„Paskutiniuose ruožuose Dominykas nedavė ramybės. Pergalė nukrito iš dangaus, bet galvojau, gale bus lengviau. Sunkus ralis, sudėtingi ruožai. Atidirbti reikėjo. Druskininkuose irgi minsim“, – linksmai po pergalės kalbėjo pirmą kartą vykstantį ralį laimėjęs V. Žala.
„Geras ralis. Visi ralyje nori nugalėti, bet savimi galiu būti patenkintas. Važiavom visur maksimaliai, tik techninių problemų turėjau“, – kalbėjo po paskutinio greičio ruožo finišo D. Butvilas.
Jis laimėjo septynis iš aštuonių greičio ruožų, tačiau šešto GR starte „Mitsubishi Lancer Evo“ lūžo pusašis. Automobilis liko trimis varomais ratais bei sunkiai valdomas, tad D. Butvilas prarado daugiau nei 30 sekundžių, nukrito iš pirmos į antrą vietą ir tik per plauką ją išsaugojo.
Jeigu stebėjote ralį gyvai, kviečiame siųsti jo nuotraukas el. paštu gazas@15min.lt, laiško antraštėje įrašant „Nuotraukos konkursui“. Jas dėsime į vieną galeriją, o sekmadienį ralio organizatorius Ramūnas Čapkauskas išrinks tris geriausias nuotraukas, kurių autoriams atiteks „Bags & More“ kuprinės.
„DHL Rally Elektrėnai“ rezultatai:
Atnaujinta po 7 GR
D. Butvilo automobilis serviso zonoje buvo sutvarkytas – jis nepaliko vilčių varžovams septintame greičio ruože, įveikęs jį per 6 min. 47,4 sek. Antras liko B. Vanagas, atsilikęs 4,4 sek., trečias – M. Samuitis, lyderiui pralaimėjęs 4,6 sek.
Lyderis V. Žala kiek sulėtino tempą ir priešpaskutiniame greičio ruože D. Butvilui pralaimėjo 6,5 sek. Nepaisant to, jis išlieka „DHL Rally Elektrėnai“ lyderiu – likus vienam greičio ruožui jo persvara prieš D. Butvilą lygi 17,7 sek. Pastarasis taip pat įsitvirtino antroje vietoje – trečioje esantis J. Vorobjovas nuo jo atsilieka 6,1 sek. Į latvio užimamą prizinę poziciją taikosi B. Vanagas, atsiliekantis vos 0,5 sek. Dar 1,7 sek. atsilieka M. Samuitis.
Atnaujinta serviso zonoje po 6 GR:
Pirmą vietą praradęs D. Butvilas neatrodė labai nusivylęs – jis pripažino, kad tai techninė sporto šaka, tad čia ne viską lemia vairuotojas.
„Starte kažkas nutiko su transmisija, įtariu, lūžo pusašis – gavau trimis ratais varomą automobilį. Turėjau stresinį važiavimą. Iki šiol viskas ėjosi puikiai, laimėjome visus greičio ruožus iki gedimo. Pirmą vietą iškovoti jau be šansų, bet antrą stengsimės išlaikyti“, – sakė D. Butvilas.
Į pirmą vietą pakilęs V. Žala neslėpė, kad dabar stengsis važiuoti atsargiau ir nori išlaikyti pirmąją vietą, tačiau per daug atsipalaiduoti nežada.
„Mum tą vietą padovanojo, bandysim išlaikyti. Taip atrodo, kad 24 sekundės daug, bet tikiuosi, viskas bus gerai. Važiuosim atsargiai, bet per daug neatsipalaiduosim, nes tada galima klaidų pridaryti. Butvilas, velnias, lekia. Nesitikėjau, kad jis taip lėks. Bandžiau vytis, bet sunku“, – kalbėjo šviežiai iškeptas lenktynių lyderis V. Žala.
B. Vanagas, serviso zonoje užkluptas dalijantis autografus gerbėjams, juokavo, kad tokia lenktynininkų dalia – ne tik vairuoti.
„Manau, šita ketveriukė likusiuos greičio ruožuose bus įdomi. Nesu patenkintas savo stenograma šiuose ruožuose. Vaidotui Žalai taip ir reikia, kad pabėgo – reiškia, jis padarė namų darbus geriau“, – sakė B. Vanagas, po šešių greičio ruožų buvęs ketvirtoje vietoje.
Penktoje vietoje važiuojantis D. Jocius juokėsi, kad susidūrė su netikėtu techniniu gedimu – sugedo jo ir šturmano pasikalbėjimo įranga.
„Negirdžiu šturmano. Turėjom gedimą ir buvo egzaminas, ar gerai pažįstu šiuos dopus. Šturmanas bandė rėkti, bet vis tiek negirdėjau“, – sakė Deividas Jocius, kuriam gedimas nesutrukdė pasiekti gero rezultato.
Vienas ralio organizatorių R. Čapkauskas neslėpė, kad varžybų organizavimas ir dalyvavimas jose nėra lengvai suderinami dalykai.
„Šiandien bandau konkuruoti, bet nelabai sekasi. Turim problemų su transmisija ir negaliu važiuoti tokiu greičiu, kokiu norėčiau. Liko dar du greičio ruožai, tad noriu bent jau finišuoti“, – kalbėjo lenktynininkas.
Atnaujinta po 6 GR
Lyderio poziciją užleido D. Butvilas. Pačiame ilgiausiame ralio greičio ruože sugedo jo automobilio transmisija, dėl ko jis važiavo lėčiau, prarado pusę minutės ir į priekį praleido V. Žalą. Vietomis susikeitusius lyderius po 6 GR skiria 24,2 sek.
Penktame greičio ruože iš trasos išslydo iki tol trečioje vietoje važiavęs V. Švedas. Avarijos pasekmė viena – jo ekipažui ralis baigėsi. V. Švedas išlėkė iš trasos, šonu užkabino stulpą ir išmušė priekinį kairį ratą.
Į trečią vietą dėl V. Švedo avarijos pakilo J. Vorobjovas, o D. Butvilo nesėkmė latvį priartino prie antrosios vietos. J. Vorobjovą nuo antros pozicijos dabar skiria vos 0,1 sek.
Ketvirtas tempą vis didinantis B. Vanagas, penktas – M. Samuitis. Po šešių GR antrą ir penktą vietas skiria vos 3,6 sek., tad paskutinieji du greičio ruožai nusimato itin įdomūs.
Avariją patyrė ir Lauryno Diržininko bei Mindaugo Valiuko ekipažas su „Ford Fiesta R2“. Jie penktame GR išslydo iš trasos ir vertėsi.
Atnaujinta serviso zonoje po 4 GR
Serviso zonoje sutiktas Vytautas Švedas pasakojo, kad pirmuose dviejuose greičio ruožuose jį stabdė padangos. Komanda padarė klaidą, nesitikėjo, kad kelias bus toks purus ir padangų tarpai užsipildė žvyru, kas darė automobilį mažiau stabilų ir neleido važiuoti pilnu tempu. Paprastai lenktynininkai tokiais atvejais „pjausto padangas“ – daro daug naujų griovelių, kad sukibimas būtų geresnis, o tą V. Švedo komanda padarė tik serviso zonoje po dviejų greičio ruožų.
„Nesitikėjau, kad žvyras bus toks purus. Tarpas, esantis padangoje, greitai užsinešdavo žvyru ir negalėjau greitai važiuoti – nebuvo sukibimo. Tai buvo sunku, kainavo daug laiko, tačiau servise klaidą ištaisėm ir jau važiuojam pilnu pajėgumu, savo tempu“, – aiškino lenktynininkas.
V. Švedo ir Ž. Sakalausko ekipažas po keturių greičio ruožų užima trečią vietą ir lyderių D. Butvilo bei R. Vaitkevičiaus duetui pralaimi 19,2 sek.
Aštuntoje vietoje važiuojantis Deividas Jocius (šturmanas – Donatas Zvicevičius) neslėpė, kad jo tikslas – pasiekti finišą. Apie aukščiausias pozicijas jis net nesvajoja, nes jo turimas automobilis neprilygsta greičiausiems.
„Bandom išsilaikyti ant kelio ir nuvažiuoti iki finišo. Tikslas nebent klasėje pakovoti, nes kelio danga ir silpnesnis automobilis neleidžia. Greičiau važiuoti negaliu. Du kartus šiandien ant kelio neišsilaikėme, o juokingiausia, kad abudu kartus toje pačioje vietoje“, – šypsojosi Deividas Jocius.
Šeštoje vietoje esantis Martyno Samuičio ir Ramūno Šaučikovo ekipažas nėra patenkintas savo greičiu – jie dar neįprato prie naujo automobilio, o ir pačių sportinė forma nėra aukščiausiame lygyje.
„Sportinė forma silpna, tačiau su kiekvienu kilometru viskas darosi geriau. Manau, kad su kiekvienu raliu viskas tik greitės. Automobilis dar kelia klausimų“, – sakė M. Samuitis.
Ralio lyderis Dominykas Butvilas sakė, kad pirmus keturis greičio ruožus laiko pavykusiais, nors smulkių klaidų ir nepavyko išvengti.
„Konkurencija čia didelė, greičio ruožuose kaunamės sekundė į sekundę. Atsipūtęs tikrai nevažiuosi čia. Mūsų starto pozicija dabar pasikeitė, startuosime pirmi. Būsimi greičio ruožai dar greitesni ir ilgesni, rytiniai ruožai buvo tik apšilimas – dabar bus pagrindiniai. Penktas greičio ruožas bus toks, kuriame negali sau leisti atleisti akceleratorių pernelyg ilgai“, – sakė D. Butvilas, šiemet dalyvaujantis Europos ralio čempionate ir Lietuvos ralio varžybose pasirodantis retai.
