Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Debiutiniame sezone – net dvi podiumo vietos studentams

Ralio sezonas baigėsi, rezultatai suskaičiuoti ir įvertinti, o taurės išdalintos. Iš jų net trys atiteko vieninteliam Lietuvoje studentiškam Kauno technikos kolegijos (KTK) autoklubui, kurio nariai debiutiniame mini ralio sezone lipo ant podiumo taip dažnai, kad stebino ne tik kitus, bet ir save.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Komandos nuotr.

Įvertino Lietuvos automobilių sporto federacija

Visiems ekipažams tai buvo pirmi startai ralio disciplinoje, kurie atnešė pirmąją vietą bendroje SGC2 įskaitoje Andriui Sinkevičiui su šturmanu Juozu Keršiu ir antrąją vietą Gyčiui Stalerūnui su šturmanu Martynu Baciu. Negana to, komandinėje įskaitoje autoklubas užlipo ant trečiojo apdovanojimų pakilos laiptelio.

Pasak KTK autoklubo vadovo Povilo Bonkevičiaus, sezonas pranoko visus galimus įsivaizduoti komandinius ir individualius pilotų lūkesčius.

„Šiemet debiutavome mini ralio serijoje, kurią globoja Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) ir ji dar yra žinoma kaip C ralio lyga. Ši serija autoklubui buvo prioritetas ir numeris vienas, nes formatu ji labai panaši į ralį, kuris yra galutinis klubo tikslas. Čia nėra tokių didelių greičių kaip ralyje, automobilius paruošti varžyboms taip pat paprasčiau, dalyvavimas reikalauja mažiau investicijų. Kol kas tai buvo geriausia platforma treniruotis ir bendrai susipažinti su šia sportinio važiavimo disciplina.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Prieš sezoną buvome realistai ir dalyvaudami pirmą kartą, norėjome tiesiog pravažiuoti visus etapus, sukaupti kaip įmanoma daugiau patirties, pagerinti komandinį darbą, komunikaciją, automobilių priežiūros inžinierių darbą. Visi esame automobilių techninio eksploatavimo studijų programos studentai su viena ar kita specializacija, todėl labai didelė koncentracija buvo skiriama techniniam darbui ir technikos priežiūrai bei tobulinimui kolegijos laboratorijose.

Visa KTK autoklubo komanda dirbo žiemą, kad paruoštų šių ekipažų automobilius. Darbus atlikome patys su didele motyvacija, todėl nebegąsdino bemiegės naktys KTK garažuose. Džiugino ir tai, kad pasiruošėme dirbtuvėse gerai ir prie starto linijos kiekvieną etapą turėdavome maksimalų galimą ekipažų kiekį – 5. Šie 5 ekipažai ir važiavo visus etapus, iš kurių 2 ekipažai turėjo tiesiog fantastinį sezoną ir galutinėje įskaitoje užėmė pirmą ir antrą vietas. KTK komanda bendroje įskaitoje užėmė 3 vietą. Tai mums, kaip studentų komandai, yra labai didelis pasiekimas.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Smagu, kad tai įvertino ir LASF – buvome pakviesti į Lietuvos ralio apdovanojimus, gavome apdovanojimus ir buvome pagerbti kaip komanda. Tai ir mūsų praktinių žinių bei gebėjimų įvertinimas, kurį mato ir Kauno technikos kolegijos dėstytojai bei administracija, todėl nuolat palaiko mus, skiria lėšas, įrangą, technikų autobusiuką, kuris vykdavo į visus etapus ir serviso zonose padėdavo atgaivinti mūsų lenktynių bolidus. Visas šis įvertinimas yra labai svarbus studentams, jauniems sportininkams ir skatina siekti dar didesnių tikslų“, – mini ralio sezoną apžvelgia P. Bonkevičius.

Pirmas sezonas – ir jau podiumas

Debiutiniame sezone antrąją vietą iškovoję KTK studentai Gytis Stalerūnas su šturmanu Martynu Baciu, praėjusiais metais autosporto varžybas stebėjo tik kaip žiūrovai, o kad taps lenktyniniu ekipažu, kuris skins pergales – net įsivaizduoti negalėjo.

