Sausio 7 dieną lenktynininkų laukia 246 kilometrų kelionė Pietų Amerikos automagistrale ir 84 kilometrus besitęsiantis greičio ruožas. Didžiąją dalį greičio ruožo sudarys smėlis ir kopos, tačiau bent 15 km sportininkai turės įveikti ir akmenuota išdžiuvusia upės vaga.
Pirmieji 9:30 val. vietos laiku (16:30 val. Lietuvos laiku) startuos motociklininkai ir keturračiai. 11:54 val. (18:54 val. Lietuvos laiku) starto liniją kirs automobiliai ir motobagiai, o 13:35 val. (20:35 val. Lietuvos laiku) į pirmąjį greičio ruožą leisis sunkvežimiai.
Paskutiniai iš lietuvių ant podiumo lipo Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis. Dešimtą kartą Dakare startuojantis A.Juknevičius pasakojo, kad tokie renginio vėlavimai, mat ceremonija vėlavo maždaug valandą, Dakare yra įprasti. Anot lenktynininko, prieš tai buvusiais metais vėlavimai būdavo net iki dviejų valandų.
Sportininkai neslėpė – visos mintys tik apie rytojų. Visgi savo rytojaus plano, juokaudami, kad yra Dakaro pankai, lenktynininkai neatskleidė. Tik patvirtino, jog link pirmojo greičio ruožo iš Limos išvažiuos apie 8:15 val. vietos laiko, o pirmajame greičio ruože startuos 12:15 val.
Prieš važiuodami ant podiumo Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas juokavo, kad tai dar nėra Dakaro startas, o visas "karštis" prasidės tik rytoj. Sportininkai pasakojo, kad apie 8:30 val. komanda pajudės link pirmojo greičio ruožo, kuris ir reikš dykumų ralio startą.
Pirmajame greičio ruože, anot šturmano, apie 60 km trasos teks važiuoti kopomis, o bendrai smėlis tęsis net 70 km iš 84. Likusioje greičio ruožo dalyje, apie 15 km, lenktynininkai važiuos gruntiniais keliais ir akmenuotomis išdžiuvusių upių vagomis.
S.Jurgelėnas pastebėjo, kad prieš pirmąjį greičio ruožą, Pisko bivake, jei reikės, mechanikai dar kartą galės apžiūrėti automobilį, tačiau šturmanas vylėsi, kad to neprireiks.
Lietuvos sportininkai savo socialiniuose tinkluose taip pat skelbė, jog pažiūrėti ant podiumo važiuojančių Dakaro dalyvių susirinko neįtikėtinas skaičius žmonių. Anot Sauliaus Jurgelėno, apie 17:30 val. (00:37 val. Lietuvos laiku), vis dar norinčių patekti į renginio teritoriją eilė driekėsi apie 2 kilometrus. Pasak jo, žmonės eilėse net alpsto, todėl šalia podiumo intensyviai dirbo ir medikai.
Benediktas Vanagas prieš važiuodamas ant podiumo taip pat teigė, kad šiai dienai daug dėmesio neskiria ir laukia rytojaus – pirmojo greičio ruožo ir tikrojo Dakaro starto. Visgi lenktynininkas juokavo, kad podiumas yra puiki galimybė įamžinti akimirką, todėl pažadėjo bent tris nuotraukas kartu su Sebastianu Rozwadowskiu ir vėliavomis.
Lietuviai su plieniniais žirgais
Ant Dakaro podiumo pirmieji pasirodė motociklininkai. Organizatorių sprendimu dalyviai ant podiumo lipa atvirkštine tvarka, todėl pirmasis čia pasirodė Arūnas Gelažninkas. Lietuvis ne tik prisistatė pasauliui, tačiau ir spėjo pats įsiamžinti su žiūrovų minia susirinkusia stebėti Dakare varžytis pasiruošusių lenktynininkų.
Antrasis ant podiumo važiavo Balys Bardauskas. Čia lenktynininkas ilgai neužsibuvo ir skirtingai nei kiti, asmenukės nesidarė. Visgi vos nulipęs nuo pakylos sportininkas perdavė linkėjimus šeimai ir pažadėjo greit grįžti su dovanomis.
Kiek vėliau „Ąžuolas Team“ komandos narė Marija Dubickienė teigė, jog B.Bardauskas visiškai ramus, tačiau dar su pirmojo greičio ruožo trasa nesusipažino – tai padaryti žadėjo iškart po pasirodymo ant podiumo.
41-aisis Dakaro ralis pirmą kartą vyks tik vienoje šalyje, o šiais metais sunkiausiame pasaulio ralyje startuos net 334 dalyviai, iš kurių 97 važiuoja automobiliais, 138 – motociklais, 30 – motorbagiais ir dar 69 – sunkvežimiais. Net 135 dalyviai šiais metais Dakare startuoja pirmą kartą.
Šiame viso pasaulio dėmesį prikaustančiame iššūkyje varžysis ir penkios lietuvių komandos. Automobiliais važiuos: Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Motociklu pirmą kartą startuos Arūnas Gelažninkas, o sunkiausioje „Original by Motul“ klasėje varžysis Balys Bardauskas.
Per šį Dakarą visi dalyviai įveiks 5000 km iš kurių 3000 km sudarys greičio ruožai, kurių apie 70 proc. sudarys kopų smėlis. Nors trumpesnis nei įprasta, šis Dakaro ralis, pasak lenktynininkų, bus vienas sudėtingiausių.
Nors organizatoriai, rodos, suteikia vilties. Šio Dakaro naujovė – pusmaratonio taisyklė, kuri su gedimais ar kitais nesklandumais susidūrusioms ir pasitraukusioms komandoms dovanos antrą šansą antroje Dakaro pusėje – nuo sausio 13 d., kai lenktynininkai iš Tacnos patrauks atgal į Limą.