Atnaujinta po GR4
Šiame greičio ruože vėl greičiausias buvo D. Butvilas, užtrukęs 5 min. 30,7 sek. Antras buvo B. Vanagas, atsilikęs vos 0,5 sek., trečias – V. Švedas, atsilikęs dar 0,3 sek. Labai arti finišavo ir ketvirtas buvęs V. Žala, lyderiui pralaimėjęs tik 1,2 sek.
Bendroje ralio įskaitoje po keturių greičio ruožų lyderiu išlieka D. Butvilas, trasoje užtrukęs 22 min. 29 sek. Antroje vietoje žengia V. Žala, atsilikdamas 5,6 sek., trečias – V. Švedas, atsiliekantis jau 19,2 sek.
Ketvirtas lieka J. Vorobjovas, lyderiui pralaimintis 22,1 sek., o į penktą vietą vėl grįžo B. Vanagas. Jis lyderiui pralaimi 26,6 sek., o prieš šeštoje vietoje esantį M. Samuitį pirmauja 3,4 sek.
Ralio organizatorius R. Čapkauskas – septintas, nuo M. Samuičio jis po keturių GR atsilieka 9,3 sek.
Atnaujinta po GR3
Lyderiu išlieka D. Butvilas. Tris greičio ruožus jis įveikė per 16 min. 58,3 sek., o antroje vietoje esantis V. Žala atsilieka 4,4 sek. Į trečią vietą grįžo V. Švedas, vos 0,1 sek. aplenkęs J. Vorobjovą. V. Švedas nuo D. Butvilo atsilieka 18,4 sek.
Dėl penktos vietos taip pat vyksta atkakli kova. Į ją įsiveržė M. Samuitis, vos 0,3 sek. pirmaujantis prieš B. Vanagą. Penktoje vietoje iki šiol buvęs R. Čapkauskas nukrito į septintąją.
Atnaujinta po GR2
D. Butvilas didina persvarą. Antrą greičio ruožą jis vėl įveikė greičiausiai ir persvarą iki V. Žalos padidino iki 4,1 sek. Į trečią vietą pakilo latviai Janis Vorobjovas su Andriumi Malnieku, jie nuo D. Butvilo atsilieka 12,1 sek.
Į ketvirtą vietą nukrito V. Švedas, D. Butvilui pralaimintis 16,8 sek. Penktas – šio ralio organizatorių ekipažas, Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku, lyderiui pralaimintys 19,5 sek. Šeštoje vietoje žengia vienintelis šiose varžybose „Subaru Impreza WRC“ automobilio ekipažas – Benediktas Vanagas su Greta Germanavičiūte. Jie nuo D. Butvilo atsilieka 20,5 sek. Dar 0,6 sek. lėčiau po 2 GR važiavo Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu („Škoda Fabia S2000“).
Iš lenktynių po 2 GR pasitraukė dar keli ekipažai. Mariaus Vėgėlės ir Karolio Bagdonavičiaus, Alfonso ir Mariaus Žiūkų bei Igorio Bulancevo ir Marinos Danilovos ekipažai patyrė avarijas. Lenktynininkai jose nenukentėjo.
Avariją patyrė ir Mindaugo Varžos bei Martyno Drulios ekipažas. Jų BMW 318 vertėsi antrame greičio ruože – automobilis visiškai sumaitotas, tačiau abu lenktynininkai iš jo išlipo nesužeisti ir neprarado geros nuotaikos. Plačiau apie M. Varžos incidentą skaitykite paspaudę čia.
Atnaujinta po GR1
Ralyje po pirmojo greičio ruožo pirmauja Europos ralio čempionato dalyvis Dominykas Butvilas. Europos trasose „Subaru Impreza“ automobiliu lenktyniaujantis pilotas Lietuvoje varžosi ne tik kitu automobiliu, „Mitsubishi Lancer Evo“, bet ir šturmaną turi kitą – Renatą Vaitkevičių. Tiesa, su tuo pačiu „Mitsubishi“ ir R. Vaitkevičiumi jis lenktyniavo iki išvykdamas į Lenkiją 2014-aisiais.
D. Butvilas pirmą, beveik 11 km ilgio greičio ruožą, įveikė per 5 min. 42,1 sek. Nuo jo 1,7 sek. atsiliko Vaidotas Žala su Žygimantu Žala, 7,4 sek. lėtesnis buvo Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas.
Nesėkmė ištiko Igno Taletavičiaus ir Dariaus Augūno ekipažą. Po stataus, 90 laipsnių posūkio, jų „Renault Clio“, preliminariais duomenimis, lūžo pusašis – ekipažui ralis baigėsi nuvažiavus vos kelis kilometrus.
„Pusašis arba granata, kažkas iš transmisijos detalių. Trumpas raliukas, apmaudu. Pirmas ralis, kurio šiemet nebaigiam dėl gedimo“, – stovėdamas šalia sugedusio automobilio pasakojo I. Taletavičius.