„Jaučiamės fantastiškai. Nuostabus debiutinis sezonas. Prieš metus nebuvo net tokių minčių, kad dalyvausime, kol neprisijungėme prie KTK autoklubo. Anksčiau nedalyvavau automobilių sporto varžybose. Važiuodavau tik motociklu. Įstojęs studijuoti į KTK, sužinojau apie autoklubą ir labai džiaugiuosi, kad nusprendžiau prie jo prisijungti.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Kalbant apie patį sezoną, pirmas etapas buvo „Kaunas 2017“, kuriame turėjome du trasos neįvykdymus, tačiau vis tiek sugebėjome finišuoti ketvirti. Patys buvome nustebę, pasikalbėjome, kad, ištaisius klaidas, įvertinus techninį automobilių parengimą, galima siekti ir dar geresnių rezultatų. Po truputį mokėmės ir iš kitų, jau patyrusių dalyvių, pavyzdžiui, kokį slėgį padangose jie nustato, kaip ruošdami savo automobilį išsprendžia netikėtas problemas ir t.t. Mokėmės iš visų, nes tikrai yra labai patyrusių kolegų, važiuojančių ir 3, ir 4 sezoną.

Antras etapas „Aplink Lietuvą“ buvo pats sunkiausias, bet ir daugiausiai įspūdžių palikęs bei patirties suteikęs. Tai buvo 3 dienų varžybos, kurios buvo ne tik ralio, bet, sakyčiau, ir ištvermės lenktynės. Įveikėme virš 1300 km, per vieną dieną nuvažiuodavome virš 500 km. Tai buvo išbandymas ne tik mums, bet ir mūsų technikai, inžinieriams ir mechanikams. Startuodavome anksti ryte ir važiuodavome beveik visą dieną. Naktį reikėdavo tvarkyti gedimus. Tada porą valandų pamiegi ir vėl į trasą. Žinoma, be kolegijos skirto techninio aptarnavimo autobusiuko tikrai nebūtume įveikę ralio. Reikėjo ir patiems savo praktines bei teorines studijų žinias pritaikyti: remontuojant automobilį trasoje, sprendimus reikia priimti žaibiškai ir nuo to priklauso komandos sėkmė. Smagu, kad šitas maratonas mums baigėsi sėkmingai, nors ir turėjome net kelias avarijas, tačiau finišavome pirmi.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Sezono pabaiga, jei taip galima sakyti, mums kiek nesusiklostė, nors beveik visą laiką pirmavome bendroje įskaitoje. 4 etape netikėtai patyrėme avariją, todėl turnyrinėje lentelėje kritome žemyn. Paskaičiavome, kad paskutiniame etape mums užtektų atvažiuoti tretiems. Ir nors iki paskutinių greičio ruožų buvome antri, tačiau išlaužėme automobilio šakę ir finišavom tik 8-oje pozicijoje. Taip galutinėje įskaitoje pirmą vietą užleido kitam KTK ekipažui, kuriam patys padėjome ruošti automobilį“, – su šypsena įspūdžiais dalinasi G. Stalerūnas.

Pilotui dėl akinančios debiutinio sezono sėkmės pritaria ir šturmanas M. Bacys.

„Man tai taip pat pirmas sezonas. Anksčiau esu tik organizavęs slalomo varžybas, tačiau visada jaučiau aistrą autosportui, raliui ir greičiui. Tik įstojęs į KTK automobilių techninio eksploatavimo studijas, iškart prisijungiau prie autoklubo. Pasirinkau būti šturmanu, nes kaip vairuotojui man psichologiškai yra per sunku, taip pat neturiu tiek reikiamų įgūdžių, o šturmanu pozicija labai patinka. Jaučiu adrenaliną, esu didžiojo sporto dalis“, – sako jis.

Martynui, kaip ir Gyčiui, daugiausiai įspūdžių paliko ralis „Aplink Lietuvą“.
„Ralis „Aplink Lietuvą“ pareikalavo daugiausiai jėgų. Čia turėjome ir avarijų, ir gedimų. Labai daug ko išmokome, susigrojome kaip komanda. Pavyzdžiui, buvo momentas, kai važiuojant buvo nutrūkęs duslintuvo bakelis. Aš pilotui jau ne savo balsu šaukiu, kur važiuoti toliau, o jis atsisuka į mane ir sako, gal gali garsiau, nes nieko negirdžiu. Iš tokių akimirkų nemažai išmoksti. Reikia mokėti ne tik suvaldyti adrenaliną, tačiau daug treniruotis, turėti praktinių ir teorinių žinių, kaip paruošti automobilį, tobulėti pačiam, norint dar geresnių rezultatų.

Ateinantiems metams norime pereiti į ralio B lygą – ralį sprintą, kuriame startuotume su 10 metų jaunesniu nei šiemet važiavome BMW automobiliu. Žinoma, visada norisi sugrįžti ir į ralį „Aplink Lietuvą“, kuris mums kol kas paliko didžiausią įspūdį“, – pasakoja KTK studentas M. Bacys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos