TAIP PAT SKAITYKITE: svarbiausi Dakaro taisyklių terminai
Lenktynių rezultatams, ypač kovojant dėl patekimo į TOP10, didžiausią įtaką daro kelio taškų (WP) praleidimas.
Žinoma, laiko baudos gali būti ir didesnės. Jų dydis priklauso nuo WP sudėtingumo (tarkim, reikia privažiuoti stačia kopa arba sukti nemažą lankstą). Todėl nuobauda gali siekti ir daugiau nei valandą. Baudų dydžiai už praleistus WP skelbiami kelio knygoje, kiekvienam greičio ruožui atskirai. Priklausomi nuo „sutaupyto“ kilometražo praleidžiant WP, teisėjai gali lenktynininkui skirti ir diskvalifikaciją.
GPS įrangos sugadinimas ar bandymas sukčiauti, klastojant GPS duomenis baudžiamas priklausomai nuo komandos reitingo. Pvz., automobilių TOP20 ir sunkvežimių TOP10 pilotai gauna 1 val. laiko baudą.
Piniginės baudos
Dalyviams skiriamos ir piniginės baudos. Už nedalyvavimą saugumo trumpojoje spaudos konferencijoje prieš startą – 500 Eur. Už draustinų ryšio priemonių naudojimą automobiliuose (telefonų, planšečių ir pan.) – nuo piniginių baudų iki diskvalifikacijos. Tokios pačios nuobaudos taikomos, jei neveikia organizatorių instaliuotas GPS įrenginys „Iritrack“. Tiesa, prieš startą duodama 30 min. sutvarkyti gedimui.
Kaip ir visose lenktynėse, bolidai turi starto numerius ir privalomus reklaminius lipdukus. Kartais įvyksta taip, kad sportininkai juos pameta arba suklijuoja ne pagal nurodytą tvarką. Už neteisingą suklijavimą iš pradžių gresia įspėjimas, o antrą kartą 1000 Eur. Trečią kartą – 100 proc. startinio mokesčio, t.y. apie 28 000 Eur.
Žinoma, didžiausia bauda – diskvalifikavimas. To susilaukti galite, jeigu pasikeis ekipažo sudėtis, pavyzdžiui, nutarsite naudotis kito šturmano pagalba. Taip pat nerekomenduojama keisti bolido dalių, kurios yra plombuojamos. Į plombuojamų dalių sąrašą patenka automobilio kėbulas, variklio blokas, oro ribotuvas, ratų eiga bei kiti techniniai elementai, kurių koregavimas ar keitimas gali padidinti pranašumą prieš varžovus.