2021 metų Dakarui registruotas 46 „slim-line“ bagis, kitaip vadinamas SSV. Jie sveria ne ne mažiau nei 900 kg, o variklio darbinis tūris ribojamas iki 1000 cm3. Tai – raliui parengtos serijinės transporto priemonės su turbininiais varikliais, išvystančios iki 190 AG, tačiau Dakare jų galia ribojama. Restriktoriais (oro paėmimo ribotuvai) ji sumažinta iki 150 AG, o greitis ribojamas iki 130 km/val. Tačiau motobagiukai drąsiai „padėtų“ ne vieną automobilį į vietą.
SSV kategorijoje dominuoja vienas gamintojas. Tai „Can-Am“. Šios markės motobagius vairuojantys sportininkai laikomi pagrindiniais pretendentais į pergales. Tai – Francisco „Chaleco“ Lópezas, Gerardas Farrésas, Reinaldo Varela ir Aronas Domżała. O „Polaris“ techniką vairuojantys sportininkai lauks tinkamo momento, kad pateiktų lyderiams netikėtą staigmeną.
Greta standartinių T4 klasės bagiukų, T3 kategorijoje registruoti 12 tokio paties dydžio prototipų. Šių lengvųjų prototipų pilotų gretose debiutuoja britų ralio žvaigždė Krisas Meeke („PH-Sport“ komanda). Prognozuojama, kad jis gali pateikti siurprizų.
Kad viskas neatrodytų labai paprasta, kelią į Dakaro Olimpą jam pastos „RedBull“ komanda, kurios lyderių gretose yra Mitchas Guthrie ir Sethas Quintero.
Keičiasi požiūris į motobagius
Ne taip seniai SSV Dakaro fanai lygino su „vejapjovėmis“. Nutekėjo nemažai vandens ir dabar jie vadinami sparčiausiai augančia kategorija Dakaro ralyje. Jiems piešiama net Dakaro ateitis, kai automobilių kategorijai, pranašaujamas dinozaurų likimas.
Šiandien ši klasė jau gali pasigirti keletu dalykų – dalyvių gausa, nuotykių dvasia ir prieinama kaina. Taip, tai bene pats optimaliausias variantas visiems norintiems patirti tikrąją Dakaro dvasią. Kodėl?
Pigesnė technika nei „dakarinis“ automobilis, lengviau prižiūrima, smagi vairuoti, nes leki kaip keturratininkas „quad“ klasėje ir dar ne vienas, o dviese. Vėjas plaukuose, smėlis dantyse ir daug daug adrenalinо! Ir svarbiausia – techniniai reikalavimai visiems vienodi! Taip sulygintos varžovų jėgos, o pergalę lemia tandemo darbas ir šturmano navigaciniai sugebėjimai.
Tokie privalumai pritraukia vis daugiau žvaigždžių. Buvęs motociklininkas Francisco „Chaleco“ Lópezas debiutavo SSV klasėje pergale 2019 metais. Šiemet čilietis laikomas vienu iš pagrindinių pretendentų į pergalę, tačiau, gausiam varžovų rate gali atsirasti nenugludintų deimantų, kurie netikėtai sužibės. Tai ir ispanas Gerardas Farrésas (2-as 2019 m.), Brazilas Reinaldo Varela, kuris nugalėjo 2020 Dakare, taip pat lenkas Aronas Domżała, kuris buvo greičiausias Andalūzijos ralyje. Jis sugebėjo finišuoti net 10 absoliučioje įskaitoje greta galingesnių automobilių.
Perspektyviais nugalėtojais laikomi Austinas Jonesas (8-a vieta 2020 m.) ir ispanas José Hinojo (5-as 2020 m.). „Can-Am“ markės bagiai dominuoja SSV klasėje jau tris Dakarus iš eilės.
Kuo skiriasi T3 ir T4 klasės
Nors neįgudusi akis nelabai atskirs T3 nuo T4 bagio, bet lengvuosius prototipus vairuojantys sportininkai varžosi atskiroje įskaitoje. Čia favoritais laikomas Sergejus Karyakinas, Dakaro čempionas keturračių „quad“ klasėje, o jam ant kulnų lips trys „RedBull“ komandoje lenktyniaujantys sportininkai.
Ypač daug vilčių dedama į Mitchą Guthrie, kuris, būdamas 24 metų, jau sensacingai pasirodė 2020-ųjų sausį prie savo „Overdrive OT3“ bagio vairo. Prie jo prisijungs Sethas Quintero, kuriam neseniai suėjo 18 metų ir bus jauniausiu 2021 metų Dakaro dalyviu.
Šioje klasėje daugiau gyvybės įneš moteriški ekipažai, nes trečiasis „OT3“ patikėtas ispanei Cristinai Gutierrez (26-oji automobilių kategorijoje 2019 m.) Jai konkurenciją sudarys Camelia Liparoti ir Annett duetas iš „Yamaha / X-Raid Team“ komandos. Joms draugiją papildys buvęs DTM ir ralio kroso čempionas Mathiasas Ekströmas, kurio pasirodymas gali priversti ne vieną Dakaro faną „apšalti“ iš nuostabos...