Dešimtmetis plungiškis Germantas Geležinis iš mažojo bagio sėda į kėbulinį automobilį

Turbūt kiekvienas, nors sykį stebėjęs Lietuvos automobilių kroso čempionato lenktynes, yra matęs Germantą Geležinį – jaunąjį lenktynininką iš Plungės, kuris ryškiai žaliu bagiu dėl pergalių kovojo „Mini Buggy“ kategorijoje. Šviesiaplaukis jaunuolis, lapkričio 9-ąją atšventęs savo dešimtąjį gimtadienį, naujam sezonui turi itin ambicingų planų – iš mažojo bagio jis jau sės į kėbulinį automobilį ir gins savo gimtojo miesto klubo „Tornada Racing“ spalvas.
Germantas Geležinis
Germantas Geležinis / Komandos nuotr.

Į autokrosą – tėčio pėdomis

Germantas Geležinis į automobilių sportą pasuko savo tėčio Tomo Geležinio pėdomis. Pastarasis savo karjerą pradėjo nuo „bulių kautynių“, o paskutinius dešimt metų varžosi automobilių kroso disciplinoje. Būtent autokroso trasose savo pirmuosius sportinius kilometrus pradėjo sukti ir Tomo sūnus Germantas.

Būdamas vos ketverių metų jis jau sėdo į treniruotėms skirtą mažąjį bagį ir pradėjo ruoštis debiutui Lietuvos automobilių kroso čempionate. Vos po metų, būdamas penkerių, berniukas startavo aukščiausioje šalies lygoje jau su kitu, techninius reikalavimus atitinkančiu bagiu.

Kaip pasakoja sportininko tėtis Tomas Geležinis, pirmieji sezonai nebuvo itin lengvi – metinėje įskaitoje patekti tarp greičiausiųjų nepavyko, tačiau vieną, kitą sykį atskiruose etapuose ant prizininkų podiumo sūnus žengė. Ilgas ir nelengvas kelias į pergales jaunuolio ūpo nenumušė, o kryptingas darbas treniruotėse davė vaisių – rezultatai vis gerėjo, kol galiausiai Germantas Geležinis išsikovojo savo vietą po saule.

„Šiais metais Germantas Lietuvos automobilių kroso čempionato „Mini Buggy“ klasės metinėje įskaitoje iškovojo trečiąją vietą, Latvijos čempionate, tarp gerokai gausesnio būrio dalyvių, įsitvirtino penktoje vietoje“, – sakė Tomas Geležinis.

Iš bagio sėda į automobilį

Lietuvos automobilių kroso čempionato reglamente rašoma, kad „Mini Buggy“ klasėje gali varžytis sportininkai nuo penkerių iki dešimties metų amžiaus. Ir nors teoriškai artėjantį sezoną Germantas Geležinis dar galėtų varžytis šioje kategorijoje, šeima nusprendė priimti kitokį sprendimą.

Dešimtojo gimtadienio proga Germantui Geležiniui buvo įteikta dovana – kėbulinis automobilis „Toyota Yaris“, kuriuo jis startuos 2024-ųjų metų sezone. Šioje „Junior 1000“ klasėje varžytis gali vaikai nuo dešimties iki šešiolikos metų. Beje, įdomu tai, kad artėjančiame sezone Germantas Geležinis daugiau dėmesio skirs jau ne autokroso, o ralio kroso disciplinai. Tai reiškia, kad jaunasis plungiškis savo miesto ir šalies garbę gins ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos trasose, kadangi Latvija ir Lietuva turi bendrą ralio kroso čempionatą.

„Bagį pardavėme ir nupirkome „Toyota Yaris“. Tikslas – Latvijos-Lietuvos ralio kroso čempionatas. Žinoma, jei susirinks „Junior 1000“ klasės dalyviai ir lietuviškame autokroso čempionate, dėl praktikos važiuosime ir čia“, – sakė Tomas Geležinis.

Automobilį trasoje vairuoja jau dvejus metus

Iš mažojo bagio į „Toyota Yaris“ persėsiantis ir Plungės „Tornada Racing“ komandai atstovausiantis Germantas Geležinis nėra visiškas naujokas prie kėbulinio automobilio vairo. Jau dvejus metus jis dalyvauja įvairiose treniruotėse. Jose jaunuolis pilotuoja tėčio sukonstruotą trečiosios serijos BMW. Jame sumontuoti saugos lankai, sportinė sėdynė bei saugos diržai, o galia į galinius varančiuosius ratus perduodama per automatinę pavarų dėžę.

Ir nors jaunuolio naujasis automobilis „Toyota Yaris“ turi priekinius varančiuosius ratus ir mechaninę transmisiją, tėčio Tomo Geležinio teigimu, praktika prie BMW vairo ženkliai prisidės prie bendro suvokimo apie tai, kaip automobilis elgiasi esant skirtingo sukibimo dangoms bei kaip jį veikia fizikos dėsniai, išcentrinė jėga.

„Nuo aštuonerių metų Germantas jau važinėjasi su mano paruoštu BMW „kompaktu“, 2,3 litro automatu. Rudenį, žiemą, kai vyksta treniruotės, visuomet važiuojame į Plungės, Gargždų trasas ir sukame ratus“, – sakė Tomas Geležinis.

Kad greičiau įprastų prie priekine ašimi varomo automobilio ir mechaninės pavarų dėžės, jaunojo sportininko garaže atsirado ir standartinis „Toyota Yaris“ automobilis. Jis bus skirtas treniruotėms prieš artėjantį sezoną, kuriame jaunasis plungiškis sės prie analogiško, bet jau „kovinio“ „Toyota Yaris“ vairo.

Po pamokų skuba sėsti į lenktynių simuliatorių

Kaip sako Germanto Geležinio tėtis Tomas, sūnus turi labai daug entuziazmo. Apie tai byloja ne tik jaunuolio noras treniruotis realiose trasose prie tikro automobilio vairo, bet ir dėmesys virtualių lenktynių simuliatoriui. Jame vaikinas lavina savo įgūdžius ralio kroso, ralio ar net šoninio slydimo virtualiose varžybose.

Pastaruoju metu itin daug laiko vaikinas skiria virtualiai Bikerniekų trasai Latvijoje. Kadangi artėjančiais metais joje teks ne sykį lenktyniauti, iki sezono svarbu išmokti šios trasos konfigūraciją bei posūkius. O būtent lenktynių simuliatorius tą leidžia padaryti pačiais mažiausiais kaštais.

„Prieš kokius šešerius metus nupirkome Germantui rimtą kompiuterinį simuliatorių, tai jis tikrai daug laiko praleidžia prie šio įrenginio. Praktiškai kiekvieną dieną vairuoja. Grįžęs po pamokų iškart skuba prie simuliatoriaus, o ne prie namų darbų. Aišku, jei mama pamato, tenka išjungti kompiuterį ir keliauti prie knygų.

Be viso to Germantas dar lanko ir futbolo būrelį, bet automobilių sportas jam vis tiek pirmoje vietoje“, – sakė ketvirtoko Germanto Geležinio tėtis Tomas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų