„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Didžioji „Formulės 1“ sezono intriga. Kartojasi 1974 m. istorija

1974-ieji metai, Niujorko apylinkės, dvi valandos iki lenktynių starto. Clay Regazzoni blaškosi po „Ferrari“ komandos boksus. Jis negali nustygti vietoje, eina iš vieno kampo į kitą. Jį kalbina komandos technikai, tačiau jis jų beveik negirdi. Jo mintys visai kitur, šiandien svarbiausia diena jo gyvenime. Jam jau 34-eri. Jei ne tądien, tikėtina, kad jis niekada taip ir netaps pasaulio čempionu.
M.Verstappenas ir V.Bottas
„Mercedes“ ir „Red Bull“ bolidai / Imago / Scanpix nuotr.

Viena pozicija aukščiau turėjo startuoti jo aršiausias varžovas Emersonas Fittipaldi. Tai buvo paskutinės 1974 m. „Formulės 1“ sezono varžybos, abu lenktynininkai turėjo po tiek pat taškų ir pirmavo čempionate. Greičiausias tą dieną turėjo tapti pasaulio čempionu.

Po 47-erių metų labai panaši situacija šį savaitgalį laukia ir Maxo Verstappeno su Lewisu Hamiltonu. Abu lenktynininkai turi vienodą taškų skaičių. Tiesa, Maxas Verstappenas užima pirmą poziciją bendroje įskaitoje, nes yra iškovojęs viena pergale daugiau. Jei abu sportininkai finišuos, laimės tas, kuris iškovos daugiau taškų. Tokios situacijos neturėjome nuo pat 1974 metų sezono. Kai C.Regazzoni su E.Fittipaldi prieš paskutines sezono lenktynes irgi turėjo vienodą taškų skaičių.

Clay Regazzoni 1974 m. Wikipedijos nuotr. / Martin Lee. CC BY-SA 2.0
Clay Regazzoni 1974 m. Wikipedijos nuotr. / Martin Lee. CC BY-SA 2.0

Tuomet C.Regazzoni jau pirmuose lenktynių ratuose matė, kaip čempiono titulas palengva slysta jam iš rankų. „Ferrari“ bolidas buvo itin sunkiai valdomas, netrukus dėl to jis turėjo sukti į techninio aptarnavimo zoną ir prašyti komandos pagalbos. Tą dieną nė iš tolo nesulaukėme intrigos, Regazzoni nuo laimėtojo atsiliko net keturiais ratais ir finišavo vos vienuoliktoje pozicijoje.

Tačiau blogiausi dalykai jo dar tik laukė atietyje. Lenktynininkas žinojo, kad netrukus turės grįžti į Italiją, kur jį pasitiks jokių kompromisų nepripažįstantis Enzo Ferrari. Italų komanda tuomet ir vėl paleido savo šansą tapti čempionais. Dešimtą sezoną iš eilės. Tais metais C.Regazzoni buvo arčiausiai išsvajotojo titulo karjeroje.

Ko laukti šiemet?

Netyla aistros ir ginčai, ar gali pasikartoti 1990-ųjų scenarijus. Tuomet čempionate pirmavo Ayrtonas Senna. Viskas prasidėjo nuo to, kad Ayrtonas buvo įsitikinęs, jog prieš jį yra nusiteikę teisėjai ir tuometinis FIA prezidentas Jean Marie Balestre. Jis kovojo dėl titulo prieš FIA prezidento tėvynainį irgi prancūzą Alainą Prostą.

Nors garsusis brazilas laimėjo kvalifikacijoje, turėjo startuoti iš dešinės, „nešvarios“ trasos pusės. Įprastai kvalifikacijoje greičiausias sportininkas startuodavo iš tos pusės, kuria sportininkai važiuoja varžybų metu (lenktyninės trajektorijos), nes ten būna geriausias sukibimas. A.Senna tuo buvo labai nepatenkintas. Norint tapti čempionu brazilui užteko, kad A.Prostas nefinišuotų. Būtent taip ir pasibaigė lenktynės, jau pirmame rate, kai bolidai susidūrė. Tokiu būdu tuomet čempionu tapo A.Senna.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Ayrtono Senna paroda Imolos lenktynių trasoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Ayrtono Senna paroda Imolos lenktynių trasoje

Kad neištiktų panašus scenarijus ir šiemet, teisėjai perspėjo lenktynininkus dėl to, kad pažeidus taisykles, kaip baudą jie taikys ir taškų minusavimą ar net diskvalifikaciją.

M.Verstappeno stovykla

Labai panašiai, kaip kadaise ir A.Senna, Maxas Verstappenas nuolat kalba, jog teisėjai praeitose lenktynėse tarsi susimokė prieš jį.

„Tai, kas vyksta, tikrai nėra taip, kaip turėtų būti. Aš manau, kad teisėjų sprendimai neteisingi. Atrodo, kad kiti lenktynininkai gali daryti kuo įvairiausius dalykus, tačiau tik aš gaunu baudas“, – pasakojo olandas.

M.Verstappenas taip išsakė įtarimus, kad Mercedes galinis sparnas galimai sumontuotas pažeidžiant taisykles.

Paklaustas, ar dėl to, kad avarijos su L.Hamiltonu atveju taptų čempionu, jis ruošiasi agresyviau vairuoti, Maxas atsakė: „Iš savo pusės, aš tik stengsiuosi būti geriausias, koks tik galiu ir šį savaitgalį pasistengsiu laimėti. Juk galų gale taip laimimi čempionatai.

Aš jaučiuosi labai gerai, esu atsipalaidavęs. Atvykau čia dėl pergalės, kaip ir kiekvieną savaitgalį. Aš tik vėl stengsiuosi padaryti tai, ką ir visada darau. Kaip ir sakiau ankščiau, tai nepakeis mano gyvenimo.“

Lewiso Hamiltono stovykla

Po skandalingų ir vos ne bokso kovoms prilygstančių Saudo Arabijos GP varžybų L.Hamiltonas apkaltino Maxą, kad šis jį praleisdamas tyčia stabdė:

„Kaip tik tuo metu, kai man komanda ėmė kalbėti apie tai, kad Maxas mane praleis. Jis tartum staigiai visa jėga ėmė stabdyti. Ir aš vos į jį neatsitrenkiau visu greičiu. Aišku, jam (Verstappenui – red. pastaba.) nebuvo skirtumo, ar mes abu finišuosim, tuo tarpu man reikėjo būtinai pasirodyti geriau ir finišuoti būnant aukštesnėje pozicijoje už jį. Dėl to jis taip ir stabdė.

Norėdamas išlikti trasoje ir išvengti kontaktų panaudojau visą per tiek metų savo sukauptą patirtį. Buvo labai sunku.“

Netrukus po to „Red Bull“ komandos konsultantas Helmutas Marko vienai televizijai pareiškė, kad olandas tuo metu visiškai nestabdė ir jie turi tai patvirtinančius telemetrijos duomenis. Visgi po kurio laiko jis pranešė, kad iš inžinierių gavo neteisingą informaciją. Ir atsiprašė dėl savo komentarų. Teisėjai vėliau dėl to nubaudė Maxą. O Helmutas tik pareiškė norintis, kad ši istorija liktų praeityje.

Prieš Abu Dabio GP surengtoje spaudos konferencijoje L.Hamiltonas akcentavo, kad tikisi, jog visi lenktynininkai varžysis sąžiningai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs