Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dakaro ralis 2023: paskelbtas detalus maratono maršrutas

Gruodžio 1-ą dieną Dakaro ralio organizatoriai surengė būsimo, jau 45-ojo Dakaro ralio maršruto pristatymą. Žadama, kad artėjantis maratonas bus dar sunkesnis, ilgesnis ir pasižymės didesnėmis atkarpomis per kopas. Būtent tokius pageidavimus po praėjusių metų varžybų organizatoriams buvo pareiškę dalyviai. Artėjančiame Dakaro ralyje dalyvių lauks 8549 kilometrai, iš kurių 4706 drieksis greičio ruožais. 15min GAZAS jau dabar kviečia išsamiau susipažinti su kiekvienos dienos iššūkiais.

Specialus projektas: sužinokite daugiau apie lietuvius, startuojančius Dakare

Prologas (gruodžio 31 d., „Sea Camp“)

10 km

Prologo greičio ruožas, pagal kurį bus nustatomos dalyvių starto pozicijos pirmame greičio ruože, vyks greta „nulinio“ bivako. Bivakas bus įkurtas atokiau nuo apgyvendintų vietovių, todėl organizatoriai jį pavadino tiesiog „Sea Camp“ – stovykla prie jūros. Kaip sakė Dakaro ralio direktorius Davidas Castera, šiame greičio ruože dalyviams jokių staigmenų nebus. Trumpas greičio ruožas nebus sudėtingas ir drieksis Raudonosios jūros pakrante.

GR1 (sausio 1 d., „Sea Camp“ – „Sea Camp“)

368 km greičio ruožas, 235 km pervažiavimas

Šis greičio ruožas bus pirmasis. Tai bus žiedinis greičio ruožas – dalyviai startuos ir finišuos „Sea Camp“ bivake. Jame dalyviai startuos pagal prologe pasiektus rezultatus. Be to, geriausiai prologe pasirodę dalyviai galės rinktis starto pozicijas pirmame greičio ruože ir taip išvengti vadinamojo trasos atidarinėjimo, kai važiuojama prieš save neturint jokių vėžių. Lenktynių direktorius Davidas Castera pabrėžė, kad šiame greičio ruože reikės gerų navigacinių įgūdžių. Distancija pasižymės labai įvairia danga – pradžioje laukia akmenys ir uolos, viduryje – smėlynai, o pabaigoje – kopos.

GR2 (sausio 2 d. , „Sea Camp“ – Alula)

431 km greičio ruožas ir 159 km pervažiavimas

Antrasis greičio ruožas drieksis akmenynais. Tai išskirtinis greičio ruožas, kadangi jame nebus praktiškai jokių smėlynų. Davidas Castera šį greičio ruožą įvardija kaip klastingą. Dalyviai čia turės važiuoti itin tiksliai – priešingu atveju tikrai teks stoti keisti į akmenis ir uolas prakirstas padangas. Kai kurios greičio ruožo vietos bus labai siauros, todėl nebus lengva lenkti varžovus. Tai tarsi uolų, dulkių ir rizikos prakirsti ratą kokteilis.

GR3 (sausio 3 d., Alula – Hail)

447 km greičio ruožas ir 222 km pervažiavimas

Žadama, kad pirmieji penkiasdešimt šio greičio ruožo kilometrų bus pribloškiantys savo sudėtinga navigacija, kur reikės maksimalios koncentracijos šturmanams. Įpusėjus greičio ruožui prasidės smėlynai, tad greitesniems dalyviams jau bus lengviau aplenkti lėtesnius ar suklydusius oponentus. Tai bus techniškas ir greitas greičio ruožas, kuriame bus įvairios dangos, tačiau jau pradės dominuoti smėlis.

GR4 (sausio 4 d., Hail – Hail)

425 km greičio ruožas ir 148 km pervažiavimas

Šis greičio ruožas ir vėl bus žiedinis. Startavę Hailo mieste dalyviai čia ir finišuos. Organizatoriai čia pasiūlys lenktynes smėlynuose. Žadama ir keletas kopų masyvų. Šiame regione Dakaro ralis driekėsi ir pernai, tačiau organizatoriai rado naujų atkarpų. Dalyviai čia turės išlikti budrūs, kadangi smėlynus greičio ruožo viduryje keis uolėtos atkarpos.

GR5 (sausio 5 d., Hail – Hail)

375 km greičio ruožas ir 271 km pervažiavimas

Dar vienas, antrasis greičio ruožas aplink Hailo miestą. Šįkart dalyviai važiuos kita kryptimi, tačiau vėl sugrįš ten, iš kur ir startuos. Davidas Castera pabrėžia – laukia smėlis, smėlis ir dar sykį smėlis. Tai nebūtinai bus didžiulės kopos, tačiau smėlio bus į valias.

GR6 (sausio 6 d. Hail – Al Duwadimi)

466 km greičio ruožas ir 411 km pervažiavimas

Šią dieną dalyviai įveiks rekordinį kilometrų skaičių – iš viso jiems teks nuvažiuoti 877 kilometrus. 466 km greičio ruožas bus vienas ilgiausių Dakaro ralyje. Organizatoriai skelbia, kad iš pradžių dalyvių lauks gana nemaži kopų masyvai, o pabaigoje – smėlynai. Išliks rizika pramušti ratus, nes žadama ir keletas labiau akmenuotų vietų.

GR7 (sausio 7 d., Al Duwadimi – Al Duwadimi)

473 km greičio ruožas ir 168 km pervažiavimas

Tai pats ilgiausias viso ralio greičio ruožas. Sportiniu tempu dalyviams čia teks įveikti net 473 km atstumą. Organizatoriai neslepia, kad tai bus vienas sudėtingiausių greičio ruožų su visais Saudo Arabijoje įmanomais dangos tipais. Lauks ir važiavimas kanjonais tarp uolų masyvų, ir kopos. Pasirodymas šiame greičio ruože bus itin svarbus kovojant dėl viso ralio pozicijų.

GR8 (sausio 8 d., Al Duwadimi – Riyadh)

407 km greičio ruožas ir 315 pervažiavimas

Tai paskutinis greičio ruožas prieš poilsio dieną Rijado mieste. Dalyvių lauks daugiau nei 400 km distancija. Pirmoji greičio ruožo dalis drieksis per smėlėtus kanjonus, vaizdingomis trasomis. Antroji trasos dalis jau pasiūlys daugiau smėlingų vietų. Kaip įvardija Davidas Castera, artėjant prie Rijado dalyviai pasijus tarsi Maroko ralyje. Tačiau tai nereiškia, kad bus lengva. Laukia ir keletas klastingų atkarpų, kuriose dalyviai turės pasaugoti savo techniką, jei pakeliui į poilsio dienos vietą nenorės atvežti papildomo darbo mechanikams.

GR9 (sausio 10 d., Riyadh – Haradh)

439 km greičio ruožas ir 271 km pervažiavimas

Po poilsio dienos dalyviai iškart turės maksimaliai susikoncentruoti į lenktynes. Bet koks išsiblaškymas gali kainuoti prarastą laiką, mat šio greičio ruožo pradžia turės keletą akmenuotų vietovių. Greičio ruožo pabaigos link dalyviai ims artėti prie „Empty Quarter“ vietovės, kuri vadinama didžiule smėlio dėže.

GR10 (sausio 11 d., Haradh – Shaybah)

114 km greičio ruožas ir 509 km pervažiavimas

Dalyviai šį greičio ruožą pradės labai anksti. Motociklininkams teks keltis paryčiui, kadangi iškart lauks ilgas pervažiavimas. Pats greičio ruožas nebus ilgas – kiek daugiau nei šimtas kilometrų. Pasiekę startą jie artės link „Empty Quarter“ prieigų – vienos didžiausių smėlio dykumų pasaulyje, plytinčios Arabijos pusiasalio pietuose, tačiau į pačią dykumą dar neįvažiuos.

GR11 (sausio 12 d., Shaybah – „Empty Quarter“)

275 km greičio ruožas ir 151 km pervažiavimas

Dalyvių lauks kelionė per išdžiuvusius druskų ežerus, smėlynus. Maršrutas juos galiausiai nuves į „Empty Quarter“ dykumą. Organizatoriai neslepia, kad būtent ši vietovė yra žavinga savo bekraščiu peizažu, kuriame apart smėlio jūros kitų vaizdinių nebus. Po šio greičio ruožo dalyviams mechanikų pagalba bus neleidžiama, kadangi įpusės dviejų dienų maratoninis etapas.

GR12 (sausio 13 d., „Empty Quarter“ – Shaybah)

185 km greičio ruožas ir 190 km pervažiavimas

Šioje bekraštėje smėlio dėžėje teks padirbėti šturmanams. Tiesa, vairuotojams aplenkti klaidžiojančius varžovus bus išties paprasta, nes vietos čia pakaks visiems. Ši dykuma driekiasi per keturių šalių teritorijas – Saudo Arabijos, Omano, Jemeno ir Jungtinių Arabų Emyratų. Jos plotas – daugiau nei 650 000 kvadratinių kilometrų. Šis greičio ruožas įvardijamas kaip vienas įdomiausių. Galiausiai dalyviai finišuos Shaybah mieste ir ten vėl sutiks savo mechanikus.

GR13 (sausio 14 d., Shaybah – Al-Hofuf)

154 km greičio ruožas ir 515 km pervažiavimas

Šis greičio ruožas paserviruos smėlio. Nors jis nebus ilgas, tačiau dalyviams atsipalaiduoti nebus kada. Nors tai priešpaskutinis greičio ruožas, tačiau pasak Davido Casteros, ankstyvas atsipalaidavimas būtų per daug rizikingas. Greičio ruožas turės gana klastingų vietų, ypač artėjant prie Al-Hofuf miesto.

GR14 (sausio 15 d., Al-Hofuf – Dammam)

136 km greičio ruožas ir 278 km pervažiavimas

Paskutinysis greičio ruožas organizatorių įvardijamas kaip nesudėtingas. Tačiau dalyviai puikiai žino auksinę taisyklę – jame bus galima daugiau pralaimėti nei išlošti. Trumpas greičio ruožas drieksis palei Rausvąjį ežerą. Galiausiai atvykę į Dammam miestą dalyviai pasieks 2023-iųjų metų Dakaro ralio finišą. Čia bus surengta apdovanojimų ceremonija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos