Delta Racing Team“
Komandos nuotr./„Delta Racing Team“

Marcelo Rolando Katinas pasakoja, kad nors trasose tenka lenktyniauti su tokiais Dakaro lenktynininkais kaip Halpern, Yacopini ar Blangino, save lyginti su profesionalais yra sunku. Tačiau Marcelo ir Jūratės ekipažas siekia tobulėti ir kartais kreipiasi patarimų į Dakaro ekipažus iš Lietuvos.

„Esu dėkingas, kad galėjau tapti Vaidoto Žalos ir Benedikto Vanago komandų dalimi. Būdamas su jais įgijau neįkainojamos patirties. Jūratė dar ir dabar, kai reikia kažkokio patarimo, kreipiasi į „Agrorodeo“ komandos šturmaną Saulių Jurgelėną. Ačiū jiems labai“, – kalbėjo Lietuvos vėliavą ant krūtinės ir savo bolido vežantis argentinietis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai