Be tikslesnių 13-os būsimųjų greičio ruožų eskizų, paskelbta, kas ir kokius startinius numerius talpins ant savo bolidų. Būtent starto numeris nurodo, kaip šiuo metu reitinguojami pilotai.
Dakaras 2018: kuri startinė pozicija parankesnė
A.Juknevičius gavo 321, B.Vanagas gavo 323, o V.Žala – 349 numerį. Motociklininkas B.Bardauskas – 98.
Palyginimui lyderių numeriai: 300 numeriu startuos Stephane'as Peterhanselis, 301 – Nasseras Al Attiyah, 302 – Nani Roma, 303 – Carlos Sainz, 304 – Giniel De Villiers.
„Tokiame maratone kaip Dakaras startinio numerio reikšmė – daugiau simbolinė, – sakė Dakaro pilotas Vaidotas Žala. – Tiesa, pirmajame greičio ruože (vos 31 km) teks truputį brautis į priekį, bet kopose tam yra sočiai erdvės, netrukdo dulkes. Kitaip tariant, bus sudarytos puikios sąlygos atsidurti tarp savo greičio grupės ekipažų“.
Bendiktas Vanagas akcentuoja, kad ši pozicija svarbi tik pirmąją dieną – Dakaro maratonui įsibėgėjus, po kiekvieno etapo skelbiama nauja starto tvarka, pakoreguota pagal jame pasiektus rezultatus.
Ralio lyderių ir važiuojančių antroje lenktynininkų peletono dalyje galimybės būti greitiems skiriasi iš esmės.
„Kada pajudėsi į trasą Dakare, iš tiesų, yra nepaprastai svarbu, nes pirmieji automobiliai turi galimybę važiuoti sąlyginai tvirtu gruntu. Sulig kiekvienu sekančiu ekipažu trasos paviršius tampa vis klampesnis, atsiveria vadinamojo fesh-fesh sluoksniai, nespėja sklaidytis dulkių debesys, o tai turi esminės įtakos važiavimo greičiui ir saugumui. Itin svarbu tai, kad pirmojo dešimtuko sportininkai į greičio ruožą pajuda kas 2 minutes, antrojo dešimtuko intervalas 1 minutė, o visi likusieji startuoja kas 30 sekundžių. T. y. ralio lyderių ir važiuojančių antroje lenktynininkų peletono dalyje galimybės būti greitiems skiriasi iš esmės.
Be to, savo gebėjimus važiuoti lyderių tempu įrodę pilotai turi galimybę du kartus pasinaudoti vadinamąja „Joker“ taisykle: dėl kokių nors netikėtų incidentų finišavę tarp autsaiderių jie du kartus gali būti gražinti į rikiuotės pradžią“, – Dakaro specifiką komentuoja B.Vanagas.
Šįkart „General Financing team Pitlane“ komandos visureigis gavo 323 startinį numerį – geriausią iš visų, kada nors turėtų. Ankstesniais metais B.Vanago pilotuoti „Oscar“ bei „Toyota Hilux“ visureigiai vežė 458, 373, 339, 333, 326 startinius numerius. Tai leidžia kalbėti apie pastebimai išaugusį mūsiškių reitingą.
Dakaro ralyje startuos 190 motociklų, 105 automobiliai, 42 sunkvežimiai – iš viso 337 transporto priemonės. Dalyvių – 525 iš 54 valstybių.
2018 m. Dakaro ralyje startuos 190 motociklų, 105 automobiliai, 42 sunkvežimiai – iš viso 337 transporto priemonės. Dalyvių – 525 iš 54 valstybių.
Lietuvai Dakare 2018 atstovauja keturi dalyviai
Lietuvai atstovaus B.Vanago ir šturmano iš Lenkijos Sebastiano Rozwadowskio, Antano Juknevičiaus ir šturmano Dariaus Vaičiulio bei Vaidoto Žalos ir šturmano Saulius Jurgelėno ekipažai. Jų starto numeriai atitinkamai – 321 ir 349. Dakare taip pat dalyvaus vienintelis motociklininkas iš Lietuvos – Balys Bardauskas. Jo starto numeris – 98.
2018 m. Dakaro skaičiai
40-ojo Dakaro žemėlapyje nebelieka Paragvajaus, kurio sostinėje Asunsjone startavo šių metų ralis. 2018 m. Dakaras startuos sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje ir finišuos sausio 20-ąją Kordobos mieste Argentinoje. Tai bus 10-asis Dakaro ralis Pietų Amerikos teritorijoje.
Iš viso sportininkų laukia 13 greičio ruožų, kurių bendras ilgis apie 9000 kilometrų. Pirmieji keturi etapai vyks smėlio kopomis Peru prie vandenyno. Po to kelias suks į Andų aukštikalnes, 4000 m aukštį prie Titikakos ežero. Bolivijos sostinėje La Pase sausio 12-ąją numatyta poilsio diena prieš kitus etapus aukštikalnėse ir maratono dieną Argentinoje.
Lenktyninkų 5 dienas iš 13 laukia kova didesniame nei 3000 m aukštyje, 7 greičio ruožai bus ilgesnis nei 400 km. Tradiciškai vienas etapas bus išskirtinai sunkus, nes po vienos maratono dienos ekipažai turės išsiversti be mechanikų pagalbos, pasikliaudami tik savo jėgomis ir į trasą pasiimtais įrankiais bei atsarginėmis detalėmis.
„A.S.O.“ taip pat patvirtino, kad būsimajame Dakare bus gerokai daugiau Afrikos dvasios – bemaž pusė greičio ruožų vyks smėlynuose, kuriuose reikia visiškai kitokių įgūdžių ir vairavimo technikos, nei labiau klasikinį ralį primenančiose pastarųjų metų ištvermės lenktynėse.