Dakaro šturmui ruošiasi dar vienas Lietuvos ekipažas: šiemet varžysis pasaulio „Baja“ taurėje

Panašu, kad kitais metais lietuvių pajėgos Dakaro ralyje gali būti dar gausesnės. Savo planus lenktyniauti sunkiausiose pasaulyje lenktynėse atskleidė Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas. Bagiu lenktyniaujantis ekipažas šiuos metus skirs intensyviam pasiruošimui ir dalyvaus 2022-ųjų metų pasaulio „Baja“ taurėje, kurios kalendoriuje numatyti net aštuoni etapai. Pirmasis jų jau artėjantį savaitgalį įvyks Rusijoje, rašoma pranešime.
Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža
Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Rusija Ralis

Kaip visuomet geros nuotaikos ir humoro jausmo nestokojantis ekipažo šturmanas Mindaugas Varža sako, kad tikras Lietuvos lenktynininkas per gyvenimą turi sudalyvauti dviejuose renginiuose – Palangoje vykstančiose „1000 km“ lenktynėse ir Dakaro ralyje. Palangoje Mindaugas Varža dalyvavęs jau daug sykių, o Egidijus Valeiša čia yra ir iškovojęs pergalę. Kaip teigia ekipažo šturmanas, dabar atėjo metas šturmuoti vis didesnio populiarumo Lietuvoje sulaukiantį Dakaro ralį.

Duetas šiam tikslui pasiekti pasirinko motobagių įskaitą ir praėjusiais metais pradėjo treniruočių ciklą Lietuvoje, „Perimetro“ varžybose. Apšilę kojas, susipažinę su technika ir šios disciplinos specifika lietuviai šiemet kartelę pakėlė dar aukščiau.

„Aš juokauju, kad kiekvienas kinas turi per gyvenimą pagaminti tris daiktus – džinsus, „kedus“ ir magnetofoną, o kiekvienas save gerbiantis Lietuvos lenktynininkas turi pravažiuoti Palangos „ralį“ ir Dakarą. Tikiuosi visi supras mano humorą, kadangi širdyje buvo ir bus klasikinis ralis.

Kadangi Palangoje esame buvę jau ne kartą, reikia važiuoti į Dakarą. Iš pradžių brandinome mintį startuoti praėjusiame, šių metų Dakare, bet nusprendėme, kad tokiam ilgam raliui nespėsime pasiruošti nei fiziškai, nei morališkai.

Pernai važiavome standartiniu bagiu Lietuvoje, bet metų gale nusprendėme sudalyvauti Portugalijoje, pasaulio „Baja“ taurės etape. Jį pravažiavome su visokiais nuotykiais, bet tai mus tikrai užkabino. Šis sportas panašus į alpinizmą – turi koncentruotis į galutinį tikslą, nes greičio ruožai tikrai ilgi. Portugalijoje turėjome dviejų šimtų kilometrų greičio ruožą. Jame atrodė, kad labai lekiame, taškomės per purvą ir balas, lenkiame varžovus.

Atrodo, kad jau tikrai daug nuvažiavome. Pasižiūriu, kad iki finišo dar 150 km likę, o nuvažiavome tik 50 km. Tačiau kai susikoncentruoji į galutinį tikslą ir pasiekti finišą, jausmas labai geras. Manau, kad panašiai jaučiasi ir alpinistai, pasiekę viršūnę. Tie ralio reidai, „Baja“ lenktynės, turi to savito žavesio“, – sakė Mindaugas Varža.

Po lenktynių Portugalijoje Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža nusprendė, kad į pasiruošimo Dakarui ciklą būtina įtraukti pasaulio „Baja“ taurės etapus, kurių šiais metais numatyta aštuoni. Pirmasis jų vyks jau artėjantį savaitgalį Rusijoje. „Šiaurinio miško“ ralyje ekipažas „Can-Am Maverick XRS Turbo R“ bagiu startuos T4 klasėje, kurioje savo jėgas galės pasimatuoti su dar penkiais oponentais.

„Nuo pasaulio ralio reido čempionato „Baja“ taurė skiriasi tuo, kad čia yra kiek kitoks formatas – trys dienos, apie 700 km. Ralio reide etapas gali trukti apie savaitę, o kilometrų skaičius siekti ir 2000 km. Pagalvojome, kad su mūsų asmens kodais visai gerai būtų pradėti nuo „Baja“. Manau, kad čia patirties Dakarui tikrai susirinksime su kaupu. Biudžetą kaip ir turime visiems aštuoniems etapams. Jie vyks skirtingose šalyse, todėl gausime skirtingų reljefų, dangų, sąlygų. Tikrai bus kur pasisemti žinių ir įgūdžių. Prieš Dakarą turi atsirasti pasitikėjimas savimi.

Pirmasis etapas savaitgalį vyks Rusijoje. Tai žiemos etapas. Tačiau su bagiu važiavimą žiemą jau išbandėme Ignalinoje, kur Aurimas Eidžiūnas rengė žiemos ralio taurės etapą ir įkūrė bagių klasę. Ten mums buvo puiki treniruotė prieš varžybas Rusijoje. Ant sniego ir ledo su bagiu iki ralio Ignalinoje dar nebuvome važiavę, tai visai patiko.

Mūsų bagis yra toks pats, kokiu važiuoja Rokas Baciuška, tik mūsiškį darė „South Racing“ atstovai Baltijos šalyse SRT, o Roko – grynai „South Racing“. Bet daiktas yra tas pats. Aišku, mums kaip anksčiau važiavusiems klasikiniame ralyje automobiliu, su bagiu trūko greičio, nes jis apribotas iki 130 km/val.

Bagis pilnai homologuotas pagal FIA, sveria daugiau, turi restriktorių ant turbinos, todėl yra net silpnesnis už standartinį. Tiesiosiose trūksta greičio, bet posūkiuose tikrai smagu. Taigi pasitreniravome, o dabar žiūrėsime, kaip mums seksis Rusijoje. Nusipirkome net veltinius batus, kad nesušaltume, nes bagyje tikrai nėra šilta. Žodžiu, Rusijai pasiruošėme rusiškai“, – sakė Mindaugas Varža.

Po pirmojo pasaulio „Baja“ taurės etapo Rusijoje Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža taip pat lenktyniaus Jordanijoje, Italijoje, Ispanijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Saudo Arabijoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis