Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas šiame greičio ruože parodė geriausią rezultatą – jie atvažiavo būdami 12-i. Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis finišo liniją kirto būdami 15-oje vietoje, o Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – 16-oje vietoje. Lietuviai už nugarų paliko ištisą žvaigždyną, tad, panašu, pelkėtas, purvo kupinas greičio ruožas jiems buvo sėkmingesnis.
Absoliučios įskaitos rezultatų teks laukti iki sekmadienio ryto, mat ne vienas ekipažas dar atsilikęs, važiuoja ir neišsikapstęs. Visgi preliminariai V.Žalos ir S.Jurgelėno ekipažas šiuo metu rekordinėje Lietuvai – 15-oje – vietoje. A.Juknevičius ir D.Vaičiulis – 18-oje vietoje. B.Vanagas ir S.Rozwadowskis kol kas – 39 vietoje.
„Šlykštus greičio ruožas: vienas po kito keičiasi purvynai, pelkė ir kopos su augmenija, kur galima stuburą išbarstyti. Vienas iš tokių nevykusių greičio ruožų. Sakau, kad nebepatinka man ta Bolivija, reikia bėgti greičiau iš čia. Kiek stuburai laiko, tiek važiuojam, juk dar rytojui mašinėlę pataupyti reikia – kol kas išsaugojom vientisą“, – pasiekęs finišą kalbėjo V. Žala.
V.Žala prisipažino, kad skaičiavo kilometrus, iki kol pasibaigs „šita nesąmonė“. S.Jurgelėnas prisipažino, kad navigacine prasme diena nebuvo sunki, tačiau drauge jis atskleidė, kad 12 vietoje atvažiavęs ekipažas lėkė „nebaisiai“.
„Taupėm techniką, nes rytoj laukia dar 500 kilometrų“, – sakė šturmanas.
Stambių gedimų komanda neturi, bet S.Jurgelėnas išdavė, kad tikrai teks skambinti mechanikams ir konsultuotis dėl smulkių gedimų ar nesklandumų.
„Apibendrinant, buvo apie 300 kilometrų tikrų WRC trasų. Aš nežinau, kelinti mes atvažiavome, bet, manau, broliams lietuviams ralistams jie tikrai patiko“, – po finišo kalbėjo Antanas Juknevičius.
Pasak jo, paskutinieji 100 kilometrų buvo smėlis su kupstais, apie kuriuos jį šturmanas D.Vaičiulis buvo perspėjęs dar vakar. Būtent šioje greičio ruožo dalyje sportininkai įklimpo tada, kai signalizavo pasitraukti ir praleisti į priekį kitam ekipažui.
„Nesulaukėm malonės, o galiausiai, jam sustojus, patys buvome priversti stabdyti ir įklimpom. Bet, svarbiausia, jog mašina visiškai be jokių pažeidimų, niekur netrenkėm, nieko nepalikom, toks buvo šiandienos tikslas“, – apie strategiją kalbėjo „Craft Bearings“ komandos lenktynininkas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Darius Vaičiulis atskleidė: antroje Dakaro pusėje dar bus siurprizų
B.Vanagas finiše neatrodė patenkintas, paaiškėjo, kad automobilis turi problemų su elektronika.
„Kai įvažiavome į smėlį su šiokia tokia augmenija, paaiškėjo, kad ten labai klampu. Mums dingo dalis variklio galios, tad teko padirbėti kastuvais ir ieškoti lengvesnio kelio iš ten. Praradome gal 15 minučių. Tuomet greičio ruožo viduryje kirsdamas kampą nepastebėjau upės išgraužos ir pusė automobilio įkrito į ją. Ten irgi, turbūt, apie 10 minučių praradome, kol išsikrapštėme“, – padarytas klaidas skaičiavo „General Financing team Pitlane“ pilotas.
Paskutinė bėda užklupo likus maždaug 15 km iki finišo, kai, kaip sakė pilotas, ėmė dingti akceleratoriaus pedalo kontaktas. Teko ne kartą perkrauti borto kompiuterį, kad jis pradėtų veikti.
Visgi stovykloje apžiūrėjus automobilį paaiškėjo, kad gedimų nėra, tik kosmetiniai pažeidimai, kurie įtakos startui antrąją maratono dieną neturės.
Netikėtos lyderių avarijos
Daugiausiai intrigos šiame greičio ruože sukūrė užsienio šalių pilotai ir ralio žvaigždės.
Pirmasis apie gedimą pranešė vokietis Markusas Walcheris, kuris net nepasiekė starto vietos. Nuvažiavęs 30 kilometrų nuo bivako į savo „Twitter“ paskyrą jis sukėlė nuotrauką, kurioje – automobilio žvakės, o viena jų visiškai sudegusi.
Nemažai sportininkų neatlaikė greičio ruožo. Ties antruoju tarpiniu punktu į priekį nustojo judėti suomis Mikko Hirvonenas, važiuojantis su „Mini“, taip pat Yazeedas Al Rajhis, taip pat lenktyniaujantis su „Mini“, ir Orlando Terranova, „Mini“ komandos dalis. Kas tiksliai nutiko, komanda kol kas neskelbia, tačiau sunkumus lenktynininkai susitvarkė tik po kurio laiko, nuo pirmujų ekipažų atsilikę po porą valandų.
Viena didžiusių greičio ruožo staigmenų tapo Stephane‘o Peterhanselio, pravardžiuojamo „Misteriu Dakaru“, avarija. Jo ekipažas, trasoje lenkdamas motociklą, kliudė uolą, ir susilaužė galinę važiuoklę. Lūžo amortizatorius, galinė šakė ir ralio lyderis tiesiog sustojo.
Tokia įvykių seka buvo netikėta, mat iki šiol S.Peterhanselis buvo pirmas ralio absoliučioje įskaitoje. Iš karto už jo buvo komandos bičiulis Carlosas Sainzas, kuriam tiek ir tereikėjo – atsilikus klasės lyderiui šis šovė į priekį ir buvo nepralenkiamas iki pat greičio ruožo pabaigos.
„Peugeot“ ėmėsi ganėtinai nuspėjamos strategijos. Kadangi toje pačioje greičio ruožo atkarpoje važiavo ir Cyrilas Despresas, irgi „Peugeot“ komandos narys, jis buvo paprašytas pagelbėti S.Peterhanseliui. Toks prašymas – nieko keisto, mat C.Despresas absoliučioje įskaitoje toli gale, o „Misteris Dakaras“ – priekyje ir dabar – tik ralio vidurys.
Po kurio laiko žiniasklaidos malūnsparniai užfiksavo, kaip du „Peugeot“ ekipažai vidury dykynės stovi išardytomis galinėmis dalimis ir remontuojasi. Tiesa, komanda nepatvirtino, kad S.Peterhanselio bolidas buvo taisomas naudojant C.Despreso automobilio dalis, tačiau į priekį pastarasis pajudėjo dar labai negreit.
Taktika pasiteisino. Nors S.Peterhanselis šiame greičio ruože buvo tik 20-as bendroje įskaitoje, absoliučioje įskaitoje jis nukrito tik į 3 vietą ir nuo pirmosios jį skiria 1 val. 20 min. 46 sek. Iki antroje vietoje esančio N.Al-Attiyaho jam – tik 9 minutės. C.Despresas į finišą atvažiavo būdamas 34.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 1 | Carlos Sanz | Ispanija | Peugeot | 4 val. 49 min. 26 sek. |
2 | 4 | Giniel De Villiers | Prancūzija | Toyota | +00 val. 12 min. 05 sek. |
3 | 2 | Nasser Al-Attiyah | Kataras | Toyota | +00 val. 14 min. 19 sek. |
4 | 6 | Jakub Przygonski | Lenkija | Mini | +00 val. 20 min. 56 sek. |
8 | 7 | Martin Prokop | Čekija | Ford | +00 val. 23 min. 57 sek. |
Motociklų klasėje kilo klausimų
Motociklininkams ši diena nebuvo lengva: smarkūs lietūs sukūrė nemažai sunkiai įveikiamų ruožų, todėl ne vienas dviem ratais lenktyniaujantis sportininkas krito, susižeidė ar kitaip nukentėjo.
Šito likimo neišvengė Joanas Barreda Bortas, „Honda“ motociklą vairuojantis „Monster Energy Honda Team“ komandos narys. Pastarasis per 5 val. 11 min. 10 sek. įveikė visą greičio ruožą, tačiau tuoj po jo pasigirdo spėlionių, kad vargu ar jis galės važiuoti rytoj.
Paaiškėjo, kad greičio ruože motociklininkas krito ir susižeidė kelį.
„Negaliu net pastatyti kojos ant žemės“, – sakė finišavęs sportininkas.
Nors kaip paaiškėjo, lūžio nėra, ar jis stos prie starto linijos antrąją maratono dieną paaiškės po to, kai medikai nuodugniai sportininką apžiūrės ir patikrins, ar įmanoma šį įtvirtinti taip, kad lenktynininkas galėtų važiuoti toliau.
Balys Bardauskas, Lietuvos motociklininkas, šiame ralyje stengiasi pasiekti finišą. Kaip pabrėžė jis, savo jis jau atsilakstė (prieš beveik dešimtmetį Dakaro ralyje jis stengdamasis aplenkti kuo daugiau lenktynininkų krito ir susilaužė abi rankas), todėl dabar svarbu važiuoti stabiliai ir atsargiai.
Šiame greičio ruože jis finišavo 98 vietoje. Absoliučioje įskaitoje motociklininkas yra 93 vietoje.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 3 | Joan Barreda Bort | Ispanija | Honda | 5 val. 11 min. 10 sek. |
2 | 1 | Adrien Van Beveren | Prancūzija | Yamaha | +00 val. 02 min. 51 sek. |
3 | 2 | Kevin Benavides | Argentina | Honda | +00 val. 08 min. 02 sek. |
98 | 93 | Balys Bardauskas | Lietuva | KTM | +05 val. 38 min. 04 sek. |
Keturračių klasė taip pat neteko lyderio
Keturračių klasėje taip pat rokiruotė. Čia vienas lyderių, argentinietis Pablo'as Copetti, startavęs pirmas ir neblogai laikęsis iki pat 7-ojo greičio ruožo vidurio, nusprendė, kad Dakaro jam jau per akis.
Dakaro ralio organizatoriai išplatino pranešimą, kad P.Copetti traukiasi ir dėl nuovargio, ir dėl mechaninių problemų.
P.Copetti bendroje įskaitoje buvo 3-ias ir nuo lyderio Ignacio Casale's atsiliko 57 min. 16 sek.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 5 | Axel Dutrie | Prancūzija | Yamaha | 6 val. 59 min. 04 sek. |
2 | 8 | Marcelo Medeiros | Brazilija | Yamaha | +00 val. 04 min. 50 sek. |
3 | 1 | Ignacio Casale | Čilė | Yamaha | +00 val. 08 min. 58 sek. |
Motobagių klasėje didelių pasikeitimų nėra. Čia po 7-ojo greičio ruožo greičiausi buvo tie, kurie lyderiauja ir absoliučioje įskaitoje.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 1 | Reinaldo Varela | Brazilija | Can-Am | 6 val. 49 min. 31 sek. |
2 | 3 | Patrice Garrouste | Prancūzija | Polaris | +00 val. 31 min. 32 sek. |
3 | 2 | Juan Carlos Uribe Ramos | Peru | Can-Am | +00 val. 55 min. 29 sek. |
Sunkvežimių klasėje didelių staigmenų ar rokiruočių nėra. Lyderių trijulė vienas nuo kito atsilieka vos per porą minučių.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 5 | Ton Van Genugten | Olandija | Iveco | 4 val. 10 min. 40 sek. |
2 | 2 | Federico Villagra | Argentina | Iveco | +00 val. 02 min. 01 sek. |
3 | 1 | Eduard Nikolaev | Rusija | Kamaz | +00 val. 04 min. 54 sek. |