Daugiau Dakaro 2019 naujienų rasite paspaudę čia.
Dakaro ralyje – kaip ir gyvenime. Vieni į keliones leidžiasi pačiais efektyviausiais būdais, kad tik greičiau pasiektų tikslą, o kiti – mėgaujasi procesu. Todėl kai jūs skrendate atostogauti, kažkas į tolimas keliones leidžiasi antikvariniais automobiliais ar superautomobiliais. Tačiau belgas Herve Diersas į Dakarą leidosi ne kokia egzotiška technika, o keptų bulvyčių furgonu.
Herve Diersas į Dakarą 2009 metais leidosi su labai paprastu tikslu – gerai praleisti laiką. Kai kiti lenktyninikai ieškojo greičiausių ir tvirčiausių pagal paskirtį sukurtų bolidų, Diersas pasirinko kuklų „Toyota Land Cruiser“ pikapą.
Žinoma, jis turi visus keturis varomus ratus ir pasižymi pakankamai geru pravažumu, o raliui buvo sutvirtintas ir stipriai modifikuotas, tačiau tai toli gražu nebuvo šiuolaikiškas bolidas su specialiai lenktynėms kurtu rėmu. Dierso „Land Cruiser“ variklis išvystė 200 arklio galių – tai yra pakankamai kuklus rodiklis, tačiau, vėlgi, priminsime, kad Diersui svarbiausia buvo dalyvauti ir būti matomam.
2009 metai Dakaro ralio istorijoje yra išskirtiniai – tai buvo pirmieji metai, kai Dakaras vyko ne Europoje ir Afrikoje, o Pietų Amerikoje. Pasikeitusi renginio vieta ir tvarka pritraukė daugiau žiniasklaidos dėmesio, nors komandos net nelabai žinojo, kaip į tai reaguoti.
Vieni džiaugėsi, manydami, kad ralis bus saugesnis, o kiti manė, kad artėja sunkiausių pasaulio lenktynių galas – kaip Dakaro ralis gali neaplankyti Dakaro?
O štai Diersas mėgavosi žiniasklaidos dėmesiu ir tai palaikė puikia proga įvykdyti reklamos kompaniją. Diersas turi nuosavą verslą ir iš prigimties yra verslus. Todėl tikriausiai nieko keisto, kad reklama gausiai išmargintas „Land Cruiser“ kėbulas slėpė kai ką neįprasto – nedidelę virtuvėlę bulvytėms gruzdinti.
Tokia neįprasta įranga traukė žiniasklaidos dėmesį ir į ekranus visame pasaulyje talpino ant furgono išklijuotas reklamas. Ir patį furgoną – Diersas yra vienas iš Hedimag kompanijos, kuri užsiima maisto furgonų gamyba, vadovų.
Tačiau ne viskas buvo daroma dėl pinigų. Jau po pirmojo greičio ruožo vairuotojas Herve Diersas su šturmanu pagruzdino 7 kg bulvyčių ir jomis dalinosi su visais, kas tik priėjo prie jų maisto furgono (to paties lenktynių bolido).
Atlikę šį darbą ir pamaitinę kelioliką žmonių, vyrai sutvarkydavo visureigį ir ruošdavosi kitos dienos lenktynėms. Ir taip tais 2009-aisiais metais greitojo maisto furgonas sunkiausiose pasaulio lenktynėse užėmė 58 vietą. Manote, kad atsidūrė rikiuotės gale? Lenktynėse iš viso dalyvavo 177 automobiliai.
Skrudintų bulvyčių furgoną Herve Diersas tebeturi iki šiol. 2014 metais jis sugrįžo į Dakaro ralį, tačiau dalyvavo ir ne vienose kitose lenktynėse. Dažnai Diersas apibūdinamas kaip vienas linksmiausių lenktynininkų, nes jis nesijaudina dėl rezultato – svarbu apskritai pasiekti finišą ir ten pateikti skrudintų bulvyčių.