„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Didžiausia Le Mano 24 valandų lenktynių intriga ir tikro gerbėjo atmintinė

Kasmet tūkstančiai automobilių sporto gerbėjų laukia vasaros sezono dėl gausybės įspūdingų renginių, o vienas jų jau vyksta Prancūzijos vakaruose – tai legendinės Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynės. Jų startas bus paskelbtas šeštadienį, 16 val. Lietuvos laiku.
Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės, Fernando Alonso ir „Toyota TS050 Hybrid“
Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės, Fernando Alonso ir „Toyota TS050 Hybrid“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Gyva autosporto istorija

Į nedidelį Le Mano miestelį jau 86-ą kartą automobilių sporto mėgėjai renkasi pamatyti išskirtinio reginio. Šių lenktynių išskirtinumas yra ne vien jų trukmė, bet ir keli kiti sudedamieji elementai – Circuit de la Sarthe trasa yra įkomponuota į miestą. Tai reiškia, kad dalis trasos driekiasi specialiai šioms lenktynėms uždarytomis jaukaus Le Mano miestelio gatvėmis.

Ši trasa yra kiek pasikeitusi nuo pirmųjų 24 valandų lenktynių, čia įvykusių 1923 metais, tačiau išlaikiusi savo unikalumą – ilgas tiesiąsias, kuriose sportinių automobilių varikliai gauna ilgiausias ir didžiausias apkrovas, važiuojant visais sūkiais ilgą laiko tarpą.

Tiesioginė lenktynių transliacija, startas 16 d. 16 val.

Kitas išskirtinis reginys yra technika, kuri dalyvauja šiose lenktynėse. Automobilių gamintojai nuo seno šiose lenktynėse bando naujausias technologijas, kurias tik vėliau pritaiko masinėje gamyboje: nuo variklių iki šviesų, šiose lenktynėse maksimalias apkrovas gauna visi automobilio komponentai.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Prancūzijos oro pajėgų pasirodymas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Prancūzijos oro pajėgų pasirodymas

„Toyota“: kova su savimi

Pastaraisiais metais Le Mano 24 valandų lenktynėse stipriausioje LMP1 klasėje vykdavo principinės kelių didžiųjų gamintojų komandų kovos – visus žavėjo „Audi“ pastovumas ir patikimumas, ilgus metus didžiausio vietinių palaikymo sulaukdavo „Peugeot“ komanda, o neseniai visas kortas sumaišė „Porsche“ desantas.

Tačiau per pastaruosius metus starto rikiuotės priekyje stovinčių Le Mano prototipų (LMP) pradėjo mažėti: pirmiausia dėl dyzelgeito pasitraukė vokiečių „Audi“, tuomet vietiniai didvyriai „Peugeot“ (nusprendė investuoti į SUV reklamą Dakaro ralyje), o 2017 metais, du kartus iš eilės po įtemptos kovos laimėję šias lenktynes prieš „Toyota“, pasitraukė ir „Porsche“.

Tad šiemet LMP1 klasė kiek niūroka – tik du „Toyota Gazoo Racing“ bolidai su Formulės-1 žvaigžde Fernando Alonso priešakyje neturi konkurencijos. Todėl yra įvardijami vieninteliais pretendentais į nugalėtojų titulą.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės, F.Alonso
AFP/„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės, F.Alonso

Tačiau šiam gamintojui ne visada pavyksta finišuoti (prieš dvejus metus dėl gedimo pergalė išslydo paskutiniame rate!), tad gal išvysime silpnesnės klasės LMP2 bolidą, lipantį ant podiumo bendroje įskaitoje?

Aišku tik viena – kadangi realių fizinių konkurentų trasoje nėra, „Toyota“ išsikėlė sau asmeninių tikslų ir iššūkių, kuriuos stengsis pasiekti. Likę vieninteliai savo sportiniuose boliduose naudojantys hibridinę variklių sistemą, kuria naudodamiesi duetu pergalės link automobilius varys benzininis ir elektrinis variklis, „Toyota“ stengsis finišuoti lenktynėse sunaudodami 35 proc. mažiau kuro nei tuomet, kai 2012 metais pirmą kartą debiutavo šiose lenktynėse naudodami hibridinę sistemą.

Kitas labai svarbus tikslas yra nuvažiuoti didžiausią atstumą per 24 valandas.

Dažniausi LMP1 klasės bolidai per lenktynėms skirtą laiką įveikdavo maždaug 360–370 Circuit de la Sarthe trasos ratų, tačiau šiemet „Toyota“ yra nusiteikusi pagerinti šį skaičių.

Vienas komandos lenktynininkų F.Alonso atskleidė, kad šį tikslą bandys pasiekti rečiau stodami techninio aptarnavimo zonoje. Šios klasės bolidai dažniausiai vienu baku įveikia 10 trasos ratų, o „Toyota Gazoo Racing“ komanda bandys ištempti dar vienu ratu daugiau ir stoti kas 11 ratų. Ar šiai komandai pavyks ne tik laimėti šias legendines lenktynes, bet ir įrodyti savo agregatų patikimumą, sužinosime sekmadienį 16 valandą Lietuvos laiku.

Intriga gyva kitose klasėse

Visas žiūrovų dėmesys šiemet krypsta į GT klasės kovas trasoje. Čia – „Ferrari“, „Porsche“, „Chevrolet“, „Ford“, BMW ir „Aston Martin“. Tai klasė, kurioje kova virs visas 24 valandas. Išskirtiniai yra šiemet į Le Maną grįžtantys BMW su savo „piktaisiais“ M8 GTE automobiliais. Didžiausias šios klasės desantas čia, kaip ir įprasta pastaraisiais metais – po keturis bolidus atsivežę amerikiečių „Ford“ ir vokiečių „Porsche“ gamintojai. Automobiliai, vairuotojai, komandos – viskas labai įdomu, todėl rekomenduojame atkreipti dėmesį į šios klasės kovas trasoje.

Legendinė starto procedūra

GAZAS.LT iliustr./Le Mano 24 val. lenktynių trasa
GAZAS.LT iliustr./Le Mano 24 val. lenktynių trasa

Šeštadienį lenktynės prasidės nepamirštant tradicijų. Ceremonijos pradžioje skambės Prancūzijos himnas, tuomet dangų virš trasos nuspalvins naikintuvų nupiešta Prancūzijos trispalvė. Pats startas vyks kaip niekur kitur – sportininkai bėgs link savo automobilių, įsės į juos ir tik tada pajudės apšilimo rato link. Tai – istorinė šių lenktynių tradicija, tačiau saugumo sumetimais šiais laikais sportininkai iškart nepajuda į lenktynių distanciją, o tik išvažiuoja apšilimo rato link, pats startas būna jau važiuojant.

Kvalifikacija

Po trijų dvi valandas trukusių kvalifikacijų šeštadienį LMP1 klasės pirmoje vietoje stovės lyderiais laikomų „Toyota Gazoo Racing“ 8 numeriu pažymėtas bolidas, kurį pilotuos du buvę ir vienas vis dar aktyvus Formulės 1 lenktynininkas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės: Kazuki Nakajima su komandos draugais Fernando Alonso ir Sebastianu Buemi bei Mis Le Mans
AFP/„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės: Kazuki Nakajima su komandos draugais Fernando Alonso ir Sebastianu Buemi bei Mis Le Mans

LMP2 klasėje pirmą vietą nusprendė bauda – iš pirmos vietos startuos IDEC Sport komanda, kuri šią vietą gavo po jų konkurentų TDS Racing, važiuojančių tuo pačiu ORECA bolidu, gautos baudos. GTE Pro pirmas dvi ir GTE Am klasėse pirmas tris starto vietas iškovojo „Porsche“ komanda, mestelėjusi rimtą pareiškimą savo konkurentams prieš savaitgalio lenktynes.

Įdomūs faktai

• Šiais metais lenktynėse dalyvauja iš viso 24 Formulės-1 lenktynėse startavę sportininkai. Tarp jų – tik vienas vis dar dalyvaujantis lenktynėse. Tai ispanas Fernando Alonso, šiose lenktynėse pilotuosiantis 8 numeriu pažymėtą „Toyota Gazoo Racing“ LMP1 klasės prototipą.

• Prototipų LMP1 ir LMP2 klasės bolidai, važiuodami Le Mano trasos tiesiosiomis ir pervažiavę nelygumą, gauna 1,5 G jėgos apkrovas, o „Porsche curves“ posūkių sekcijoje – 2,5 G.

• Trasą sudaro 38 posūkiai, maždaug 85 proc. trasos distancijos lenktynininkai įveikia važiuodami numynę visą akceleratoriaus paminą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“