Dakaro mechanikai davė netikėtą patarimą vieninteliam motociklininkui iš Lietuvos

Dakaro ralyje mechanikai inžinieriai paprastai lieka antrame plane, bet jų įdėtas darbas faktiškai lemia ir sportininkų sėkmę. Artėjančiame Dakaro ralyje pilotui Benediktui Vanagui talkinsiantis Darius Biesevičius, projektavęs ir konstravęs „Bitutę“ – automobilį, su kuriuo ralyje startavo Vaidotas Žalos ir Sauliaus Jurgelėno duetas – negaili patarimų vieninteliam Lietuvos motociklininkui Baliui Bardauskui.
Išlydėtuvių akimirka
Išlydėtuvių akimirka / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Svarbu, kad nelenktyniautų

„Sportininkas pajaučia, kad yra geros formos, greitai važiuoja ir štai jam užsinori važiuoti dar greičiau, aplenkti dar daugiau varžovų. Būtent tai ir būtų didžiausia klaida, jei Balys nori pasiekti finišą“, – sako D.Biesevičius.

Jo teigimu, Dakaro ralyje mechanizmams tenka pačios didžiausios įmanomos apkrovos. „Tai ne tik karštis, šaltis, dulkės. Tai ir aukštikalnės, kuriose ir varikliai dirba visiškai kitaip. Ten jie tiesiog netraukia dėl išretėjusio oro“, – kalbėjo mechanikas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vienintelis Dakaro lietuvis ant motociklo: apie gaisrus, abi lūžusias rankas ir ryžtą eiti iki finišo

Į 2017 m. ralį D.Biesevičius nusigabeno motorolerį. Su juo mechanikams patogiau susisiekti lenktynininkų stovyklose. Darius prisiminė, kad Bolivijos aukštikalnėse motorolerio variklis apskritai netraukė.

„Motorolerį mes tiesiog užstūmėme į kalną. Aukštikalnėse Baliui bus išties daug išbandymų“, – nė kiek neabejoja D.Biesevičius, kuris kartu su B.Bardausku dalyvavo liūdnai lietuviui motociklininkui pasibaigusiame ralyje 2009 metais.

Tuomet B.Bardauskas trečiojo etapo metu susilaužė abi rankas. Po skausmą malšinančių injekcijų ir neįtikėtinos valios pastangų, B.Bardauskui pavyko nuvažiuoti dar tris etapus, bet septintame jis buvo priverstas pasitraukti.

„Svarbu, kad Balys nepadarytų tos pačios klaidos ir nelenktyniautų. Vienodas tempas atskiruose etapuose yra svarbiausia, kad technika ir sportininkas atlaikytų“, – rekomenduoja D.Biesevičius, prisimindamas, jog prieš kiek mažiau nei dešimtmetį būtent noras „paspausti“ lėmė motociklininko virtimą nuo transporto priemonės ir abiejų rankų lūžius.

Atlaikytų ir standartinis

Tausoti motociklą „KTM 450 Rally Replica“ B.Bardauskui pataria ir Juozas Čibaras, puikiai pažįstantis lietuvį. Juozui tai bus jau septintasis Dakaras. Visus tuos kartus bent vienas iš J.Čibaro prižiūrėtų automobilių yra pasiekęs Dakaro ralio finišą. Šiemet Juozas dar kartą talkins pilotui Antanui Juknevičiui, su kuriuo pernai užėmė 21 vietą. Tai istoriškai geriausias ne tik lietuvių, bet ir Baltijos šalių lenktynininkų pasirodymas Dakare.

„Bet kuri technika turi savo galimybių ribas, todėl jos nereikėtų laužyti. Jei su protu naudoji techniką, Dakarą atlaikys ir standartinės komplektacijos mašina“, – sako J.Čibaras.

​​​​​​​

Paklaustas, kas lenktynėse sukelia didžiausią stresą, J. Čibaras nė kiek nedvejojęs atsakė: „Kai suskamba palydovinio ryšio telefonas“.

„Tada jau žinai, kad kažkas nutiko. Kartais pakanka tik pakonsultuoti telefonu, o kartais tenka leistis ir gelbėti pilotą, – pasakojo J.Čibaras. – Nors pagal taisykles mechanikams negalima padėti lenktynininkams, niekas į tokią pagalbą nekreipia dėmesio, jei sportininkas velkasi uodegoje“.

40-asis Dakaro ralis vyks 2018 metų sausio 6-20 dienomis Peru, Bolivijoje ir Argentinoje. Iš viso numatyta trylika etapų. Pirmąjį etapą sportininkai pradės iš Limos. Motociklininkų lenktynėse užsiregistravo 167 sportininkai.

​​​​​​​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis